Ahdot hukassa, mreq ei nouse > 600
Ahdot hukassa, mreq ei nouse > 600
Työmatkajuhtana toimiva 2.0t RE85 (Stg1) on talven aikana kartuttanut ehjäämislistaa kiitettävällä tavalla.
Viikon ajan on istuintuntumalta tuntunut että kulkupuoli ei ole ihan kondiksessa ja OpenSID näyttäisi olevan samaa mieltä - 3-4 vaihteella kun laittaa oikean jalan suoraksi niin
- mReq/mAir nousee ainoastaan 600 asti. Ehkä vilahtaa hieman korkeammalla, mutta tippuu sitten tuohon
600 tienoille.
- Pinl ei nouse yli 1500 (muistelisin)
Lisähuomioina tasaisesti kertyvät nakulaskurilukemat joka pytylle (n. 300/muki) joita aiemmin ei RE85 ajossa tullut juuri lainkaan. Näiden kertyminen alkoi tosin jo aiemmin. Tulpat on vaihdettu n. 10tkm, samoin DI-kasetti.
Muuten auto tuntuisi toimivan normaalisti, ei ylimääräisiä ääniä tai varoitusvaloja. Nopeasti katsottuna kaikki letkut näyttäisi olevan myös konehuoneessa paikoillaan.
Mistähän kannattaisi ruveta tutkimaan?
Viikon ajan on istuintuntumalta tuntunut että kulkupuoli ei ole ihan kondiksessa ja OpenSID näyttäisi olevan samaa mieltä - 3-4 vaihteella kun laittaa oikean jalan suoraksi niin
- mReq/mAir nousee ainoastaan 600 asti. Ehkä vilahtaa hieman korkeammalla, mutta tippuu sitten tuohon
600 tienoille.
- Pinl ei nouse yli 1500 (muistelisin)
Lisähuomioina tasaisesti kertyvät nakulaskurilukemat joka pytylle (n. 300/muki) joita aiemmin ei RE85 ajossa tullut juuri lainkaan. Näiden kertyminen alkoi tosin jo aiemmin. Tulpat on vaihdettu n. 10tkm, samoin DI-kasetti.
Muuten auto tuntuisi toimivan normaalisti, ei ylimääräisiä ääniä tai varoitusvaloja. Nopeasti katsottuna kaikki letkut näyttäisi olevan myös konehuoneessa paikoillaan.
Mistähän kannattaisi ruveta tutkimaan?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Ahdot hukassa, mreq ei nouse > 600
Eli onkos EVAP pois pelistä? Ellei, kannattanee aloittaa siitä.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... p+tulppaus
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... p+tulppaus
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Ahdot hukassa, mreq ei nouse > 600
EVAP on tulpattu, tai kobralle menevä osuus poistettu.
Ongelmana on tuo ECUn (?) rajoittama mReq, joka ei siis nouse yli 600. Normaalistihan sen pitäisi olla 1000 hujakoilla kun mennään lappu lattiassa. Joku suojatoiminto siis, mutta syystä ei ole tietoa.
Ongelmana on tuo ECUn (?) rajoittama mReq, joka ei siis nouse yli 600. Normaalistihan sen pitäisi olla 1000 hujakoilla kun mennään lappu lattiassa. Joku suojatoiminto siis, mutta syystä ei ole tietoa.
Re: Ahdot hukassa, mreq ei nouse > 600
Katti/putkisto tukossa. Testaa maksipaineen tuotto irrottamalla w-letku, kunhan olet juuri ensin nollannut vikatilan pois päältä sulakkeella 17.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Ahdot hukassa, mreq ei nouse > 600
Täältä http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... q#p1033138 näyttikin löytyvän vähän samanhenkistä tarinaa.
Testaan huomenna tuon hukkaportin letkun. Pitäisikö vikatila näkyä jossain, koska nerr/fcod/limp näyttävät kaikki nollaa?
Testaan huomenna tuon hukkaportin letkun. Pitäisikö vikatila näkyä jossain, koska nerr/fcod/limp näyttävät kaikki nollaa?
Re: Ahdot hukassa, mreq ei nouse > 600
Testiä ei pysty toistamaan kovin pitkään ilman nollausta koska järjestelmä tajuaa että ahtokontrolli katosi, heittää limitterin päälle ja toi rajoitustila hoidetaan kaasuläpän kuristuksella. Sama juttu jos nappaa mankkuvenan johdon irti (ellei softaa ole sorkittu sallivammaksi). Eli jos huomaat että limitti menee päälle niin nollaus ja uusi testiyritys. Nerr ei näytä tosta rajoitustilaa mutta välillisesti jokin vikakoodi voi tukea analyysiä.
Sen kyllä nopeasti näkee tuleeko sitä spoolia reilusti vai ei.
Sen kyllä nopeasti näkee tuleeko sitä spoolia reilusti vai ei.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Ahdot hukassa, mreq ei nouse > 600
Joskus voi olla niinkin arkisesta asiasta kyse, kuin hukkaportin tangon irtoamisesta ,joka itsellä kävi taannoin.Se rajottaa tehot alle peruspaineiden ja äänimaailmakin on omansalainen
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: Ahdot hukassa, mreq ei nouse > 600
Mahdollista sekin mutta tuolla sanottiin että painetta löytyy muttei yli 0,5 bar. Hukkis levällään mennään tyypillisesti nippanappa ahdoilla.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Ahdot hukassa, mreq ei nouse > 600
Noniin, pikainen testilenkki kokeiltu hukkiksen letku irti mankkuvenalta. Painetta tuntuisi löytyvän 3. ja 4. vaihteen täyskaasukiihdytyksessä aina 1.2 - 1.3bar asti, jonka jälkeen iskee todnäk. Vesan mainitsema throttle/fuelcut. mReq ja mAir kipusivat myös sinne 1000 pintaan ja menivät aika lailla kimpassa.
Eli diagnoosina katti ja/tai putki tukossa? Takapönttö on jokunen vuosi sitten vaihdettu, muuten rööri on alkuperäinen.
EDIT: Niin, onkos tuo tukkeentuminen kovinkin yleistä ja mistä se voisi johtua?
Eli diagnoosina katti ja/tai putki tukossa? Takapönttö on jokunen vuosi sitten vaihdettu, muuten rööri on alkuperäinen.
EDIT: Niin, onkos tuo tukkeentuminen kovinkin yleistä ja mistä se voisi johtua?
Re: Ahdot hukassa, mreq ei nouse > 600
Ei kuulosta tukokselta, silloin kyllä ahdot on jääneet selvästi vajaiksi tolla testillä. Kuulostaa myös että seokset on ok ja immu kunnossa Jos veti ilman nikottelua fuelcuttiin saakka.
Kyse voi olla myös ahtopaineen todellisesta kontrollivajauksesta tai siitä että jokin anturin näyttämä panee systeemin uskomaan sellaista., silloin liipaistaan turvasuoja päälle. Varmista nyt ettei mankkuvenan letku ole irti kompuran nipasta.
Kyse voi olla myös ahtopaineen todellisesta kontrollivajauksesta tai siitä että jokin anturin näyttämä panee systeemin uskomaan sellaista., silloin liipaistaan turvasuoja päälle. Varmista nyt ettei mankkuvenan letku ole irti kompuran nipasta.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Ahdot hukassa, mreq ei nouse > 600
Kiinni näytti olevan myös kompuran letku. Kertaalleen kävin vielä kaikki muutkin letkut ja johdot läpi, eikä silmiin osunut mitään epätavallista.
Joitain vastaavia tapauksia löytyi saabcentralin foorumilta ja siellä syypääksi leivottiin rikkinäistä mankkuvenaa? Testinä sama hukkaportin letkun irroitus.
Ja nyt kun ottaa silmät ja oikeat hakusanat käyttööön, niin kyllähän täältäkin näyttäisi löytyvän tarinaa mankkuvenan ongelmista.
Joitain vastaavia tapauksia löytyi saabcentralin foorumilta ja siellä syypääksi leivottiin rikkinäistä mankkuvenaa? Testinä sama hukkaportin letkun irroitus.
Ja nyt kun ottaa silmät ja oikeat hakusanat käyttööön, niin kyllähän täältäkin näyttäisi löytyvän tarinaa mankkuvenan ongelmista.
Re: Ahdot hukassa, mreq ei nouse > 600
Itselläni kanssa 2.0t softattulla samoja ongelmia mutta vikaa ole löytynyt mistään..
jos vikapaikka löytyy niii kirjoita tänne !
jos vikapaikka löytyy niii kirjoita tänne !
#6620 Vilho Trygg
SaaB 9-5 2.3TA Aero -07, SaaB 9-5 2.3TA Aero -04 R.I.P Ex, SaaB 9-3 2.0TA -99 "Viggen" Ex, SaaB 9-5 2.0t SE -00 Ex
SaaB 9-5 2.3TA Aero -07, SaaB 9-5 2.3TA Aero -04 R.I.P Ex, SaaB 9-3 2.0TA -99 "Viggen" Ex, SaaB 9-5 2.0t SE -00 Ex
Re: Ahdot hukassa, mreq ei nouse > 600
Muistaakseni samanlaiset oireet oli edellisessä femmassa kun mankkuvena sanoi sopimuksen irti.
Uutta vaan tilalle niin lähti toimii.
Uutta vaan tilalle niin lähti toimii.
#4531
9000 CS 2.3T -94
Ex: 9-5 wagon 2.0T hirsch -03, 9-5 sedan 2.0T -07, 9000 CD 2.0T -88, 9-5 wagon 2.3t -06
9000 CS 2.3T -94
Ex: 9-5 wagon 2.0T hirsch -03, 9-5 sedan 2.0T -07, 9000 CD 2.0T -88, 9-5 wagon 2.3t -06
Re: Ahdot hukassa, mreq ei nouse > 600
Magneettiventtiilin vaihto auttoi vaivaan, mReq nousee nyt normaalisti. Päivän hinta osalle Länsiautossa oli 72e ilman naama- tai klubialennuksia.
Re: Ahdot hukassa, mreq ei nouse > 600
Otetaanpa komento takaisin, näyttää siltä että oireilee edelleen, eli iomaamassapyynti jää 600 pintaan, ahdot 0.4bar. Ongelma tuntuisi ilmenevän lämpimällä koneella; 45min Kehä 1 rupeaman jälkeen auto alkaa olla selvästi puutunut. Lisäksi nakulaskurit kertyy tasaiseen tahtiin, ilman mitään rykäisyjä.
Viime aikoina (1v, < 10tkm) vaihdettu
- tulpat
- mankkuvena
- DI kasettii
Tankissa pääasiassa E85 mutta kokeiltu myös vpowerilla. Äh?
Viime aikoina (1v, < 10tkm) vaihdettu
- tulpat
- mankkuvena
- DI kasettii
Tankissa pääasiassa E85 mutta kokeiltu myös vpowerilla. Äh?