Mitkä iskarit 9-5:een
Re: Mitkä iskarit 9-5:een
Kaippa vieteritkin "kuluu", kun pirssillä ajetaan 200tkm. Toinen etuiskari oli niin loppu, että se ei enää noussut ylös itsestään, kun sen painoi irtaallaan ollessa pohjaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Mitkä iskarit 9-5:een
Soitto merkkiliikkeen varaosatiskille aiheutti sen että ostin alkuperäisen Sport-alustan, vielä kun joku ehtisi laittaa alle...99GLS kirjoitti:Mikä olisi paras vaihtoehto 2003 wagoniin, haluan jämäkämmän tuntuman ja hiukan madallusta. Muistaakseni AERO-femma oli ihan riittävän jämäkkä mutta mielestäni turhan korkea. Bilstein B4, B6 vai 8? Koni? Joku muu, mikä? Mitkä jouset kaveriksi?
Re: Mitkä iskarit 9-5:een
Mitä maksoi sport-alusta merkkiliikkeestä?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Re: Mitkä iskarit 9-5:een
Kiinnostaisi myöskin tietää mistä merkkiliikkeestä alustan sai, sillä itselle myytiin ei-oota yli vuoden verran. Sama homma myös ulkomailta kyseltynä. Vuosimalli tosin MY00.
ex-9-5 2.0t '00
Re: Mitkä iskarit 9-5:een
Soitin Lappeenrannan Auto-Eekoolle ihan kokeilumielessä, varaosamyyjä selaili aikansa ja sanoi, "imatralla olisi hyllyssä" "Tilataanko tänne vai haetko imatralta"? Noh, soitto Imatralle ja tänään hain pois. oli ollut hyllyssä vuodesta 2011 Maksoi sen verran että tarvikkeena olisi saanut iskarit samalla hinnalla.
Re: Mitkä iskarit 9-5:een
justus5 kirjoitti:Kiinnostaisi myöskin tietää mistä merkkiliikkeestä alustan sai, sillä itselle myytiin ei-oota yli vuoden verran. Sama homma myös ulkomailta kyseltynä. Vuosimalli tosin MY00.
Joensuussa Hartikainen. Aivan etuiskarit eri tässä vuosimallissa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Mitkä iskarit 9-5:een
Jep, tiedossa kyllä tuo etutolppien eroavaisuus vanhemmassa mallissa.
Tiedustelin mm. Länsiautosta josko sarjaa saisi, mutta oli kuulemma loppuunmyyty. Hassua että yksittäisinä osina (jouset, tolpat, vakaajat..) palikat olisi kaiketi löytyneet - ainakin (sport) iskarit ja jouset oli kevään kamppiksessa mukana. Hinta vaan ei enää kohdannut.
Tiedustelin mm. Länsiautosta josko sarjaa saisi, mutta oli kuulemma loppuunmyyty. Hassua että yksittäisinä osina (jouset, tolpat, vakaajat..) palikat olisi kaiketi löytyneet - ainakin (sport) iskarit ja jouset oli kevään kamppiksessa mukana. Hinta vaan ei enää kohdannut.
ex-9-5 2.0t '00
Re: Mitkä iskarit 9-5:een
Itellä -02 3.0 TiD wagon, niin voiko/käykö siihen laittaa Konin sport-iskarit taakse normijousille? Ei vielä kokemusta tällaisista, aina menty normi-iskareilla tähän asti.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Mitkä iskarit 9-5:een
Mikäli takana on orggisjouset ja työnnetty reilummin, niin alkaa olla jouset jo ehtoopuolella. Samalla vaihtaa vaikka uudet orggikset, niin ei perä näytä lässähtäneeltä.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Mitkä iskarit 9-5:een
214 tkm menty, eikä perä roiku. Oikeastaan halusin tietää että käykö nuo siihen...?nix0n kirjoitti:Mikäli takana on orggisjouset ja työnnetty reilummin, niin alkaa olla jouset jo ehtoopuolella. Samalla vaihtaa vaikka uudet orggikset, niin ei perä näytä lässähtäneeltä.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Mitkä iskarit 9-5:een
Ainakin Sachs-sportit vs. tavalliset oli ulkoisesti ainoana erona pituus täysin ulosvedettynä. Eli sportit tulee vähemmän ulos jotta jouset ei jää löysäksi. Sporttijousi + tavan iskari oli juuri pahimmoilleen sellainen yhdistelmä, että jousi jäi löysälle. Veikkaan vastaukseksi kysymykseesi: hyvä siitä tulee.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Mitkä iskarit 9-5:een
Autossani on takaiskareina 52 31 377 numeroiset kepit, onko nuo tasonsäädölliset iskarit? Voinko nyt vaihtaa näiden tilalle sportalustan vai meneekö joku pahasti vituilleen??
Re: Mitkä iskarit 9-5:een
Meillä tuli nyt Femmaan alustapäivityksenä uusia puslia (apurunkoon 4kpl orig.+2kpl Powerflex, vakaajille ja lootan tuelle Powerflex) ja Aeron vakaajat. Jouset ja iskarit on samat kuin ennenkin eli vakiot. Täytyy sanoa, että tuli hyvä ajaa ainakin minun makuun. Se keinahtelu hävisi, ohitukset sujuvat paljon paremmin, ohjaukseen tuli parempi tuntuma, mutta mökkitielle pääsee edelleen ja auto on edelleen mukava ajella ilman nypytyksiä, pauketta ja pompotusta mitä henk.koht. en tämän tason/kokoluokan autoon kaipaakaan.olliherranen kirjoitti:No niin, tänään pari sataa km moottoritietä ja muitakin teitä, mukavuus on ihan ok, jotenkin tuntuisi että varsinkin reippaammin kiihdyttäessä lähtee helpommin uriin vetelemään. Ja se keinahtelu on kyllä ikävää, siis kun ajelee suoraan ja vähän nykii rattia puolelta toiselle. Pitääkö vielä laittaa sekä aeron jouset että ne kallistuksenvakaajat? Auttaakos se konehuoneeseen asennettava rauta tähän?3J kirjoitti:Aeron alustassa on jäykemmät kallistuksenvakaajat. Sillä paranee kallistelutaipumus. Lisättynä Aeron iskarit ja jouset niin on oikein toimiva kokonaisuus. (Tätä settiä myytiin muinoin sport-alustana ei-Aero malleihin.)
Eli vakaajien vaihto oheistuotteineen todellakin kannatti ainakin minun tapauksessani.
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Re: Mitkä iskarit 9-5:een
Onko TRW:n iskareista kokemuksia? Motonet tarjoaisi sellaisia ainakin taakse.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 186
- Liittynyt: To Syys 02, 2010 20:28
- Paikkakunta: Loviisa/Gammelby
Re: Mitkä iskarit 9-5:een
Ihan vaan vinkkinä. Hae alkuperäiset. Itse sain sporttialustan etuiskarit halvemmalla kun motiksen tarvikkeet ja vielä kolmen vuoden takuulla.Juha96 kirjoitti:Onko TRW:n iskareista kokemuksia? Motonet tarjoaisi sellaisia ainakin taakse.
Peugeot 508 sw GT -12
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03