Tuossa kesärenkaita vaihdellessa huomasin että ruoste oli päässyt syömään sen kuuluisan kananmunan kokosen reiän kuskin puolen sivuhelman alle, joka ymmärtääkseni on aika tyypillinen paikka näissä malleissa. Katsastus kutittelee tossa toukokuussa joten tietääköhän kukaan mitään hyvää firmaa missä voisi saabin käydä hitsauttamassa. Edullisuus on tietenkin plussaa tässäkin asiassa
Kiitos jälleen kerran vastauksista!
Saab 9-3 1.8t Stg1 BP -08
Saab 9-5 Aero BP -02 (ex)
Saab 9-5 2.3t -98 (ex)
Saab 900T -87 (ex)
Tampereen ruskossa olisi eräs hitsauspaikka, jota pitää ymmärtääkseni kiinalainen mies, joka tekee hyvää jälkeä kohtuu rahalla. Paikasta olen kuullut vain hyvää, ja autokorjaamolla työskennellessäni olen isompia hitsaustöitä, mitä emme itse ole pystyneet ottamaan ohjannut tuonne, eikä kukaan ainakaan vielä ole tullut mua sen takia haukkumaan
Linkistä löytyy paikalle tarkempia yhteystietoja. Linkissä paikan nimi on Tampereen ruostesuojaus, mutta ainakin hallin seinässä on lukenut Autoklinikka.
Rantatiellä on Autohitsi tjsp, mutta sitä en voi suositella. Laittoi meidän volkkariin etulokarien alakulmiin korjauspalat. Jätti sisälokasuojan puolelta reunan korjaamatta niin, että siellä oli rako josta kaikki moska pääsi lokasuojan sisälle.
jameli kirjoitti:http://www.korimekaanikot.fi/
Nokia, Lielahti ja Lakalaiva.
Itse käytin tietysti Nokialla, voin kehua.
Kävin tuolta kysymässä arvion takalokarien etureunan korjauksista. Molemmin puolin maali kuplii mutta ei pitäisi hitsiä tarvita. Arvio oli noin 800€ sisältäen molemmat puolet. Tosin melkein suoraan sanoi, ettei tuo 800€ riitä. Ihmettelin vaan kun heidän mukaansa helmojen poistamiseen menisi melkein tunti per puoli.
Ar Osat
Marko Aaltonen
Sileesuonkatu 18
Tampere
033434806
Omaani teki saman homman ja vähän muutakin viime talvena aika edullisesti, tehnyt ko paikkojen korjauksia useaan Femmaan. Tekee hommat huolellisesti ja hyvin tosin voi olla että ihan lähiaikoina ei kerkiä tekemään.
Suosittelen, kannattaa kysyä häneltä.
jameli kirjoitti:http://www.korimekaanikot.fi/
Nokia, Lielahti ja Lakalaiva.
Itse käytin tietysti Nokialla, voin kehua.
Kävin tuolta kysymässä arvion takalokarien etureunan korjauksista. Molemmin puolin maali kuplii mutta ei pitäisi hitsiä tarvita. Arvio oli noin 800€ sisältäen molemmat puolet. Tosin melkein suoraan sanoi, ettei tuo 800€ riitä. Ihmettelin vaan kun heidän mukaansa helmojen poistamiseen menisi melkein tunti per puoli.
ai puhutaanko vielä helmoista vai kaarista?, jos tuntiin saa takakaaren irti siten että korjauspala käy siihen kori osaan että sisäpeltiin niin tuolla firmalla on sitten kyllä töitä.
en ole vielä kuullut että kaari tuntiin irtoaa siten että kaikki pistehitsit hiotaan pois jne hitsausvalmiiksi, kyllä siinä yli tunti menee aina käytännössä, johan siinä menee vartti ennekuin auto on sisällä ja pyörät irti nosturilla
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
AR-osista vähän negatiivistakin. 9-3 helmojen ruostepaikat piti fiksata. Hinta sovittiin ja aika varattiin n. 1.5kk päähän. No auto sovittuna maanantaina pajalle, valmista piti olla keskiviikkona. No ei valmistunut. Puhelimessa lupailtiin keskiviikkona ottaa heti työn alle ja valmista olisi perjantaina. Perjantaina ei kuulunut soittoa, eikä puhelimella saa kiinni. No ajelin paikalle, autohan löytyi kyllä sisältä mutta yllättäen ei ollut tapahtunut vielä mitään. Auto ulos ja nokka kohti uutta pajaa.
oletteko itse laskeneet paljonko menee itse irroitellessa ne helman osat ja sisäloksu vaikka vain yhdeltä puolelta, yllättävän työlästä kun ne muovimutskut ei irtoa ja muutenkin kaikki vähän niin ja näin
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
mestari kirjoitti:oletteko itse laskeneet paljonko menee itse irroitellessa ne helman osat ja sisäloksu vaikka vain yhdeltä puolelta, yllättävän työlästä kun ne muovimutskut ei irtoa ja muutenkin kaikki vähän niin ja näin
ei kai siinä nyt kauaa nokka tuhise... riippuu monesti siitä, että miten irrottaa
toki jos ehjänä osat irti haluaa ni voi kestää hetki kauemmin...
varsinkin kun ekat 30min menee asetellessa auto jotenki semmosee paikkaa et sitä voi ruveta tekemää ja sit seuraava puoltuntia ettien sitä kymppimillistä joka on taas jäänyt jonnekkin edellisen projektin tienoille, tai lapsi varastanu leikkeihinsä... ja sit kun ei samalla tajunnu et siellä on niitä kasimillisiäki ja sama etsintäoperaatio käynnistyy uudelleen... ja sit tuleeki jo kylmä tuuli ja tihkusade ja ei jaksa innostaa ku löytyyki hieman enemmän ruostetta ku oletti ja oluetki loppu ja olis niitä muitaki projekteja tehtävänä...