mikkoimp kirjoitti:Niin siis vaihdoitko myös sen immun ja olihan se orkkis?
Se vasta tänään päivästä kun ehdin hakea.
3J kirjoitti:Hakuun P1300 niin löytyy keskustelua asiasta. Voisiko olla alipaineletkut? Ne voisi myös tarkistaa, reititys ettei ole ranetettu letkut väärin ja että on letkut ylipäätään kunnossa.
Pitänee nuokin tarkastaa, tosin näyttäisi suurin osaa olevan vaihdettu silikonisiin.
Minun kolkissa oli tuota missfire-hommaa yläkierroksilla ja tulin siihen tulokseen että kaikkiin vehkeisiin nuo stage1-softat vaan ei tunnu istuvan. Suuttimien duty cycle on about 100% kun mennään täysillä. Siitä ei sitten enää rikasteta seosta, vaikka moottori tarvitsisi rikkaamman seoksen. Päädyin ostamaan isommat EV14 530cc -ruutat ja softan päivityksen (tää on kait tavallaan stage 2 kun on isompi dp ja suuttimet). Nyt ei suuttimet ole tapissa max kierroksillakaan. DC on enimmillään noin 72% ja sai vielä vähän lisää punetta punarajan tuntumaan kun softassa ei tarvitse höllätä ahtopaineita pieneksi jäävien suuttimien takia.
Polttoainetta pitää olla saatavilla, eli pumpun kunto ja sitten mietintään nuo suuttimet+softa.
ps. kolkkikin muuten teki sitä ahtojen piikkailua tässä muutamana päivänä. Hukkaportin kello naukuu ikävästi kun sitä liikuttelee. Vipu kyllä on herkkä. Tuota kun jumppasi, ahtojen piikkailu ja fuelcut tyyppinen nykäisy jäi pois. Uusi hukkiksen kellokin pitäs vissiin ostaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
RallyeSaab kirjoitti:Tarkastas cobran päällä oleva banjopultti... Oli itellä aikoinaan sormilöysällä cobran vaihdon jälkeen ni oireili samanmoisesti.
Joo, 5mm kierteitä näkysällä ^^; No, kirrasin sen ja vaihdoin IMM:n. Nyt tuntuisi jättävän ahdot sopivampaan! Mutta uutena ongelmana vähän pätkiskelee täysikaasukiihdytyksissää kun menee yli baarin ahdoille tai polkaisee reilummin.. Myös uusi vikakoodi näytti ilmenneen, en vain tiedä mikä.
Mutta uudet tulpat huomisella vaihtoon, miten tuota bensapumppua voisi testata?
Senverran myös että missfiret tuntuvat olevan muissa sylintereissä jossain 3000 luokkaa kun taas 3:sylinterille jotain 30?
Joo, nyt tuntuu toimivan ok. Ehkä suurin vika oli cobran banjo.. Tosin missfireä on kolmessa sylinterissä aika reilusti, yhdessä vain 1 kerta. Onko normaalia vai ongelmaa? Uusi DI-kasetti ei tehnyt mitään..
Jos tulee reilusti missfirejä ni ei oo normaalia. Jos DI-kasetin uusinta ei auta ni pistä uudet tulpat myös. Jos toikaan ei auta, niin voi olettaa että esim. seokset on pielessä.
JP_89 kirjoitti:Uudet tulpat ja kasetti ei tehnyt mitään.. Iisalmen/Oulun alueelta missä kannattaisi käydä säätöjä?
niin onko nyt sitten nuo oikeat tulpat ja alkuperäinen uusi kasetti?
tai jos joku muu kasetti niin onhan toiminta todettu jossain toisessa stagetetussa autossa?
JP_89 kirjoitti:Uudet tulpat ja kasetti ei tehnyt mitään.. Iisalmen/Oulun alueelta missä kannattaisi käydä säätöjä?
niin onko nyt sitten nuo oikeat tulpat ja alkuperäinen uusi kasetti?
tai jos joku muu kasetti niin onhan toiminta todettu jossain toisessa stagetetussa autossa?
Tulpat olivat BCPR7ES-11 Kasetti on aito, ja kallis :V
Nyt tankkasin puolentankkia 98:ia ja missfiret vähenivät, lähinnä jos kaasun lyö nopeasti pohjaan niin saattaa heittää yhden ja kun kaasun päästä nopeasti niin n.5 tulee lisää laskuriin. 3syl ei tosin vieläkään oikein ilmiötä koe
JP_89 kirjoitti:Uudet tulpat ja kasetti ei tehnyt mitään.. Iisalmen/Oulun alueelta missä kannattaisi käydä säätöjä?
niin onko nyt sitten nuo oikeat tulpat ja alkuperäinen uusi kasetti?
tai jos joku muu kasetti niin onhan toiminta todettu jossain toisessa stagetetussa autossa?
Tulpat olivat BCPR7ES-11 Kasetti on aito, ja kallis :V
Nyt tankkasin puolentankkia 98:ia ja missfiret vähenivät, lähinnä jos kaasun lyö nopeasti pohjaan niin saattaa heittää yhden ja kun kaasun päästä nopeasti niin n.5 tulee lisää laskuriin. 3syl ei tosin vieläkään oikein ilmiötä koe
tuo kaasu päästettäessä mifien tulo on ihan normaalia..
olisiko sitten suuttimet tukossa?
mikkoimp kirjoitti:
niin onko nyt sitten nuo oikeat tulpat ja alkuperäinen uusi kasetti?
tai jos joku muu kasetti niin onhan toiminta todettu jossain toisessa stagetetussa autossa?
Tulpat olivat BCPR7ES-11 Kasetti on aito, ja kallis :V
Nyt tankkasin puolentankkia 98:ia ja missfiret vähenivät, lähinnä jos kaasun lyö nopeasti pohjaan niin saattaa heittää yhden ja kun kaasun päästä nopeasti niin n.5 tulee lisää laskuriin. 3syl ei tosin vieläkään oikein ilmiötä koe
tuo kaasu päästettäessä mifien tulo on ihan normaalia..
olisiko sitten suuttimet tukossa?
Niin, lähinnä tuo yhden sylinterin eroavaisuus ihmetytti. Tosin melkein kai sama sitten laittaa 630cc suuttimet, onnistuuko ohjelman vaihto miten helposti?