Heippa hei,
Palanut venttiili toi esiin muitakin murheita. Viime torstaina totesin kampiakselin kieroksi. Laidasta laitaan kieroutta mittasin keskimmäiselle laakeripinnalle 0,16mm. Digitaalimauserilla kun pyörittelin niin kaulat oli olevinaan kyllä pyöreät ja pinnat naarmuttomat.
Keskimmäisen laakeriliuskat olivat olleet huonolla voitelulla ja alemmasta puoliskosta oli kulunut jo melkein kaikki kuparikin pois..
Nyt sitten se kysymys että onkohan lohko suorana? Olettaisin että on kun ei mitään kiinnileikkautumista ole tapahtunut. Miten mittaan sen kotikonstein? Teräsviivaimella kattelin että oli "suora" mutta eihän se ole mitään mittaamista ja tässä puhutaan kuitenkin millien osista suoruuden kanssa jotenka mitenkä mittaan kotikonstein?
Kampiakselin Runkolinjan mittaaminen kotikonstein
Re: Kampiakselin Runkolinjan mittaaminen kotikonstein
Jos runkopukki on laakerin vastinnpinnasta tummunut, menee aika varmasti koneistushommiksi.
Suora kampura ehjillä laakereilla ja öljyllä lohkoon kiinni ja pukit momenttiin.
Jos pyörii kevyesti ja takeltelematta niin hyvä on.
Suora kampura ehjillä laakereilla ja öljyllä lohkoon kiinni ja pukit momenttiin.
Jos pyörii kevyesti ja takeltelematta niin hyvä on.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Kampiakselin Runkolinjan mittaaminen kotikonstein
Keskimmäisessä pukissa lohkon puolella näkyi ainakin jäljet elikkä jäljet tullu "läpi" liuskasta...
Taitaapi olla sitten pian aika kattella kokonaista varaosamoottoria
Tää mosa ei oo kyllä ollu kaukana totaalileikkaamisesta jos tuo yksi pakoventtiili olisi aikanaan kestänyt..
Taitaapi olla sitten pian aika kattella kokonaista varaosamoottoria
Tää mosa ei oo kyllä ollu kaukana totaalileikkaamisesta jos tuo yksi pakoventtiili olisi aikanaan kestänyt..
Re: Kampiakselin Runkolinjan mittaaminen kotikonstein
Reunimmaisiin laakeripukkeihin liuskat paikalleen ja muihin ei. Sitten heittokellolla mittaamaan tai ehkä voisi onnistua tönärilläkin keskimmäisestä kaulasta pomppiiko se kun pyörittää kampuraa? Paha heitto näkyy paljaalla silmälläkin veikkaan. tämä siis paljastaa kampiakselin kunnon, lohkon runkolinjan suoruutta ei tietenkään.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Kampiakselin Runkolinjan mittaaminen kotikonstein
Joo tuli investoitua heittokelloon/mittakelloon niin sai tuohon kampuran kierouteen lukemiakin, näki kyllä jo työntömitallakin että se heittää. Tuo keskimmäinen kaula on pirullinen mitattava kun pitäisi kellossa olla pitkä mittatikku, siinä kun ne limput on niin isoot.
Re: Kampiakselin Runkolinjan mittaaminen kotikonstein
Joo, totta. Pitkällä varrella oleva vipumittakello olisi kyllä automoottorihommiin aika järkiostos. Minullakin on ollut käytössä sellainen perusmalli jossa tanko liikkuu vaan kellon suuntaan mittakellon sisään/ulos.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01