viina-softaa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: viina-softaa

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Öljyä tuntus kuluttavan enemmän kun viunalla ajaa.
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: viina-softaa

Viesti Kirjoittaja 3J »

Itsellä taas öljyn kulutus väheni hieman viinarallin alkamisen jälkeen. Tosin eipä siihen 10tkm vaihtoväleillä ole tarvinnut öljyä lisäillä ennenkään.

Jos se Hirsch on ihan aito ja alkuperäinen roplaamaton Hirsch, niin sellaisena sen ehkä pitäisinkin. Tai ainakin niin että sen voi palauttaa alkuperäiseen asuun softineen päivineen.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
jameli
"Aero"
Viestit: 406
Liittynyt: To Tammi 04, 2007 00:37
Paikkakunta: Nokia

Re: viina-softaa

Viesti Kirjoittaja jameli »

Mertmi kirjoitti:
Goldberger kirjoitti:Voiko kukaan sanoa mitään negatiivista tosta viinasoftasta? :D Meinaa kyl siinä pakko jotain vikaa olla ku muutenhan se olis paljon yleisemmin käytössä.
Kun ihan väenväkisin pitää keksiä pahaa sanottavaa, niin softapäivityksen jälkeen toi ex 9-5 vm -98 vaati pikkusen pidemmän starttauksen mitä ennen. Kuulemma nuissa vanhoissa T7-ohjelmissa oli joku esisuihkutus starttauksen parantamiseksi joka myöhemmistä on jätetty pois päästöjen vähentämiseksi. Alkuun tuo uusi ominaisuus ärsytti, koska olin jo ehtinyt tottumaan avainta hipaisemalla käynnistyvään moottoriin. Myöhemmin se ei enää tuntunut oudolta. Mie luulen että viinoitus on kyllä varsin suosittua, mitä katsoo esim. nettiautossa olevia myynti-ilmoituksia. Järestään on viinasoftaa tyrkätty ecuun.
Tuo pitänee totta, sama homma ärsytti alkuun aivan suunnattomasti, kun on uusi kone ja viimeisen päälle softa ja bensapumppu ja kaikki muukin asiaan kuuluva, niin auto se vaan käynnistyy merkittävästi vaivalloisemman oloisesti kuin alkuperäisellä softalla.
0,8-1,2 sekunnin ylimääräistä viivettä/pyöritystä näyttäisi olevan ennen kuin hörähtää käymään, kun alun perin lähti aina rusakko makuulta. Toki jos se hidastaa ilmastonmuutosta ja antaa moottorille enempi ehjiä kilometrejä, niin olen valmis hyväksymään viiveen liikkeelle pääsemisessä =)
__________________
Harrastus tauolla.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: viina-softaa

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Joillakin auttaa asiaan se, että kääntää virrat päälle antaa pumpun nostaa paine ja sitten vasta kääntää startille. Eli "hehkuttaa" niinkuin dieseliä hetken.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: viina-softaa

Viesti Kirjoittaja Termos »

Goldberger kirjoitti:Voiko kukaan sanoa mitään negatiivista tosta viinasoftasta? :D Meinaa kyl siinä pakko jotain vikaa olla ku muutenhan se olis paljon yleisemmin käytössä.
Etanolilla edes kohtuullisen luotettavasti toimivat polttoainepumput ovat edelleen hakusessa.
Laatueroja/tuurinkauppaa on pumpuissa liikaa. DW, Henko yms. helposti paikoilleen modattavat pumput kestävät toisilla kymmeniätuhansia, toisilla tuhansia kilometrejä :evil:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: viina-softaa

Viesti Kirjoittaja Termos »

3J kirjoitti: Jos se Hirsch on ihan aito ja alkuperäinen roplaamaton Hirsch, niin sellaisena sen ehkä pitäisinkin. Tai ainakin niin että sen voi palauttaa alkuperäiseen asuun softineen päivineen.
Samaa mieltä. Hirsch-ecu koskemattomana kaappiin talteen ja viinasofta toiseen purkkiin.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Goldberger
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: La Syys 27, 2014 22:29
Paikkakunta: Kotka/Vantaa

Re: viina-softaa

Viesti Kirjoittaja Goldberger »

Termos kirjoitti:
3J kirjoitti: Jos se Hirsch on ihan aito ja alkuperäinen roplaamaton Hirsch, niin sellaisena sen ehkä pitäisinkin. Tai ainakin niin että sen voi palauttaa alkuperäiseen asuun softineen päivineen.
Samaa mieltä. Hirsch-ecu koskemattomana kaappiin talteen ja viinasofta toiseen purkkiin.
Juu just mietin kans et se olis ihan järkevä idea. Ei sit tarvi jälkeenpäin katua ja harmitella :) noh varmaan täs kesän aikana laitattais. Sit pitää totutella kattoon noita bensa asemia erillailla ja listanki löysin jostain :)
9-5 aero 2.3T 2005 hirsch
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: viina-softaa

Viesti Kirjoittaja Termos »

Just juolahti mieleen, että jokunen tunti sitten tankkasin viinaa pitkästä aikaa St1 - asemalta.
Niin siinähän oli mittarin päällä mainos "tehokkaammasta" ja "paremmin voitelevasta" RE85 - polttoaineesta. Toivottavasti tuo voitelun parannus lisäisi polttoainepumppujen käyttöikää :lol:

Asiasta näyttää olevan viestiketjukin:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=59&t=156190
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10295
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: viina-softaa

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Epäilisin että polttoaineen voitelevuus on eniten koetuksella venttiilien istukoissa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin