Männän renkaiden vaihdosta?
Männän renkaiden vaihdosta?
Onko mahdollista, että männänrenkaiden vaihto saa aikaan auton alapään hajoamisen. Alhaalla, kun on vanhat laakerit ja mahdolisesti välystä?
9-5 2.0 sedan vm.2002
Re: Männän renkaiden vaihdosta?
on
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Männän renkaiden vaihdosta?
Täh?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Männän renkaiden vaihdosta?
Mielenkiintoista. Kaikkihan on mahdollista, mutta jotenkin uskoisin männänrenkaiden vaihdon korrelaation alakerran vaurioihin olevan samaa luokkaa kuin auton muidenkin renkaiden vaihdon
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Männän renkaiden vaihdosta?
No kuka pöljä vaihtaa pelkät männänrenkaat,ko kampurakin on käsillä...
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
Re: Männän renkaiden vaihdosta?
Jos ihan rehellisiä ollaan, ni ne männänrenkaat voi helepostiki vaihtaa iliman kampuran irrotusta ko vaan ottaa kannen irti ja öljypohjan pois. Kampuran irrotuksen tarttee nostaa pois koko motti vaihteistoineen... Mutta alkuperäseen kysymykseen, minä en näe syytä korrelaatiolle yleensä, mutta saabin kyseessä ollen, veikkaisin, että ne alakerran laakerit on jo huonot sillon ko joutuu männänrenkaat vaihtaan.
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Re: Männän renkaiden vaihdosta?
Näitä autoon ollaan tekemässä, kun autosta meni tosiaan kannentiiviste.
kannen purku ja plaanaus, Jakoketjun vaihtotyö (uittamalla), Venttiilikopan tiivisteen vaihto,
Tp-ketjun poisto ja öljypohjan putsaus, Alakerran laakereiden tarkistus, kannentiiviste, imusarjan tiiviste, pakosarjan tiiviste, venakopan tiiviste, Kansipulttisarja. Männänrenkaiden vaihto ja hoonaus.
kannen purku ja plaanaus, Jakoketjun vaihtotyö (uittamalla), Venttiilikopan tiivisteen vaihto,
Tp-ketjun poisto ja öljypohjan putsaus, Alakerran laakereiden tarkistus, kannentiiviste, imusarjan tiiviste, pakosarjan tiiviste, venakopan tiiviste, Kansipulttisarja. Männänrenkaiden vaihto ja hoonaus.
9-5 2.0 sedan vm.2002
Re: Männän renkaiden vaihdosta?
Kyllä mä olen vaihtanut laakerit motti paikallaan, ja vain öljypohja irrotettuna. Se takimmainen runkopukki on hieman hankala mutta sekin onnistuu.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Männän renkaiden vaihdosta?
Tuosta operaatiosta taitaa olla monta erillaista mielipidettä. Yksi taitaa olla, että tuo on turha operaatio, ellei samalla uusita rattaita ja laahaimia. Tasapaino kilkkeiden poistosta ollaan myös kahta mieltä, fakta ainakin tonnarin kohdalla oli, että tärinä ja mörinä tietyillä kierroksilla lisääntyi hieman, oliko sitten häiritsevää on tietty tulkinta kysymys.Puolesta kirjoitti:Jakoketjun vaihtotyö (uittamalla), ...Tp-ketjun poisto
Varmaan kannattaa kuitenkin melko kriittisesti tarkastella niitä rattaita myös, olkoonkin, että teettää lisää hommaa. Tuo kyllä varmuutta myös.
Mutta kukin tyylillään.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Männän renkaiden vaihdosta?
Alkuperäiseen kysymykseen vastaten, voihan se olla että öljypohjan irroitus ja sylinterikannen irroitus saa liikkeelle esim. karstaa tai muita roskia ja seurauksena on alakerran laakereiden pettäminen. Se olisiko ne pettäneet jokatapauksessa jos männänrenkaita ei olisi vaihdettu, niin on vain arvailuiden varassa. Pari mosaa olen nyt laittanut silleen että hattu pois, öljypohja pois ja männänrenkaat vaihtaen uusilla kk-laakereilla. Viisaat ovat tienneet kertoa että niitä runkolaakereitakin olisi pitänyt vaihtaa. Hups, en vaihtanut, mutta vielähän nuo moottorit toimivat...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Männän renkaiden vaihdosta?
No kyllähän se pintapainetta lisää kk laakerille kun männän päällä on paremmin painetta ja onhan siellä likaa myös jos renkaat on olleet kuoleutuneet. Laakereiden osalta sellainen että se sama öljyn paine on niillä laakereilla sama ja se öljy menee sieltä missä vastusta on vähiten eli sieltä kuluneimmista paikoista jolloin ne tiukemmat jää vähemmälle voitelulle.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135