Mitkä iskarit 9-5:een

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Mitkä iskarit 9-5:een

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kaippa vieteritkin "kuluu", kun pirssillä ajetaan 200tkm. Toinen etuiskari oli niin loppu, että se ei enää noussut ylös itsestään, kun sen painoi irtaallaan ollessa pohjaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
99GLS
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2012 13:13

Re: Mitkä iskarit 9-5:een

Viesti Kirjoittaja 99GLS »

99GLS kirjoitti:Mikä olisi paras vaihtoehto 2003 wagoniin, haluan jämäkämmän tuntuman ja hiukan madallusta. Muistaakseni AERO-femma oli ihan riittävän jämäkkä mutta mielestäni turhan korkea. Bilstein B4, B6 vai 8? Koni? Joku muu, mikä? Mitkä jouset kaveriksi?
Soitto merkkiliikkeen varaosatiskille aiheutti sen että ostin alkuperäisen Sport-alustan, vielä kun joku ehtisi laittaa alle... :roll:
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Re: Mitkä iskarit 9-5:een

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Mitä maksoi sport-alusta merkkiliikkeestä?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
justus5
"Tuplakaasari"
Viestit: 81
Liittynyt: La Maalis 11, 2006 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitkä iskarit 9-5:een

Viesti Kirjoittaja justus5 »

Kiinnostaisi myöskin tietää mistä merkkiliikkeestä alustan sai, sillä itselle myytiin ei-oota yli vuoden verran. Sama homma myös ulkomailta kyseltynä. Vuosimalli tosin MY00.
ex-9-5 2.0t '00
99GLS
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2012 13:13

Re: Mitkä iskarit 9-5:een

Viesti Kirjoittaja 99GLS »

Soitin Lappeenrannan Auto-Eekoolle ihan kokeilumielessä, varaosamyyjä selaili aikansa ja sanoi, "imatralla olisi hyllyssä" 8O "Tilataanko tänne vai haetko imatralta"? Noh, soitto Imatralle ja tänään hain pois. oli ollut hyllyssä vuodesta 2011 :D Maksoi sen verran että tarvikkeena olisi saanut iskarit samalla hinnalla.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Mitkä iskarit 9-5:een

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

justus5 kirjoitti:Kiinnostaisi myöskin tietää mistä merkkiliikkeestä alustan sai, sillä itselle myytiin ei-oota yli vuoden verran. Sama homma myös ulkomailta kyseltynä. Vuosimalli tosin MY00.

Joensuussa Hartikainen. Aivan etuiskarit eri tässä vuosimallissa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
justus5
"Tuplakaasari"
Viestit: 81
Liittynyt: La Maalis 11, 2006 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitkä iskarit 9-5:een

Viesti Kirjoittaja justus5 »

Jep, tiedossa kyllä tuo etutolppien eroavaisuus vanhemmassa mallissa.

Tiedustelin mm. Länsiautosta josko sarjaa saisi, mutta oli kuulemma loppuunmyyty. Hassua että yksittäisinä osina (jouset, tolpat, vakaajat..) palikat olisi kaiketi löytyneet - ainakin (sport) iskarit ja jouset oli kevään kamppiksessa mukana. Hinta vaan ei enää kohdannut.
ex-9-5 2.0t '00
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2150
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Mitkä iskarit 9-5:een

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Itellä -02 3.0 TiD wagon, niin voiko/käykö siihen laittaa Konin sport-iskarit taakse normijousille? Ei vielä kokemusta tällaisista, aina menty normi-iskareilla tähän asti.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: Mitkä iskarit 9-5:een

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Mikäli takana on orggisjouset ja työnnetty reilummin, niin alkaa olla jouset jo ehtoopuolella. Samalla vaihtaa vaikka uudet orggikset, niin ei perä näytä lässähtäneeltä.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2150
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Mitkä iskarit 9-5:een

Viesti Kirjoittaja baasenar »

nix0n kirjoitti:Mikäli takana on orggisjouset ja työnnetty reilummin, niin alkaa olla jouset jo ehtoopuolella. Samalla vaihtaa vaikka uudet orggikset, niin ei perä näytä lässähtäneeltä.
214 tkm menty, eikä perä roiku. Oikeastaan halusin tietää että käykö nuo siihen...?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Mitkä iskarit 9-5:een

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ainakin Sachs-sportit vs. tavalliset oli ulkoisesti ainoana erona pituus täysin ulosvedettynä. Eli sportit tulee vähemmän ulos jotta jouset ei jää löysäksi. Sporttijousi + tavan iskari oli juuri pahimmoilleen sellainen yhdistelmä, että jousi jäi löysälle. Veikkaan vastaukseksi kysymykseesi: hyvä siitä tulee.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
99GLS
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2012 13:13

Re: Mitkä iskarit 9-5:een

Viesti Kirjoittaja 99GLS »

Autossani on takaiskareina 52 31 377 numeroiset kepit, onko nuo tasonsäädölliset iskarit? Voinko nyt vaihtaa näiden tilalle sportalustan vai meneekö joku pahasti vituilleen??
Jorppe
"Viggen"
Viestit: 673
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2004 00:07
Paikkakunta: Kajaani

Re: Mitkä iskarit 9-5:een

Viesti Kirjoittaja Jorppe »

olliherranen kirjoitti:
3J kirjoitti:Aeron alustassa on jäykemmät kallistuksenvakaajat. Sillä paranee kallistelutaipumus. Lisättynä Aeron iskarit ja jouset niin on oikein toimiva kokonaisuus. (Tätä settiä myytiin muinoin sport-alustana ei-Aero malleihin.)
No niin, tänään pari sataa km moottoritietä ja muitakin teitä, mukavuus on ihan ok, jotenkin tuntuisi että varsinkin reippaammin kiihdyttäessä lähtee helpommin uriin vetelemään. Ja se keinahtelu on kyllä ikävää, siis kun ajelee suoraan ja vähän nykii rattia puolelta toiselle. Pitääkö vielä laittaa sekä aeron jouset että ne kallistuksenvakaajat? Auttaakos se konehuoneeseen asennettava rauta tähän?
Meillä tuli nyt Femmaan alustapäivityksenä uusia puslia (apurunkoon 4kpl orig.+2kpl Powerflex, vakaajille ja lootan tuelle Powerflex) ja Aeron vakaajat. Jouset ja iskarit on samat kuin ennenkin eli vakiot. Täytyy sanoa, että tuli hyvä ajaa ainakin minun makuun. Se keinahtelu hävisi, ohitukset sujuvat paljon paremmin, ohjaukseen tuli parempi tuntuma, mutta mökkitielle pääsee edelleen ja auto on edelleen mukava ajella ilman nypytyksiä, pauketta ja pompotusta mitä henk.koht. en tämän tason/kokoluokan autoon kaipaakaan.

Eli vakaajien vaihto oheistuotteineen todellakin kannatti ainakin minun tapauksessani.
Jäsen #3551

Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitkä iskarit 9-5:een

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Onko TRW:n iskareista kokemuksia? Motonet tarjoaisi sellaisia ainakin taakse.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
markusR
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: To Syys 02, 2010 20:28
Paikkakunta: Loviisa/Gammelby

Re: Mitkä iskarit 9-5:een

Viesti Kirjoittaja markusR »

Juha96 kirjoitti:Onko TRW:n iskareista kokemuksia? Motonet tarjoaisi sellaisia ainakin taakse.
Ihan vaan vinkkinä. Hae alkuperäiset. Itse sain sporttialustan etuiskarit halvemmalla kun motiksen tarvikkeet ja vielä kolmen vuoden takuulla. :wink:
Peugeot 508 sw GT -12
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
Vastaa Viestiin