Potilas olis 2.3t femma vuodelta 1998.
Oireina valojen välkkyminen ja latauksen merkkivalon kiiluminen mittaristossa. Vika piilee todennäköisimmin jännitteensäätäjässä...
Kysymys kuuluukin: Onko kuinka ilkeä homma vaihtaa tuo jännitteensäätäjä? Joskus on tullut muutamaan kulkineeseen vaihdettua noita jännitteensäätäjiä, mutta niissä vehkeissä on laturi ollut huomattavasti helpommassa paikassa. Miten homma tapahtuu? Pitääkö päästä nosturille?
Jännitteensäätimen vaihto
Jännitteensäätimen vaihto
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Jännitteensäätimen vaihto
Alakautta,mutta pirun ahdasta on... Ja laturista voi olla myös liukurenkaat kuluneet.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Jännitteensäätimen vaihto
Niinpä tietenki, ahdastakin vielä
Joo, tiedossa on, että itse laturikin voipi olla jo kulunut, mutta kokeillaan antaa nyt alkuun ensiapua tuolla jännitteensäätäjällä.
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Joo, tiedossa on, että itse laturikin voipi olla jo kulunut, mutta kokeillaan antaa nyt alkuun ensiapua tuolla jännitteensäätäjällä.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Jännitteensäätimen vaihto
Voihan siellä olla diodivikakin tasasuuntaussillassa. Autosähkökorjaamo pystyisi varmaankin testerillä katsomaan laturin aaltomuodosta onko tasasuuntaus OK. Ei välttämättä tarvitsi purkaa osia eikä ehkä maksaisikaan mitään. Jos todettaisiin diodivika, turha alkaa nyhräämään sitä säädintä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Jännitteensäätimen vaihto
Laturi on helppo vaihtaa yläkautta,etsi toiminnolla lisää aiheesta.