Ulinaa konehuoneesta kylmällä
ULINAA EI KUULUNUT AAMULLA!!!!
Vaihdoin sen suodattimen ja nyt tuntuu pelaavan. Pitää vielä katsoa kun tulee kylmempää jos se alkaa uudellen mutta epäilen asiaa.
Oneksi korjaus ei maksanut kun 5,85 €.
Onnistuin väntää öljytulpan mutterin pyöreäksi ettei saanut enää auki.
Pitäää korjata kun ehtii..
Vaihdoin sen suodattimen ja nyt tuntuu pelaavan. Pitää vielä katsoa kun tulee kylmempää jos se alkaa uudellen mutta epäilen asiaa.
Oneksi korjaus ei maksanut kun 5,85 €.
Onnistuin väntää öljytulpan mutterin pyöreäksi ettei saanut enää auki.
Pitäää korjata kun ehtii..
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Ansis kirjoitti:Eli 6, 7 vaiko 8 on paras?
Tommosella neuvolla mun kärry alkoi toimimaan. Mulla ilmeni sellaista että kone ei ahtanut kunnolla vaan kesti useita sekunteja ennenkuin auto lähti vetämään. Normaalisti piti herätellä moottoria 5. vaihteella ja sitten vasta lykkää pienempää vaihdetta.Viripaja kirjoitti: I would advise you to use, NGK BCPR7ES-11 spark pluga.
Those platinum spark plugs do not work well on tuned 2.0t engines.
I think it is a very simple error.
KUn platinat lähti Ämmäsuon kaatikselle ongelma katosi
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Re: Toimii
Moro, paljonko mahtoi olla tolla sisälmykset irrottaneella kilsoja / aikaa takana ?ng900aero kirjoitti:Loppui meikänkin 9-5:stä ulina, vanhan öljynsuodattimen sisuskalut olivat kuulemma lähteneet irti![]()
Eli ei kannata ostaa Saabin originaaliosia.
#1891
km
OT:
huono tsägä, vaikka eihän tuollaisen pitäisi olla edes mahdollista
Niitähän vain ja ainoastaan syödään, banaanivaltion tuotteita siis
huono tsägä, vaikka eihän tuollaisen pitäisi olla edes mahdollista

Niitähän vain ja ainoastaan syödään, banaanivaltion tuotteita siis

#1891
Ulinaa konehuoneessa

JTH63
Tuossa tuli mieleeni, että itsellä oli NG900:sessa tasapainoakselien ketju, joka piti "loppuun ajettun kuulalaakerin" helinää kylmänä muutamia minuutteja, kunnes helinä loppui kun kone lämpesi ja akselit alkoivat pyörimään taas mukana. Yleensä kulunut ketju pomppii kampiakselin rattaan yli josta tämä "kuulalaakerimainen helinä". Tämä ongelma oli noin 205t kohdalla 2.0T koneessa.
Poistin ketjun öljypohjan kautta dremelillä moottorin ollessa koneessa ja nyt noin 10t kilometriä takana menestyksekkäästi hiukka räyhäkkäämmän koneen kanssa. Herkempi ("kuin kevyempi vauhtipyörä") ja kuullostaa ehkä hiukka raaemmalta tuo äänikin... Kirjoittelinkin projektista ng900/og9-3 alueelle.
En sitten tiedä mitä vaatii että 9-5:sta saa öljypohjan pois, mutta ng900:sessa se tarkoitti apurungon irroitusta.
Kun selvittelin alussa vikaa niin poissuljin apulaitteet kun kylmänä otin moniurahihnan pois paikaltaan ja laitoin koneen pyörimään, jolloin mikään apulaite ei voinut aiheuttaa meteliä ja silti "helisi". Ei kannata pyörittittää sitten minuutteja, kun vesi ei kierrä koneessa...
Hook
ps. tuli pääsiäisenä rempattua taas ng900:sta. mm Viggenin kytkin luistavan vakion tilalle (alkoi luistamaan ketjun poiston jälkeen, kun vähemmän pyörivää massaa!) , nestekytkin vaijerin tilalle, h&r vieterit, vaidettua pakosarjan pultit, kun laitimmaiset oli katkennut sisään.. Kiitos osittain steg 3 ahtojen
pps. Vaihtoin itselle pumpun 1kk sitten, kun mittarissa 215t, kun olen kuullut tapauksista, että loppuu tossa 210-220 välillä. Ainakin tuo ng900/9-3 pumppu. liekkö 9-5:ssa sama?
Poistin ketjun öljypohjan kautta dremelillä moottorin ollessa koneessa ja nyt noin 10t kilometriä takana menestyksekkäästi hiukka räyhäkkäämmän koneen kanssa. Herkempi ("kuin kevyempi vauhtipyörä") ja kuullostaa ehkä hiukka raaemmalta tuo äänikin... Kirjoittelinkin projektista ng900/og9-3 alueelle.

En sitten tiedä mitä vaatii että 9-5:sta saa öljypohjan pois, mutta ng900:sessa se tarkoitti apurungon irroitusta.

Kun selvittelin alussa vikaa niin poissuljin apulaitteet kun kylmänä otin moniurahihnan pois paikaltaan ja laitoin koneen pyörimään, jolloin mikään apulaite ei voinut aiheuttaa meteliä ja silti "helisi". Ei kannata pyörittittää sitten minuutteja, kun vesi ei kierrä koneessa...

Hook
ps. tuli pääsiäisenä rempattua taas ng900:sta. mm Viggenin kytkin luistavan vakion tilalle (alkoi luistamaan ketjun poiston jälkeen, kun vähemmän pyörivää massaa!) , nestekytkin vaijerin tilalle, h&r vieterit, vaidettua pakosarjan pultit, kun laitimmaiset oli katkennut sisään.. Kiitos osittain steg 3 ahtojen

pps. Vaihtoin itselle pumpun 1kk sitten, kun mittarissa 215t, kun olen kuullut tapauksista, että loppuu tossa 210-220 välillä. Ainakin tuo ng900/9-3 pumppu. liekkö 9-5:ssa sama?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.