Hirshiä ostamassa
Re: Hirschiä ostamassa
Ja AINUT "paja" jonka (palikat) saa rekisteriotteeseen ilman tyypikatsastusta = laillineenHenkka poika kirjoitti:Näin. Hircsh on virityspaja, ei varustetaso.
eli rekisteröintikatsastus tehty normi aeron tiedoilla ja maahantuontiverotuksessa hyötyy muutaman satasen.saba4ever kirjoitti:Mielenkiintoinen havainto on se että vielä eilen päivällä ilmoituksessa luki:
Teho: 205 kW / 279 Hv
Tänään kun ilmoitusta tarkastelee, huomaa eilen illalla tehdyn päivityksen :
Teho: 184 kW / 250 Hv
Eli yhdessä yössä 29 hevosta on lähtenyt karkuteille
Huomasin asian kun selaimessa on vielä jäljellä eilinen alkuperäinen ilmoitus!
Jos autossa mukana Hirschin todistukset niin voi käydä jälkikäteen katsastamassa ja välttyy maahantuontiveron korotukselta tältä osin.
Jos laput on hukassa niin ne saa Hirschin konttorilta kun sinne lähettää valmistenumeron ja pyytää tuv todistukset.
Viimeksi muokannut valtteri, Pe Huhti 03, 2015 11:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: Hirschiä ostamassa
Saab hyväksyi myös BSR:än viripalikat aivan kuten Hirschinkin.
Kummassakin säilyi saabin moottorin ja auton takuut.
Kummassakin säilyi saabin moottorin ja auton takuut.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Hirschiä ostamassa
Niin hyväksyi mutta ainakaan Suomeen sitä ei saanut rekisteriin. Saab:in omat virit sai rekisteriin.core2 kirjoitti:Saab hyväksyi myös BSR:än viripalikat aivan kuten Hirschinkin.
Kummassakin säilyi saabin moottorin ja auton takuut.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: Hirschiä ostamassa
Okei tuosta mulla ei ollut tietoa ajattelin jotta se on samalla tavalla kuin täälläkin.valtteri kirjoitti:Niin hyväksyi mutta ainakaan Suomeen sitä ei saanut rekisteriin. Saab:in omat virit sai rekisteriin.core2 kirjoitti:Saab hyväksyi myös BSR:än viripalikat aivan kuten Hirschinkin.
Kummassakin säilyi saabin moottorin ja auton takuut.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Hirschiä ostamassa
En ole ikinä törmännyt Ruotsin ilmoituksia selatessa ilmoitukseen jossa on rekisteritietoihin merkitty normia suurempi teho muusstapauksessa kuin Hirschissä ?? tuleepa uusi tarkasteluasia jokapäiväiseen blocket:in selailuun aina oppii kun sählää...core2 kirjoitti:Okei tuosta mulla ei ollut tietoa ajattelin jotta se on samalla tavalla kuin täälläkin.valtteri kirjoitti:Niin hyväksyi mutta ainakaan Suomeen sitä ei saanut rekisteriin. Saab:in omat virit sai rekisteriin.core2 kirjoitti:Saab hyväksyi myös BSR:än viripalikat aivan kuten Hirschinkin.
Kummassakin säilyi saabin moottorin ja auton takuut.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: Hirschiä ostamassa
Mun entinen sedani femma oli BSR:n muutoksilla rekkariotteessa oli mukana vain tehot ja kallistuksenvakaajien sekä jarrujen muutokset.valtteri kirjoitti: En ole ikinä törmännyt Ruotsin ilmoituksia selatessa ilmoitukseen jossa on rekisteritietoihin merkitty normia suurempi teho muusstapauksessa kuin Hirschissä ?? tuleepa uusi tarkasteluasia jokapäiväiseen blocket:in selailuun aina oppii kun sählää...
Auto oli 150 heppanen joka kutitettiin 220 heppaan jarrujen muutos oli pakollinen toimenpide silloin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Hirschiä ostamassa
Core? Oliko bsr ja hirschiä saatavana yhtäaikaa ?? kun itsellä olisi se tieto/muistikuva että kun Saab teki sopparin Hirschin kanssa niin 2003:nen jälkeen ei enää saanut muihin takuuta ja hyväksyntää ??
Muistan tämän lukeneeni jostain ruotsin sivulta.
Nyt kyllä mennään jo aika ohi varsinaisesta asiasta joka tässä ketjussa oli...sorry
Muistan tämän lukeneeni jostain ruotsin sivulta.
Nyt kyllä mennään jo aika ohi varsinaisesta asiasta joka tässä ketjussa oli...sorry
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: Hirschiä ostamassa
Jep oli samaan aikaan saatavana. BSR oli markkinoilla muistaakseni BSR aloitti saabin trimmauksen jo 1996. Ekana saabina he tekivät täysremontin ja trimmin 9000 sama auto voitti useita mainintoja näyttelyissä.valtteri kirjoitti:Core? Oliko bsr ja hirschiä saatavana yhtäaikaa ?? kun itsellä olisi se tieto/muistikuva että kun Saab teki sopparin Hirschin kanssa niin 2003:nen jälkeen ei enää saanut muihin takuuta ja hyväksyntää ??
Muistan tämän lukeneeni jostain ruotsin sivulta.
Nyt kyllä mennään jo aika ohi varsinaisesta asiasta joka tässä ketjussa oli...sorry
BSR:n ja saabin takuut olivat voimassa vielä MY09 malleihin, mutta sen jälkeen en ole kuullut heistä mitään.
Samat sanat sorry OT:stä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Hirschiä ostamassa
Eikös tuo ole ihan normaali ainakin MY04-05-femman pakoputki? Epäilyttävästi ainakin vaikuttaa omani kanssa samanlaiselta. Joissain, ellei kaikissa(?), tehokkaimmassa Hirschissä oli sitten taas se kummallinen (ja ruma) kahden reiän ovaalipää ja tuplaulostulot.valtteri kirjoitti:Pakoputki näyttää myös olevan hirchin putki sillä se on tollainen ovaalin muotoinen.
Vertailun vuoksi vielä oma keitin: http://i.imgur.com/hfC8GBd.jpg
Viimeksi muokannut Jyrchi, La Huhti 04, 2015 01:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
SAAB 9-5 Aero -05
Re: Hirschiä ostamassa
Ollakseen aito Hirsch cat back tuo on liian lyhyt. Minun aito Hirsch-putki on sen verran pidempi, että puskurin taakse tulee n. 8 cm näkyviin ja siinä on päällä logo nähtävillä. Muotoilu on kyllä erehdyttävästi oikea.Jyrchi kirjoitti:Eikös tuo ole ihan normaali ainakin MY04-05-femman pakoputki? Epäilyttävästi ainakin vaikuttaa omani kanssa samanlaiselta. Joissain, ellei kaikissa(?), tehokkaimmassa Hirschissä oli sitten taas se kummallinen (ja ruma) kahden reiän ovaalipää ja tuplaulostulot.valtteri kirjoitti:Pakoputki näyttää myös olevan hirchin putki sillä se on tollainen ovaalin muotoinen.
http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic. ... 3#p1344012
__________________
Harrastus tauolla.
Harrastus tauolla.
Re: Hirschiä ostamassa
Jos tohon on laitettu normi 280 hv "satsi" niin putki siihen on kuulunut.
Alkuaikoina Hirsch:iltä ei saanut pelkkää softaa vaan piti ottaa paketti johon kuului kaikki tarpeellinen poislukien sisustan osat ja ulkoiset spoilerit ym..
Tässä entisen oman 280 hv putkenpää kiiloitettuna
Kaikissa 305 hv. versioissa ei ollut tupla putkia. Vuonna 2005 Suomea kiersi Saab:in esittely kiertue jossa oli mukana 305 hv Hirsch ja siinä oli "single" putki kiinni.
Taisi olla niin että noita Hirschejä tehtiin vähän eri versioina mutta saadakseen rekisteriin 305 hv version niin ainakin jarrut piti uusia isomaksi.
Kaikissa 2003 vuosimalleissa taitaa olla tupla ulostulot sillä tuona vuonna Suomessa tehdyt Hirschit oli 305 hv versioita. Suomeen tuli vuonna 2004 tarjolle 280 hv versio.
Tämänverran tuli omasta ulos
http://koti.mbnet.fi/holmez/hirvi9-5/hi ... 20taka.jpg
http://koti.mbnet.fi/holmez/hirvi9-5/hi ... 20taka.jpg
Tuota ilmoituksen kuvaa kun suurentaa niin kyllä tuo putki vakiota isommalta näyttää ja hyvin samantapainen kun org. Hirsch putki. Se että nuo voivat olla eri syvyydellä on ihan normia sillä nehän on kasattu irto osista.
Alkuaikoina Hirsch:iltä ei saanut pelkkää softaa vaan piti ottaa paketti johon kuului kaikki tarpeellinen poislukien sisustan osat ja ulkoiset spoilerit ym..
Tässä entisen oman 280 hv putkenpää kiiloitettuna
Kaikissa 305 hv. versioissa ei ollut tupla putkia. Vuonna 2005 Suomea kiersi Saab:in esittely kiertue jossa oli mukana 305 hv Hirsch ja siinä oli "single" putki kiinni.
Taisi olla niin että noita Hirschejä tehtiin vähän eri versioina mutta saadakseen rekisteriin 305 hv version niin ainakin jarrut piti uusia isomaksi.
Kaikissa 2003 vuosimalleissa taitaa olla tupla ulostulot sillä tuona vuonna Suomessa tehdyt Hirschit oli 305 hv versioita. Suomeen tuli vuonna 2004 tarjolle 280 hv versio.
Tämänverran tuli omasta ulos
http://koti.mbnet.fi/holmez/hirvi9-5/hi ... 20taka.jpg
http://koti.mbnet.fi/holmez/hirvi9-5/hi ... 20taka.jpg
Tuota ilmoituksen kuvaa kun suurentaa niin kyllä tuo putki vakiota isommalta näyttää ja hyvin samantapainen kun org. Hirsch putki. Se että nuo voivat olla eri syvyydellä on ihan normia sillä nehän on kasattu irto osista.
Viimeksi muokannut valtteri, La Huhti 04, 2015 18:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: Hirschiä ostamassa
Ittelläni -03 oli 280hv, ja yhdellä ovaali ulostulolla...
9-5 troll-r,
900t16 cd "finlandia" -85, 900 T16 -90,99 -84,99 turbo -79, 96 -77, 96 -64,95 -72,95e -70,99 combi -76,900i -86
900t16 cd "finlandia" -85, 900 T16 -90,99 -84,99 turbo -79, 96 -77, 96 -64,95 -72,95e -70,99 combi -76,900i -86
Re: Hirschiä ostamassa
Totta. Meillä tietysti tulee enemmän agressiivisesti näkyville logoa putken päällä, sillä autohan on 1998 ja vain SE-varustelu alunperin, eli takapuskuri on lyhempi kuin 2004 Aerossa.valtteri kirjoitti:Tuota ilmoituksen kuvaa kun suurentaa niin kyllä tuo putki vakiota isommalta näyttää ja hyvin samantapainen kun org. Hirsch putki. Se että nuo voivat olla eri syvyydellä on ihan normia sillä nehän on kasattu irto osista.
__________________
Harrastus tauolla.
Harrastus tauolla.