9-5 Aero Huolto/osahintoja , kommentteja

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
NeroSaab
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Syys 11, 2003 17:09
Paikkakunta: Italia

9-5 Aero Huolto/osahintoja , kommentteja

Viesti Kirjoittaja NeroSaab »

ciao,

77000tkm ajettu, itse viimeiset 10000km.
Vein SAAB valtuutettuun huoltoon täällä Italiassa.
Ohessa kuluja:
-öljysuodatin 10,87
-ilmansuodatin 32,38
-sisäilmansuodatin 97,43
-öljy Mobil Rally Formula 76,00 (??)
-protection injection benzina 17,36
-PFRGH10 kynttilät 86,96

Samassa huollossa ajoivat 12km, paikansivat vanhan Motorola handsfreen joka söi akun parin viikon seisonnan aikana, tiukensivat etupään juttuja... olin pyytänyt tarkistaan moottorin kiinnitykset etc.

joten töitä vielä 4,9h = 167€

eli loppujen lopuksi muutamat pikkujutut päälle 500€

Kommentit kaikki tervetulleita !

NeroSaab
Äidillä oli ennen kaks ysiysiä,
ja koko perhe päätti ettei enää koskaan...

Saab 9/2000 Aero Wagon Musta
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Motonetin hinnat
öljysuodatin(Saab) vajaa 6.-
sisäilmasuodatin(scan tech) 39.90
öljyt 4l 5-50 RF1 24.90
ilmansuodatin 19.17

eli noissa pientä hinta ero riippuen mistä ostaa 8)
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Mielestäni aivan identtinen mitä tuo orkkis, ainakin luulen niin :roll: (katsonut vierestä kun velipoika vaihtoi omaansa) . Ainakin paikalleen hyvin sopi.

Pian sen ehkä tiedän, kun on tuossa hyllyllä, mutta en ole vielä löytänyt motivaatiota sen vaihtamiseen :lol:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Tuota itsekkin ihmettelin, 8O minä sain ainakin tuohon liki 40,- hintaan koko paskan :lol:

Ei Porin Motonetissä ainakaan ollut edes muita kun tätä muovikehyksineen päivineen olevaa :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Scarabee
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 13:14
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Scarabee »

Musti kirjoitti:
Motonet:
RAITISILMASUODATIN SAAB 9-5
9-5 98--. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 19-2170 39.90 ???
Yllämainittu ei sisällä muovista kehysrunkoa!
Mikä on tuo puuttuva kehysrunko?

Musti
Vantaan Motoon tuli hiljan lisää näitä kehyksellisiä, jotka korvaa ilmeisesti orkkisosan mainiosti. Aiemmin saatavilla oli vain paperinen suodatinosa ilman "kiskoille" ujutettavaa muovirunkoa.

Eli nettihinnastoon on varmaan jäänyt vanha tieto tavarasta...
#1891
NeroSaab
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Syys 11, 2003 17:09
Paikkakunta: Italia

Viesti Kirjoittaja NeroSaab »

Kiitos kommenteista !

Huoltoliike on tosiaan Saabin edustajakorjaamo tässä kaupungissa jossa ei ole virallista Saabin liikettä.
Edustavat myös Fordia, Huyndaita ja ovat Bosch valtuutettu korjaamo, sekä tietenkin heillä on oma ralli liike.

Tuon öljyn hinnasta olin hieman ihmeissäni kun siinä oli 8 x ? Onko mitta 0.5 l ? Vai kun koneessa oli ollut Cartrolit (BMW liikkeessä huollettu 10000 aiemmin), ovat vaihtaneet 2 kertaa jotta turbokin puhdistuu ????

Tarvikeliike kierros ja autokatos "tee se itse" huolto ei ollut mahdollista joten 500€ vuodessa meni nyt huoltoon.

NeroSaab
Äidillä oli ennen kaks ysiysiä,
ja koko perhe päätti ettei enää koskaan...

Saab 9/2000 Aero Wagon Musta
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

NeroSaab kirjoitti:Kiitos kommenteista !

Huoltoliike on tosiaan Saabin edustajakorjaamo tässä kaupungissa jossa ei ole virallista Saabin liikettä.
Edustavat myös Fordia, Huyndaita ja ovat Bosch valtuutettu korjaamo, sekä tietenkin heillä on oma ralli liike.
Tarvikeliike kierros ja autokatos "tee se itse" huolto ei ollut mahdollista joten 500€ vuodessa meni nyt huoltoon.

NeroSaab
Mitä mieltä olet, tai onko sulla muuten käsitystä tai oletko kuullut puheita italialaisista esim. saabin merkkihuolloista? Onko niiden taso/kiinnostus auton huoltoon hyvää tasoa? Autothan ovat halvempia siellä kuin esim. Saksassa, joten asia saattaisi kiinnostaa ihimisiä. Niin...ja "lämmittämättömillä" penkeillähän tässä itsekin ajellaan.. tuuletus löytyy kyllä että edes kesällä on kivaa :)
9000CS 2,3
NeroSaab
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Syys 11, 2003 17:09
Paikkakunta: Italia

Viesti Kirjoittaja NeroSaab »

ciao,

Italiassa autot Volvo ja Saab ovat omistajillaan kirjoitusten mukaan 2 päällimmäisestä syystä.
Turvallisuus ja persoonallisuus.
Sitten tulee Volvon D5 moottori ekonomisuus ja Saabin urheillulisuus ja ajettavuus.

Ylipäätänsä täällä ajetaan autolla aina enempi ruuhkassa, kaupungissa tai lujempaa pitkiä matkoja moottoriteillä.

Kolhuja tulee pintoihin.

Sanoisin että Saab ja Volvo saa omistajiltaan parempaa kohtelua verrattuna BMW, Audi, Mercedes ja Vw sarjaan joita käytetään surutta ja paljon.

100000km autolle on keskiluokka ja siitä rikkaammille merkki vaihtaa autoa.

Kuten omallani, jonka myyn Suomeen jos jotakuta kiinnostaa (neliveto mielessä) oli ajettu syksystä 2000 tähän päivään 77tkm.

Kyllä Italiasta bensakoneella olevan Saabin saa halvemmalla kuin Saksasta, mutta poikkeuksia on....

NeroSaab
Äidillä oli ennen kaks ysiysiä,
ja koko perhe päätti ettei enää koskaan...

Saab 9/2000 Aero Wagon Musta
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

9-5T kirjoitti:
Frostgrey kirjoitti:Motonetin hinnat
öljysuodatin(Saab) vajaa 6.-
sisäilmasuodatin(scan tech) 39.90
öljyt 4l 5-50 RF1 24.90
ilmansuodatin 19.17

eli noissa pientä hinta ero riippuen mistä ostaa 8)
Sama hinta ero taitaa olla Italiassa tarvike/saab liikkeillä.
Onko motonetin sisäilmasuodatin kovinkin surkean näköinen, sisältääkö aktiivihiiltä ja onko koko vanhan tai uuden mallin mukainen?
Tänään tuli sitten vaihdettua tuo raitisillma suodatin, Tuo motonetin oli muuten aivan samanlainen kuin tuo orkkiskin, mutta mahtoiko tuossa olla tota aktiivihiiltä mukana, se oli ainakin aivan valkoinen kun tuo orkkis oli harmahtava(ajettu 50tkm kylläkin :oops: )
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

En mää mitään leveyytä huomannut mittailla :roll: Eikös se ole ylä tai alapuolelta(en muista) paksumpi eli ei mene kuin tietyssä asennossa 8) Samanlainen se uusi oli mitä se vanhakin ja hyvin meni paikalle ilman mitään suurempaa väkivaltaa :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »


Mitä mieltä olet, tai onko sulla muuten käsitystä tai oletko kuullut puheita italialaisista esim. saabin merkkihuolloista? Onko niiden taso/kiinnostus auton huoltoon hyvää tasoa? Autothan ovat halvempia siellä kuin esim. Saksassa, joten asia saattaisi kiinnostaa ihimisiä. Niin...ja "lämmittämättömillä" penkeillähän tässä itsekin ajellaan.. tuuletus löytyy kyllä että edes kesällä on kivaa :)
Oletko tarkistanut ettei ole vastukset paikalla ? tuossa tutun tuomassa ja täällä myynnissä olevassa aerossa on vastukset paikalla vain kytkimet puuttuu koelaudasta.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

valtteri kirjoitti: Oletko tarkistanut ettei ole vastukset paikalla ? tuossa tutun tuomassa ja täällä myynnissä olevassa aerossa on vastukset paikalla vain kytkimet puuttuu koelaudasta.
Yritin viime kesänä katsoa pikaisesti, mutta tuuletetun sähköpenkin alus on niin täynnä rojua että eihän sinne edes meinaa nähdä. Joku vaan sanoi joskus että jos siellä on nuo vastukset, niin siellä periaatteessa pitäisi olla johdon päät/liitin sitten kytkemättä.
Paljon mahdollista että ne vastukset siellä olisikin, olisi kai aika älytöntä kasata erilaisia penkkejä eri markkina-alueille, se lämpöelementti ei varmaan monta kruunua sinne maksa. Ehkä kojelautaankin tulee johdot valmiiksi..
Onko tuo mainitsemasi auto Italiasta tuotu?
9000CS 2,3
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Joo italiasta on tuotu , myyjä oli katsonut että liittimet on paikalla eikä johtoja ole katkaistu
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

valtteri kirjoitti:Joo italiasta on tuotu , myyjä oli katsonut että liittimet on paikalla eikä johtoja ole katkaistu
No hittolainen, siellähän saattaa olla sitten lämmittimet valmiina. Senkun hankkii ja kytkee vaan katkaisijat ja laittaa (ehkä) sulakkeen. Viimeistään sitten asia lienee varma jos johdotkin tulee sinne kojelautaan. Katkaisijat maksaa kuulemma ihan älyttömiä, olikohan muistaakseni 70-80€/kpl jos uutena hankkii. Saapa nähdä tuleeko noita koskaan kytkettyä. Ainakaan tänä talvena kun ei ole takapuolta palellut vielä kertaakaan..
9000CS 2,3
HoGGy
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2003 11:47
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HoGGy »

Mulla kans Italian tuontiin tulee piuhat kojelautaan.
Kokeilin ilmastoitujen penkkien kytkimillä mutta ei lämmittäny!
Voi olla että sieltä sitte puuttuu ainakin ne sulakkeet.
Vastaa Viestiin