IsoT vs. Golf GTD-14.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Henkka poika
"Viggen"
Viestit: 597
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
Paikkakunta: Pieksämäki

IsoT vs. Golf GTD-14.

Viesti Kirjoittaja Henkka poika »

Tänään Kuopiosta lähti motarin rampista perään moinen. Yllättävän pirteesti tuli perässä 90 km/h asti. Sitten rupesi viiru viemään.. Tosin mulla on vika päällä, kun katkesi eilen se kuuluisa takaisku ja on liitetty jesajalla toisiinsa kii - Ahti ei nouse normaalisti. Jännä, kun sitten ohitti motarilla kuski katso suoraan - ei vilkaisulla sivulle. Onko kellään kokemusta kui tommonen todellisuudessa liikkuu esim. Ohituksissa. Sataseen pitäs kiihtyy 7.5 sek. Viiru ei ihan ehdi siihen.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Griffin99
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2012 07:28
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: IsoT vs. Golf GTD-14.

Viesti Kirjoittaja Griffin99 »

Ei kauheesti kannata kisailla... Mulla sattui tapaus Hämeenlinnan motarilla pikku MB140A kanssa :
Kaveri ajaa vasenta reunaa, perjantai normi ruuhka, lähden sitten pikkuhiljaa oikeelta ohi. Vaihtaa oikeelle... Ok, mennään sitten vasemmalle. Mese takas vasemmalle. Mitä v...??
ja lopputulos oli että se perkeleen pikku mese ajaa keskellä motaria. Kukaan ei enää ajanu ohi. Näin mentiin väli Riihimäki-Hämeenlinna.

Hämeenlinnassa kääntyy siitä liittymästä ennen siltaa pois ja katselee millaisen jonon sai aikaan. Reilua kettuilua. Saabi taustapeilissä aiheuttaa liikennepsykoosia ja maantieraivoa?
Itselläni on ammattiautoilijan liikennelupa joka lähtee vähintään puoleksi vuodeksi kuivumaan jos itse töpeksin noin. Tulee nälkä ja vilu jos 6kk pitäisi elää säästöillä. Toisilla ei taida olla edes omaa ajokorttiakaan ja autokin otettu jostain lainaan niin ei paljoo paina.
Saab 9-5 Griffin '99 V6 3.0t aut. 375tkm. Sitten turbo antoi periksi...
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2855
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: IsoT vs. Golf GTD-14.

Viesti Kirjoittaja Cona »

Täytyy olla itsevarma olo, jos viitsii 30km vetää jonoa takanaan. Ainakin täällä PK-seudulla on sen verran agressiivisia kuskeja, että varmaan olis joku kerta "lamput tummana", jos leikkis tuolla lailla "hengellään".

Ja alkuperäiseen aiheeseen, kyllä ne nykyajan diesel-pakutkin liikkuu ihan liukkaasti, kun putkarit, sähkärit ja kaikenmaailman tsupparit niitä käskee.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: IsoT vs. Golf GTD-14.

Viesti Kirjoittaja Poy »

Onhan noilla autoilla painoeroa.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
mikko-83-lpr
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 15:28
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: IsoT vs. Golf GTD-14.

Viesti Kirjoittaja mikko-83-lpr »

Kyllähän nuo pikkukipot sinne 150km/h asti kestää mukana mut siitä eteenpäin yleensä osat on aina vaihtunu :)
9-5 aero -00 MapTun stage3 E85
ex 9-3 SS -05 MapTun stage1
Henkka poika
"Viggen"
Viestit: 597
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: IsoT vs. Golf GTD-14.

Viesti Kirjoittaja Henkka poika »

Varmaan, mut ei uskalla tommosiin nopeuksiin. Rikesakon puolella koitetaan malttaa...
Vanhalla femmalla liimautui kantaan monesti noita punakirjaimisia tsi ja tdi. Varsinki jos on Skoda, niin niillä on yleensä kiire. Rs Ocusta puhumattakaan.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2855
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: IsoT vs. Golf GTD-14.

Viesti Kirjoittaja Cona »

Uudessa GTD:ssä on 184hv / 380Nm ja näillä arvoilla luvataan 0-100km/h 7,5s ja 80-120km/h 6s (manuaali). Toki omamassakin on alle 1400kg.

Eli kyllähän noista arvoista voi päätellä, että "perus-viritteisellä" Femmalla on kiire, varsinkin alle 80km/h nopeuksissa ja automaatti ei varmaankaan auta asiaa.

Hätäisiä on nuo nykyajan Dieselit ja vähällä menee, eri asia on, että miten esim. Pietzo-suuttimet kestää jne.

Itse en kyllä saa "kiksejä" kiihdyttämällä tehokkaalla Dieselillä, joka ryytyy yläkiekoilla ja vaatii aktiivista kepitystä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Henkka poika
"Viggen"
Viestit: 597
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: IsoT vs. Golf GTD-14.

Viesti Kirjoittaja Henkka poika »

Tuo ohituskiihtyvyys näyttää olevan yllättävän huono. Vanha man. 2.3t: kin oli nopeempi, tämä isoT rykäsee alle vitosen ja jostain syystä näyttää nostavan paineita vielä paremmin 120 jälkeen. M ja 3 laatikossa, 4:sta ei tarvi vielä rikesakko nopeudessa. :lol:
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2855
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: IsoT vs. Golf GTD-14.

Viesti Kirjoittaja Cona »

https://www.youtube.com/watch?v=Iaq5TP-Fr8s

Oheisessa videossa välittyy ehkä olennaisin nykyaikaisella dieselillä kiihdyttämisestä. Vääntöä kyllä on, mutta lyhyet välit ja kierrosalue.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
lart
"Turbo"
Viestit: 207
Liittynyt: Pe Marras 16, 2007 16:36
Paikkakunta: Jönköping/Ruotsi

Re: IsoT vs. Golf GTD-14.

Viesti Kirjoittaja lart »

Tuosta vähän mallia vetoalueeseen:
https://www.youtube.com/watch?v=iMR3vKJeKv0
:lol:
9-5 Wagon 2.3tA Vector -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -04
9-5 Wagon 1.9Tid Hirsch Vector Griffin -09
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5397
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: IsoT vs. Golf GTD-14.

Viesti Kirjoittaja VKe »

Henkka poika kirjoitti:Tuo ohituskiihtyvyys näyttää olevan yllättävän huono.
Millä vaihteella tuo yllättävän huono ohituskiihtyvyys on saatu aikaan?
Sininen Saab 9-3, '99
Henkka poika
"Viggen"
Viestit: 597
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: IsoT vs. Golf GTD-14.

Viesti Kirjoittaja Henkka poika »

VAGgineessa on on 6 lovinen loota ja lyhyet välitykset, epäilys 4. 3 tuskin riittää 120 km/h.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5397
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: IsoT vs. Golf GTD-14.

Viesti Kirjoittaja VKe »

No alko kiinnostaan ja Volkkarin sivuilla tuo sama tieto lukikin.
Sininen Saab 9-3, '99
Vastaa Viestiin