P1110 ja P1300 vikakoodit

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
KoteloNorsu
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Su Elo 04, 2013 11:39
Paikkakunta: Ylöjärvi

P1110 ja P1300 vikakoodit

Viesti Kirjoittaja KoteloNorsu »

Terve,

Eli auto on joskus viime kesänä vilkauttanut P1110 vikavaloa kovissa kiihdytyksissä. Nolattu ja unohdettu tämän jälkeen. Nyt kovan kiihdytyksen jälkeen sama asia, mutta mukana oli myös P1300 vikakoodi. Vikakoodit uusivat kun nostaa kierrokset n. 3500rpm ja antaa tippua alas. Alipaine letkut oli kunnossa (silmä ja kuulomääräisesti) ja bypass kalvo ehjä. IMM on juuri uusittu. Mikähän mahtaisi olla?
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: P1110 ja P1300 vikakoodit

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Oisko kuitenkin alipainevuoto. Kokeileppa vielä ottaa bypass käteen ja imaista pikkunipasta tuleeko ilmaa läpi.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
KoteloNorsu
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Su Elo 04, 2013 11:39
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: P1110 ja P1300 vikakoodit

Viesti Kirjoittaja KoteloNorsu »

Tein testin ja bypassi oli kunnossa, vaihdoin tulpat autoon ja nyt ei ainakaan antanut mitään vikakoodia testatessa. Kasetin ruuvit olis käsin saanut auki, en tiedä vaikuttiko myös asiaan. Kovaa ajoa vaan. :saab:
KoteloNorsu
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Su Elo 04, 2013 11:39
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: P1110 ja P1300 vikakoodit

Viesti Kirjoittaja KoteloNorsu »

Joo palasi koodi P1110 eli bypass ongelmaan viittaa, testaanpa uudestaan ja vaihdan letkut varmuuden vuoksi.
mrvilho
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhti 13, 2014 09:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: P1110 ja P1300 vikakoodit

Viesti Kirjoittaja mrvilho »

itsellä samaa ongelmaa vika koodi P1110 kanssa. bypassi ja letkut ehjät mutta koodi tulee silti. :x Jostakin olin lukevinani että magneettiventtiili rikkinäisyys saattaisi aiheuttaa bypassi vikakoodia mutta vielä ole päässyt ostamaan uuttta magneettiventiiliä ja kokeilemaan.
Mutta jos vika paikka löytyy niin informoi niin osaisi itsekkin lähteä etsimään oikeasta paikkaa vikaa! :)
#6620 Vilho Trygg
SaaB 9-5 2.3TA Aero -07, SaaB 9-5 2.3TA Aero -04 R.I.P Ex, SaaB 9-3 2.0TA -99 "Viggen" Ex, SaaB 9-5 2.0t SE -00 Ex
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: P1110 ja P1300 vikakoodit

Viesti Kirjoittaja j0ne »

magneettiventtiili rikkinäisyys saattaisi aiheuttaa bypassi vikakoodia mutta vielä ole päässyt ostamaan uuttta magneettiventiiliä ja kokeilemaan.
Mutta jos vika paikka löytyy niin informoi niin osaisi itsekkin lähteä etsimään oikeasta paikkaa vikaa
Tässä ei nyt sitten luultavasti tarkoiteta sitä ahtopaineen ohjaus magneettiventtiiliä vaan rintapellissä olevaa bypassin ohjausventiiliä.

Tuon rintapellissä olevan venanhan voi poistaa haluaessa käytöstä joilloin voi hävitä tuo p1110 koodikin jos siinä vika. Ohje:
http://www.saab-tuners.com/trionic-7-tu ... sponse-mod
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
KoteloNorsu
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Su Elo 04, 2013 11:39
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: P1110 ja P1300 vikakoodit

Viesti Kirjoittaja KoteloNorsu »

Oma vika palasi kun ajoin töihin, nollasin koodit matkalla. Töistä merkkihuollolle vikavaloa ei syttynyt ei millään. Ostin merkkihuollosta bypass venttiilin jokatapauksessa. Kotona kun vaihdoin varmuuden välttämiseksi uuden bypass venttiilin ja pääsin vertailemaan uutta ja vanhaa niin huomasin että imiessä ilmaa pihisi vähän ohi toisin kuin uudessa. Oletan että vika on nyt korjattu. Katsellaan viellä kun tulee vähän kilometriä.

Niin ja merkkihuollossa kerrottiin, että magneettiventtiilit hyvin hyvin harvoin on rikki. Yleensä letkut, bypass venttiili tai se bypass ohjain (3-haarainen) on epäkunnossa.
Lumpukka
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: To Maalis 12, 2015 13:04
Paikkakunta: Tampere

Re: P1110 ja P1300 vikakoodit

Viesti Kirjoittaja Lumpukka »

Mistä liikkeestä löysit sopivan magneettiventtiilin?
Vaikutas olevan itsellänikin sama ongelma.
mrvilho
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhti 13, 2014 09:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: P1110 ja P1300 vikakoodit

Viesti Kirjoittaja mrvilho »

KoteloNorsu kirjoitti:Niin ja merkkihuollossa kerrottiin, että magneettiventtiilit hyvin hyvin harvoin on rikki. Yleensä letkut, bypass venttiili tai se bypass ohjain (3-haarainen) on epäkunnossa.
Itselläni on kierretty toi 3 haaranen Bypass ohjain jotenka ei voi olla siinä vikaa. Vikakoodin saa kyllä tuleen Bypass ohjaimelta ku ottaa liittimen irti. Ja magneettiventiili oli iha halki jotenka hyvin voi olla itellä ainakin p*skana josta johtuu sitten toi vikakoodi. Ahdotkaan ei nouse 0.4 Bar ylemmäks vaikka softattu.

Mutta tuossa katsoin tuota j0ne linkkaamaa sivua niin bypassilta lähtevä letku haarautuu niin mihin sen pitäisi haarautua ? kun ei tuo englannin kieli oikein taitu niin ymmärrä.. http://aijaa.com/bcLIE8 punaisella ympyröity kohta. Itselläni menee vain suora letku bypass ventiililtä kaasuläpälle.
Lumpukka kirjoitti:Mistä liikkeestä löysit sopivan magneettiventtiilin?
Vaikutas olevan itsellänikin sama ongelma.
Eikös ihan PCS:llä ole myynnissä. oisko hintaa ollu joku 50 euroa kun joskus kyselin. Maptunpartsilla on ainakin.
#6620 Vilho Trygg
SaaB 9-5 2.3TA Aero -07, SaaB 9-5 2.3TA Aero -04 R.I.P Ex, SaaB 9-3 2.0TA -99 "Viggen" Ex, SaaB 9-5 2.0t SE -00 Ex
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: P1110 ja P1300 vikakoodit

Viesti Kirjoittaja 3J »

Haarautuvasta letkusta puheen ollen yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa:

https://youtu.be/-lxAJb-Flik?t=1m11s
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
mrvilho
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhti 13, 2014 09:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: P1110 ja P1300 vikakoodit

Viesti Kirjoittaja mrvilho »

Jos nytten tässä oikein oon ymmärtänyt kuvia ja todella huonolla englannilla suomennellu niin bypassi ohjain ohitettuna niin letku ei meniskään suoraan kaasuläpälle vaan kaasuläpän viereiseen olevaan nippaan josta lähtee pensapaine säätimelle yks letku ja toinen punavalkoselle takaiskuventiilille päin, johon haarotettaisiin toi bypassilta tuleva letku?? Vai oonkohan nytten taas ihan ulaballa :lol: :lol:

Vähän pihalla koko systeemistä sillein kun en ole itse tuota toimen pidettä tehnyt ja vähä kutina nyt perseessä että letkut päin p*rsettä jonka takia tulee toi vikakoodi P1110 ...
#6620 Vilho Trygg
SaaB 9-5 2.3TA Aero -07, SaaB 9-5 2.3TA Aero -04 R.I.P Ex, SaaB 9-3 2.0TA -99 "Viggen" Ex, SaaB 9-5 2.0t SE -00 Ex
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: P1110 ja P1300 vikakoodit

Viesti Kirjoittaja 3J »

Nojoo, kuulostaahan se pielessä olevan...

Eli se punainen takaisku pitäisi olla tuosta ympyröimästäsi t-liittimestä lähtevässä letkussa "9-5 only". Punainen takaisku on merkitty tuossa youtube videossa olevaan kuvaan.

Apinoit vaan suoraan tuon kuvan mukaisen kytkennän, siitä youtube videon kuvasta näet miten se originaali letkusysteemi menee, ja tuosta linkittämästäsi kuvasta millainen se on modauksen jälkeen. Muista tulpata kuvassasi punaiseksi värjätty nippa.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
mrvilho
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhti 13, 2014 09:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: P1110 ja P1300 vikakoodit

Viesti Kirjoittaja mrvilho »

Joo vikahan oli juuri letkujen väärin olossa. Kiitoksia avusta ! :)
#6620 Vilho Trygg
SaaB 9-5 2.3TA Aero -07, SaaB 9-5 2.3TA Aero -04 R.I.P Ex, SaaB 9-3 2.0TA -99 "Viggen" Ex, SaaB 9-5 2.0t SE -00 Ex
Vastaa Viestiin