Työsylinterin vaihto
-
- "Aero"
- Viestit: 382
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Työsylinterin vaihto
Jälleen kerran ruikkas työsylinteri mehut laatikkoon, joten pääsee repiin laatikkoo irti.. onhan edelliskerrasta jo melkein vuosi
Muistan nähneeni tääl jonkun keskustelun, mis laatikko oli ujutettu apurungon väistä pois, mut en löydä sitä mistään. Kuinka se kuuluis tehdä.. mikäli on edes mahdollista?
Oon kyllästyny jo pudottaan apurunkoo pois, joten vaihtelu virkistäis
Muistan nähneeni tääl jonkun keskustelun, mis laatikko oli ujutettu apurungon väistä pois, mut en löydä sitä mistään. Kuinka se kuuluis tehdä.. mikäli on edes mahdollista?
Oon kyllästyny jo pudottaan apurunkoo pois, joten vaihtelu virkistäis
Re: Työsylinterin vaihto
Olikos se kepakok joka noin kehui tehneensä...
Mikä työsylkkä ja paineasetelma ?
Mikä työsylkkä ja paineasetelma ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Aero"
- Viestit: 382
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Re: Työsylinterin vaihto
Orkkis sylkkä ja SRE:n asetelma.
Re: Työsylinterin vaihto
Auto nosturille ja apurunko pois on ainut oikea vaihtoehto .
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
-
- "Aero"
- Viestit: 382
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Re: Työsylinterin vaihto
Niin se varmaan on, mut tolla toisella tavalla voisin tehdä operaation omalla tallilla ku ei välttämättä tarvis nosturia ja sinne olis huomattavasti lyhempi matka hinailla toi porsimus-maximus.. muuten tarvis viedä se Nokialle.
Re: Työsylinterin vaihto
Ajaminen onnistuu myös ilman työsylkkyä.
Vaihde päällä startilla liikkeelle ja vaihdot välikaasun kanssa .
Vaihde päällä startilla liikkeelle ja vaihdot välikaasun kanssa .
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
-
- "Aero"
- Viestit: 382
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Re: Työsylinterin vaihto
On muuten täyttä tuskaa ja arpapeliä... en tiedä johtuuko se tuosta laatikosta.
Eilenkin kun sylkky hajosi, niin en saanut kolmosta pois silmästä muutaku sammuttamalla auton. Tuossa särkän mäenpäällä jouduin pysähtyyn punasiin ja siitä ykönen tupaan ja autokäymään, mut kakkoselle ei menny sitte millään. Sama homma oli viimekesänä ku edellinen työsylinteri hajos.
Opelilla ajelin kuitenkin kakspäivää ilman kytkintä, eikä siinä ollu mtn ongelmaa.
Tuo kykäsylinterin porsiminen myös ihmetyttää, eli tapahtumaketju on sama kahdella edelliskerralla:
1. Lähdet liikenteeseen rauhaksiin ykkösvaihteella.
2. Vaihdat normaalisti kakkoselle ja oikeaan jalkaan iskee kamala kramppi, jolloin kierrokset nousee hallitsemattomasti ja vetopito pyörältä loppuu Tämän seurauksena olet vasemmallakaistalla ja ohitat valoissa rinnaltakarannutta kanssa-autoilijaa kumi sauhuten (ei lukollinen laatikko).
Kierrokset kiipeää n.7000rpm ja survaset kytkimen pohjaan vaihtaaksesi kolmoselle. Kytkin tuntuma on normaali, mut kolmosvaihde ei vaan mene tupaan vaan rutisee vastaan. Painat uudestaan kytkintä ja huomaat tuntuman olevan erilainen ja poljinvaste alkaa vasta liikkeen puolivälistä. Kolmonen menee rutisematta päälle.
3. Palatessa rampautuneena takaisin vasemmalle kaistalle koitat painaa kytkintä, mutta siellä ei ole enää ketään kotona. Nilkutat pettyneenä hieman rauhaisampaan paikkaan parkkiin ja auton alle kurkatessa valuu nesteet purona laatikosta.
Eilenkin kun sylkky hajosi, niin en saanut kolmosta pois silmästä muutaku sammuttamalla auton. Tuossa särkän mäenpäällä jouduin pysähtyyn punasiin ja siitä ykönen tupaan ja autokäymään, mut kakkoselle ei menny sitte millään. Sama homma oli viimekesänä ku edellinen työsylinteri hajos.
Opelilla ajelin kuitenkin kakspäivää ilman kytkintä, eikä siinä ollu mtn ongelmaa.
Tuo kykäsylinterin porsiminen myös ihmetyttää, eli tapahtumaketju on sama kahdella edelliskerralla:
1. Lähdet liikenteeseen rauhaksiin ykkösvaihteella.
2. Vaihdat normaalisti kakkoselle ja oikeaan jalkaan iskee kamala kramppi, jolloin kierrokset nousee hallitsemattomasti ja vetopito pyörältä loppuu Tämän seurauksena olet vasemmallakaistalla ja ohitat valoissa rinnaltakarannutta kanssa-autoilijaa kumi sauhuten (ei lukollinen laatikko).
Kierrokset kiipeää n.7000rpm ja survaset kytkimen pohjaan vaihtaaksesi kolmoselle. Kytkin tuntuma on normaali, mut kolmosvaihde ei vaan mene tupaan vaan rutisee vastaan. Painat uudestaan kytkintä ja huomaat tuntuman olevan erilainen ja poljinvaste alkaa vasta liikkeen puolivälistä. Kolmonen menee rutisematta päälle.
3. Palatessa rampautuneena takaisin vasemmalle kaistalle koitat painaa kytkintä, mutta siellä ei ole enää ketään kotona. Nilkutat pettyneenä hieman rauhaisampaan paikkaan parkkiin ja auton alle kurkatessa valuu nesteet purona laatikosta.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Työsylinterin vaihto
Se on sitä motorsporttia..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Työsylinterin vaihto
Jäykempi ? asetelma,raju polkaisu, kumi pettää...
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
-
- "Aero"
- Viestit: 382
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Re: Työsylinterin vaihto
Asetelma on ollu sama jo vaik kuinka kauan. Laatikko on vaihtunu ainakin neljä tai viiskertaa.
Työsylintereitä on hajonnu kolme.. yksi 2012 kesänä ja nyt tuon laatikon aikana kaksi joista edellinen viime heinäkuussa.
Työsylintereitä on hajonnu kolme.. yksi 2012 kesänä ja nyt tuon laatikon aikana kaksi joista edellinen viime heinäkuussa.
Re: Työsylinterin vaihto
Gm sylkky? Joutuuko race- version kehittelemään sylinteristä, joku muu sylkky + painelaakeri -yhdistelmä modattuna?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01