viina-softaa
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: viina-softaa
Öljyä tuntus kuluttavan enemmän kun viunalla ajaa.
Re: viina-softaa
Itsellä taas öljyn kulutus väheni hieman viinarallin alkamisen jälkeen. Tosin eipä siihen 10tkm vaihtoväleillä ole tarvinnut öljyä lisäillä ennenkään.
Jos se Hirsch on ihan aito ja alkuperäinen roplaamaton Hirsch, niin sellaisena sen ehkä pitäisinkin. Tai ainakin niin että sen voi palauttaa alkuperäiseen asuun softineen päivineen.
Jos se Hirsch on ihan aito ja alkuperäinen roplaamaton Hirsch, niin sellaisena sen ehkä pitäisinkin. Tai ainakin niin että sen voi palauttaa alkuperäiseen asuun softineen päivineen.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: viina-softaa
Tuo pitänee totta, sama homma ärsytti alkuun aivan suunnattomasti, kun on uusi kone ja viimeisen päälle softa ja bensapumppu ja kaikki muukin asiaan kuuluva, niin auto se vaan käynnistyy merkittävästi vaivalloisemman oloisesti kuin alkuperäisellä softalla.Mertmi kirjoitti:Kun ihan väenväkisin pitää keksiä pahaa sanottavaa, niin softapäivityksen jälkeen toi ex 9-5 vm -98 vaati pikkusen pidemmän starttauksen mitä ennen. Kuulemma nuissa vanhoissa T7-ohjelmissa oli joku esisuihkutus starttauksen parantamiseksi joka myöhemmistä on jätetty pois päästöjen vähentämiseksi. Alkuun tuo uusi ominaisuus ärsytti, koska olin jo ehtinyt tottumaan avainta hipaisemalla käynnistyvään moottoriin. Myöhemmin se ei enää tuntunut oudolta. Mie luulen että viinoitus on kyllä varsin suosittua, mitä katsoo esim. nettiautossa olevia myynti-ilmoituksia. Järestään on viinasoftaa tyrkätty ecuun.Goldberger kirjoitti:Voiko kukaan sanoa mitään negatiivista tosta viinasoftasta?Meinaa kyl siinä pakko jotain vikaa olla ku muutenhan se olis paljon yleisemmin käytössä.
0,8-1,2 sekunnin ylimääräistä viivettä/pyöritystä näyttäisi olevan ennen kuin hörähtää käymään, kun alun perin lähti aina rusakko makuulta. Toki jos se hidastaa ilmastonmuutosta ja antaa moottorille enempi ehjiä kilometrejä, niin olen valmis hyväksymään viiveen liikkeelle pääsemisessä =)
__________________
Harrastus tauolla.
Harrastus tauolla.
Re: viina-softaa
Joillakin auttaa asiaan se, että kääntää virrat päälle antaa pumpun nostaa paine ja sitten vasta kääntää startille. Eli "hehkuttaa" niinkuin dieseliä hetken.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: viina-softaa
Etanolilla edes kohtuullisen luotettavasti toimivat polttoainepumput ovat edelleen hakusessa.Goldberger kirjoitti:Voiko kukaan sanoa mitään negatiivista tosta viinasoftasta?Meinaa kyl siinä pakko jotain vikaa olla ku muutenhan se olis paljon yleisemmin käytössä.
Laatueroja/tuurinkauppaa on pumpuissa liikaa. DW, Henko yms. helposti paikoilleen modattavat pumput kestävät toisilla kymmeniätuhansia, toisilla tuhansia kilometrejä
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: viina-softaa
Samaa mieltä. Hirsch-ecu koskemattomana kaappiin talteen ja viinasofta toiseen purkkiin.3J kirjoitti: Jos se Hirsch on ihan aito ja alkuperäinen roplaamaton Hirsch, niin sellaisena sen ehkä pitäisinkin. Tai ainakin niin että sen voi palauttaa alkuperäiseen asuun softineen päivineen.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
- "Ruisku"
- Viestit: 107
- Liittynyt: La Syys 27, 2014 22:29
- Paikkakunta: Kotka/Vantaa
Re: viina-softaa
Juu just mietin kans et se olis ihan järkevä idea. Ei sit tarvi jälkeenpäin katua ja harmitellaTermos kirjoitti:Samaa mieltä. Hirsch-ecu koskemattomana kaappiin talteen ja viinasofta toiseen purkkiin.3J kirjoitti: Jos se Hirsch on ihan aito ja alkuperäinen roplaamaton Hirsch, niin sellaisena sen ehkä pitäisinkin. Tai ainakin niin että sen voi palauttaa alkuperäiseen asuun softineen päivineen.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
9-5 aero 2.3T 2005 hirsch
Re: viina-softaa
Just juolahti mieleen, että jokunen tunti sitten tankkasin viinaa pitkästä aikaa St1 - asemalta.
Niin siinähän oli mittarin päällä mainos "tehokkaammasta" ja "paremmin voitelevasta" RE85 - polttoaineesta. Toivottavasti tuo voitelun parannus lisäisi polttoainepumppujen käyttöikää
Asiasta näyttää olevan viestiketjukin:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=59&t=156190
Niin siinähän oli mittarin päällä mainos "tehokkaammasta" ja "paremmin voitelevasta" RE85 - polttoaineesta. Toivottavasti tuo voitelun parannus lisäisi polttoainepumppujen käyttöikää
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Asiasta näyttää olevan viestiketjukin:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=59&t=156190
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: viina-softaa
Epäilisin että polttoaineen voitelevuus on eniten koetuksella venttiilien istukoissa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01