Kärryn vetäminen automaattilaatikolla

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Cynomya
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: To Joulu 30, 2010 19:42

Kärryn vetäminen automaattilaatikolla

Viesti Kirjoittaja Cynomya »

Tuollaisen otsikon laitoin että siitä saa sitten vääntää vitsiä miten sitä kärryä vedetään laatikolla...

Tosissaan niin onko paree Sporttinappi päällä vai pois? nelivaihteisessa niin rajataanko kolmosen käyttöön? Aerossa niin mennäänkö rattinappuloilla ja ei laiteta vitosta ikinä silmään vai onko se vain aina paras kun mennään perus Deellä ilman mitään kikkailuja ja rauhalliset kiihdytykset?

Porsiiko laatikko jos etupyörillä pidot riittää ja ottaa koneesta "kaikki" irti samalla kun rekkarin sallima kärrynmassa tulee perässä vähän jarrut laahaten?
Puppeli
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Su Touko 04, 2014 17:34
Paikkakunta: Inkoo

Re: Kärryn vetäminen automaattilaatikolla

Viesti Kirjoittaja Puppeli »

Käyttöohje kirjassa taisi lukea että 4 lovisella rajoitetaan laatikko kolmoselle jos en ihan väärin muista.
Aero -01 Farkku
Cynomya
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: To Joulu 30, 2010 19:42

Re: Kärryn vetäminen automaattilaatikolla

Viesti Kirjoittaja Cynomya »

Ainiin notta vois lukia käyttöohjekirjaakin! :mrgreen:
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Kärryn vetäminen automaattilaatikolla

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Kuormatulla kärryllä tulee käytettyä rattinamiskoja ja ilman kuormaa ihan D:llä. Tämä siis 5-lovisella AW:lla.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Numba
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 20:22

Re: Kärryn vetäminen automaattilaatikolla

Viesti Kirjoittaja Numba »

... ja 9-3 (6-vaiht.) oppaassa taisi olla D, koska laatikko vaihtaa silloin tarvittaessa, jos lämmöt alkavat nousta. Eli huolehtii itse itsestään.

Taitaapi lyödä tyhjää ennen kuin laatikon rikkoo, tai riippuu tietenkin millaiset tahmatassut edestä löytyy, mutta normi rengastuksella kuitenkin.
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kärryn vetäminen automaattilaatikolla

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Mäkinen pikkutiepätkä ykkösellä ja sitten vajaa 300 km maan- ja moottoriteitä kolmosella. D:tä en kokeillut kertaakaan, kun ei ne kierrokset 80:n vauhdissa kauhean korkeiksi nouse kolmosellakaan. 2,3t nelivaihteisella automaatilla.
Kuva
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
always BB
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: Su Joulu 15, 2013 13:17
Paikkakunta: PK-seutu

Re: Kärryn vetäminen automaattilaatikolla

Viesti Kirjoittaja always BB »

Aika hyvän kokoinen ylikuorma suabissa. :idea:
Juha96 kirjoitti:Mäkinen pikkutiepätkä ykkösellä ja sitten vajaa 300 km maan- ja moottoriteitä kolmosella. D:tä en kokeillut kertaakaan, kun ei ne kierrokset 80:n vauhdissa kauhean korkeiksi nouse kolmosellakaan. 2,3t nelivaihteisella automaatilla.
Kuva
EBR garage

Saab 9-5T 280hv, 2xJaguar X300, -71 el camino 454 SS, -64 valiant 440cid
-65 valiant 408cid, -90 skoda 120L 406 cid, -75 datsun 160J sss
Palju
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 20:15
Paikkakunta: Rauma

Re: Kärryn vetäminen automaattilaatikolla

Viesti Kirjoittaja Palju »

Eihän tossa vielä ylikuormaa taida olla, riippuu ihan kärryn omasta painosta. Saabillahan saa vetää jarrullista kärryä 1800kg :o
Harharetkien jälkeen... Saabisti taas :) Tech 2 turvapääsyllä
9-5 Aero Combi 2006 (RIP: 9-5 2.0T RE85 1998)
lart
"Turbo"
Viestit: 207
Liittynyt: Pe Marras 16, 2007 16:36
Paikkakunta: Jönköping/Ruotsi

Re: Kärryn vetäminen automaattilaatikolla

Viesti Kirjoittaja lart »

Joo, näyttäis olevan tuon traikun omapaino 200kg :D
9-5 Wagon 2.3tA Vector -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -04
9-5 Wagon 1.9Tid Hirsch Vector Griffin -09
Vastaa Viestiin