Femman nahkapenkit?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1647
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Femman nahkapenkit?

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Kai se on makuasia, itse tykkään kyllä molemmista. Kangaspenkit ei ole niin helkkarin kuuman/kylmän tuntuiset autoon istuessa, mutta kyllähän nahat on huomattavasti komeemman näköiset.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Griffin99
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2012 07:28
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Femman nahkapenkit?

Viesti Kirjoittaja Griffin99 »

Mulla on sähköllä lämmitettävät ja ilmastoidut jakkarat 9-5:ssa...

Lähetetty minun GT-N7100 laitteesta Tapatalkilla
Saab 9-5 Griffin '99 V6 3.0t aut. 375tkm. Sitten turbo antoi periksi...
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
-PETTERI-
"Viggen"
Viestit: 579
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2014 14:26
Paikkakunta: Himanka, Kalajoki

Re: Femman nahkapenkit?

Viesti Kirjoittaja -PETTERI- »

Sopiiko muuten vanhemmista femmoista etu- ja takapenkit suoraan tuohon viirusilmään? Jos vaikka joskus päivittäisi nuo kangaspenkit nahkoihin...
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
Juspu
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 11:54
Paikkakunta: Turku

Re: Femman nahkapenkit?

Viesti Kirjoittaja Juspu »

Griffin99 tuossa jo mainitsikin, että femmaan saa nahkapenkit, joissa on lämmitys ja tuuletus. Mielestäni tämä on ehdottomasti paras vaihtoehto. Tuuletetut penkit tunnistaa rei'itetystä nahasta sekä penkinlämmittimen kytkimen vieressä olevasta tuuletuksen kytkimestä. Varuste tuntuu olevan harvinainen, mutta hakemisen arvoinen. Ilman en enää osaa olla. Rei'itetty nahkapenkki ei tietenkään oli yhtä mukava kuin tavallinen nahkapenkki, jos siihen kaataa vaikka juoman.

Talvella nahkapenkki on toiminut hyvin. Oikein kovalla pakkasella se tosiaan tuntuu kylmältä, mutta penkinlämmitys toimii nopeasti. Penkinlämmitys on ollut saatavissa lisävarusteena myös takapenkkiläisille. Minun Saabissani on mustat penkit, jotka aurinko lämmittää tehokkaasti. Ilman tuuletusta olisi kyllä hikistä istua penkillä. Nyt voi laittaa tuuletuksen täysille, jolloin penkki tuntuu mukavalta jo parin minuutin jälkeen. Joskus penkki alkaa hiostamaan, kun ajaa useamman tunnin putkeen. Tällöinkin tuuletus pelastaa tilanteen.

Penkin materiaali on ainakin Aeron urheiluistuimissa oikeaa nahkaa. Puolinahkapenkeistä en osaa sanoa, mutta ainakin uudemmassa 9-3:ssa puolinahkapenkin nahka ei ole aitoa. Femmallani on ajettu yli 280 000 km. Kuskin penkin istuinosa on hieman venähtänyt, mutta ei mitenkään häiritsevästi. Suurin ongelma on selkänojan sivutuki, mitä tulee hinkattua aina autoon istuessa ja autosta noustessa. Sivutuesta nahka ehti kulua jo lähes puhki, ennen kuin korjautin sen. Nyt on taas hyvä.
#2509
Saab 9-5 Kombi Hirsch -03
Saab 9000i -90
Sepek
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: To Syys 23, 2004 08:34
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Femman nahkapenkit?

Viesti Kirjoittaja Sepek »

Minulla on MY2005 kermanväriset kokonahkapenkit (takaa, sivulla keinonahkaa). Talvella melko kylmät, kesähelteellä tulikuumat. Talveksi väliin lampaanvillanahka, kesäksi "trukkikaasu" :lol: .
Audi A4 Avant-TSFI 2.0 -19 , Pihassa myös Saab 9-5 2.3t -05 + Biosofta kaikella nastan kääntäjällä.
Vastaa Viestiin