Hälytttimen BAck-up patteri loppu

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Aerokettu
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Marras 27, 2013 12:37
Paikkakunta: Pori

Re: Hälytttimen BAck-up patteri loppu

Viesti Kirjoittaja Aerokettu »

Mielestäni nuo olivat suorituskyvyltään parhaat helposti saatavilla olevat paristot, jotka mahtuvat alkuperäiseen koteloon. Mikäli minun sireeni olisi ollut vaikeammin avattavaa mallia olisin varmaan asentanut erillisen paristokotelon konetilaan. Silloin ei niin olisi väliä kestääkö patterit vuoden vai viis...

Tarvittavat kolvailut ovat niin pieni homma, että joku harrastaja tekee ne avattuun yksikköön alle puolessa tunnissa kossupullopalkalla ;) Etsi vaikka joku radioamatööri asuinseudultasi :)
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: Hälytttimen BAck-up patteri loppu

Viesti Kirjoittaja Raser »

Aerokettu kirjoitti: Tarvittavat kolvailut ovat niin pieni homma, että joku harrastaja tekee ne avattuun yksikköön alle puolessa tunnissa kossupullopalkalla ;) Etsi vaikka joku radioamatööri asuinseudultasi :)
Kävin kahdessa kodinkonehuoltoliikkeessä kysymässä kolvailupalvelua, mutta eivät olleet kiinnostuneet. Toisessa putiikissa ovat aiemmin tehneet mulle pieniä kolvaustöitä, korjaavathan ne sentään televisioitakin.

Ei noita elektroniikkapuolen harrastajia taida enää olla olemassakaan, siis jotka osaavat juotostöitä tehdä. Tietsikkaa näpräävät näköjään kaikki nykyisin.

Täytyy laittaa lehteen ilmoitus tai sitten alettava vaan itse räpläämään...
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Hälytttimen BAck-up patteri loppu

Viesti Kirjoittaja sarka »

Raser kirjoitti:Ei noita elektroniikkapuolen harrastajia taida enää olla olemassakaan, siis jotka osaavat juotostöitä tehdä. Tietsikkaa näpräävät näköjään kaikki nykyisin.
Sekä että. Pistä postissa tänne :lol:
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Josu
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 16:23

Re: Hälytttimen BAck-up patteri loppu

Viesti Kirjoittaja Josu »

Onko tämän keskustelun hälytin jotenkin 9-5 mallin erikoisuus?
Kysyn siksi, että omassa OG 9-3 2.2 Tid biilissä alkoi hälytin huutaa ilman syytä pari viikkoa sitten parkkihallissa. Huuto loppui ovien avaamisella, mutta uusiutui heti kun kaukosäätimellä sulki ovet.
Sen koommin en ole saanut ilmiötä toistumaan, joten ihan pattervika ei tainnut sittenkään olla. Itse olen epäillyt, että siinä hallissa (Koskikeskuksen kellari Tampereella) olisi jotain syytä. En tiedä.
Missähän 9-3 hälyttimen yksikkö pattereineen mahtaa fyysisesti sijaita?
Saabisti vuodesta-76
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: Hälytttimen BAck-up patteri loppu

Viesti Kirjoittaja Raser »

matula kirjoitti:Uusi osa ei ole tosi kallis.

Uusi alkuperäinen koko sireeniyksikkö maksaa Neo Brothersilla n. 150€ tai korjaussarja Saabdisplayrepairsilla n. 40€

Uuden sireenin etu on se, että silloin se on kerralla korjattu. Forumien mukaan korjaussarja ei ihan aina ole auttanut kun piirilevy on päässyt hapettumaan. Lisäksi uudemmissa sireeneissä kotelo on koottu liimalla jolloin avaaminen vaatii malttia ja huolellisuutta. Ja Dremelin tai vastaavan...

150€ on halpa hinta siitä, että se on joka kerta Check OK!
Voi v***n v***n v***u!!! Tasan viikon toimi toi korjattu hälytinmoduuli siellä lokasuojan sisällä. Patterit tilasin Kiinasta ja kondensaattorit mistä lie, en muista enää kun on jo vuosi aikaa.

Ensin tuli se "Theft protection failure. Contact service." viesti taas mittariston info-näyttöön ja yöllä (tietenkin) alkoi hälytin huutaa yksinään ilman mitään syytä. Vonkui sellaisia 15 sekunnin pätkiä satunnaisin aikavälein.

Onko kenelläkään myydä toimivaa hälytinmoduulia tai sellaista modattua hälytinmoduulia missä olisi erillinen paristokotelo pitkällä johdolla, jonka voisi sitten viedä helpommin huollettavaan paikkaan autossa.

Entäs jos ostaa jonkun "uuden" hälyttimen Neo Brothersilta, niin eikös nekin ole jo valmiiksi vanhoja? Ei kai noita ole enää pitkään aikaan valmistettu. Jos niissä on patterit olleet 10 vuotta sisällä, niin ei ne varmaan yhtään kauempaa enää kestä.

Tietty sanomattakin selvää, että jos ei mikään fiksaus auta, niin sittenhän toi hälytin on vaan ohjelmoitava pois käytöstä. Ei jää vissiin enää edes se punainen valo tuulilasiin vilkkumaan?
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
fbl364
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 14:03
Paikkakunta: Espoo

Re: Hälytttimen BAck-up patteri loppu

Viesti Kirjoittaja fbl364 »

Poisohjelmoinnilla saa jäämään punaisen villkuvalon silti päälle.
Hanaa hillitysti!
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 865
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Re: Hälytttimen BAck-up patteri loppu

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Mulla on häly ilman sireniä, eli tööttää auton omalla torvella. Sulla näyttää olevan kanssa MY06, joten uskoisin että on ohjelmoitavissa vastaavasti. On muistaakseni vuosimallista kiinni tms. ei onnistune kaikkiin.
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Vastaa Viestiin