Öljynpaine / Öljyvuoto B235R = Jakopääremontti jne.
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R
Rajotinvenan käytin irti ja herkästi liikku. Kylmänä tyhjiksellä 4bar painetta. 15min kun pyörii niin lähenee nollaa.
Jakopäänkoppa jos ois puhki niin ei ois varmaan ollenkaan painetta? Mitenhän käyttäytyy jos öpumpun pesä ois kulunu horoks?
Pitää varmaan ottaa taas öpohja irti ja katsoa kolmos runkolakru.
Jakopäänkoppa jos ois puhki niin ei ois varmaan ollenkaan painetta? Mitenhän käyttäytyy jos öpumpun pesä ois kulunu horoks?
Pitää varmaan ottaa taas öpohja irti ja katsoa kolmos runkolakru.
Viimeksi muokannut j0ne, To Kesä 11, 2015 16:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R
Mistä mittaat ja millä?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R
Bilteman mittarilla ja suodattimen jalasta. Öpainevalo rupee myös välähtelemään kun 0 lähestyy mittarissa eli oletan tulokset oikeaksi.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R
Kuulostaa kyllä laakeri ongelmalta. Yhdessä koneessa oli sihdin ja suodattimen jalan välisestä putkesta O rengas poikki joka teki samaa mutta se oli yksittäis tapaus.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: M: Öljyvuoto B235R
Tämä kuulostaa tutulta...vesa67 kirjoitti:Yhdessä samanlaisessa kohteessa oltiin startin alapuolella oleva lohkon korvakko onnistuttu murtamaan ja öljyä kertyi vähän vastaavanlaisesti. Stefasta se ei tullut enkä nopeasti löytänyt edes syytä mistä öljy pääsi läpi.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Eli jos kyse oli tästä minun Saabistani, niin se on tämä tappaus:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=150098
Ja noissa avausviestin kuvissa itse olin näkevinäni sen öljyvuotolähteen tässä kuvassa punaisella merkityllä viivan kohdalla (vertaa avausviestin kuviin). http://tinypic.com/r/nvr11y/8
Vai onko tuo vaan se korvakon murtumakohta?
Ja runkolaakerihan tuostakin oli pashana jo siinä vaiheessa kun auton Vesalle konevaihtoon vein.
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R
Pitää vilkasta tuo korvakko samalla kun ruuvaan öpohjan irti.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R
Korvakka mielestäni ehjä. Oisko se anturin läpi vuotanut...
Paineet edelleen hukassa ja apua kaipaisin.
Öpohja irti ja kampuran laakeripukit purettu, kuvia tuolla: http://s593.photobucket.com/user/j0neee ... %20hukassa
En mielestäni oikeaa vikaa löytänyt.
Laakeripukit (oikean puoleinen on kolmosen):![Kuva](http://i593.photobucket.com/albums/tt15/j0neee/2015%209-5%20opaineet%20hukassa/WP_20150613_011.jpg)
Kaulat (nelonen ja kolmonen):![Kuva](http://i593.photobucket.com/albums/tt15/j0neee/2015%209-5%20opaineet%20hukassa/WP_20150613_003.jpg)
Öpohjassa ei ollut ylimääräistä tavaraa ja sihdissä muutamia irtoroskia:![Kuva](http://i593.photobucket.com/albums/tt15/j0neee/2015%209-5%20opaineet%20hukassa/WP_20150613_013.jpg)
Kuuluuko tuon jakopäänkopan öljyröörin sisus olla noin terävä?![Kuva](http://i593.photobucket.com/albums/tt15/j0neee/2015%209-5%20opaineet%20hukassa/WP_20150613_001.jpg)
Väliputken o-renkaat paikoillaan ja ehjiä. Imuputken o-rengas oli samoin kunnossa.
Eikö nuo laakerit jne. ole aikalailla ok? Onko ideaa mistä vikaa lähteä etsimään?
Paineet edelleen hukassa ja apua kaipaisin.
Öpohja irti ja kampuran laakeripukit purettu, kuvia tuolla: http://s593.photobucket.com/user/j0neee ... %20hukassa
En mielestäni oikeaa vikaa löytänyt.
Laakeripukit (oikean puoleinen on kolmosen):
![Kuva](http://i593.photobucket.com/albums/tt15/j0neee/2015%209-5%20opaineet%20hukassa/WP_20150613_011.jpg)
Kaulat (nelonen ja kolmonen):
![Kuva](http://i593.photobucket.com/albums/tt15/j0neee/2015%209-5%20opaineet%20hukassa/WP_20150613_003.jpg)
Öpohjassa ei ollut ylimääräistä tavaraa ja sihdissä muutamia irtoroskia:
![Kuva](http://i593.photobucket.com/albums/tt15/j0neee/2015%209-5%20opaineet%20hukassa/WP_20150613_013.jpg)
Kuuluuko tuon jakopäänkopan öljyröörin sisus olla noin terävä?
![Kuva](http://i593.photobucket.com/albums/tt15/j0neee/2015%209-5%20opaineet%20hukassa/WP_20150613_001.jpg)
Väliputken o-renkaat paikoillaan ja ehjiä. Imuputken o-rengas oli samoin kunnossa.
Eikö nuo laakerit jne. ole aikalailla ok? Onko ideaa mistä vikaa lähteä etsimään?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R
nuo laakerit näyttäs ihan ok, miten kk laakerit?
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R
Onko jakopäätä vaihdettu?
Katso tasapainoketjun vierestä jakokoppaa pakosarjan puolelta, onko syvätkin urat tullu löysän tp-ketjun rallattamisesta?
Katso tasapainoketjun vierestä jakokoppaa pakosarjan puolelta, onko syvätkin urat tullu löysän tp-ketjun rallattamisesta?
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R
2. ja 3. kaulanuo laakerit näyttäs ihan ok, miten kk laakerit?
![Kuva](http://i593.photobucket.com/albums/tt15/j0neee/2015%209-5%20opaineet%20hukassa/WP_20150614_005.jpg)
...niiden pukit ja lakrut
![Kuva](http://i593.photobucket.com/albums/tt15/j0neee/2015%209-5%20opaineet%20hukassa/WP_20150614_004.jpg)
Ihan ok. 2. kangen lakrussa näkyy naarmu olevan mutta tuskin merkitystä.
Ei oo vaihdettu jakopäätä. TP-ketju on otettu pois. Pitää kattoo näkyykö uria. Ei oo ainakaan puhki siitä alhaalta öljyimu jutun kohdalta mitä jossain kuvissa näkyi olevan.Onko jakopäätä vaihdettu?
Katso tasapainoketjun vierestä jakokoppaa pakosarjan puolelta, onko syvätkin urat tullu löysän tp-ketjun rallattamisesta?
Uutena juttuna huomasin kun pyörittää konetta kampuran pultista öpohja auki niin kuuluu voimaskas suhina -> tyyliin ilma karkaa tyhjiöstä tyyppisesti. Tulpat kun ottaa pois suhina häviää. Onko männänrenkaat niin horot että ilma menee jo ohi? Voiko se hävittää öljynpaineet?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R
Kokeilitko paineistaa sylintereitä, sillähän se selviää
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R
Pieni suhina normaalia.
Männänrenkaat ei selitä öljynpaineen puutosta.
Männänrenkaat ei selitä öljynpaineen puutosta.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R
Itsellä vilkahti femmassa öljynpainevalo, kuumalla koneella tyhjäkäyntikierroksien läheisyydessä pari kertaa vähän ennen kuin pääsin kotio. Kotipihassa kun peruutin autoa ruutuun, valo paloi pidempään.
Seuraavana päivänä kun ajoin autoa tallille tutkimuksiin, huomasin perässä silloin tällöin pienen savupilven. Garrettihan siellä oli aivan susi ja akseli heilui sinne tänne, eikä ehjän mitun laittamisen jälkeen ole valoakaan vilkautellut kertaakaan.
Öljypohjan irrottamalla ei mitään erikoista löytynyt, joten kai tuo väljä ahdinkin voi paineet hukata kuumilla öljyillä.
Seuraavana päivänä kun ajoin autoa tallille tutkimuksiin, huomasin perässä silloin tällöin pienen savupilven. Garrettihan siellä oli aivan susi ja akseli heilui sinne tänne, eikä ehjän mitun laittamisen jälkeen ole valoakaan vilkautellut kertaakaan.
Öljypohjan irrottamalla ei mitään erikoista löytynyt, joten kai tuo väljä ahdinkin voi paineet hukata kuumilla öljyillä.
Saab 9-5 2.3t 2001 E85
VW Golf 1.6 Fsi 2005
#6388
VW Golf 1.6 Fsi 2005
#6388
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R
Turbo on uusi mitsu, laitettu viime talvena.
Öpumpun kansi seuraavaksi irti ja sitä ihmettelemään? Vai onko jollain parempia ideoita?
Männänrenkaathan tässä on ollut huonot kun öljyä palaa vaikka kansi on rempattu ja turbo on uusi mut ei vissii selitä huonoja öpaineita.
Öpumpun kansi seuraavaksi irti ja sitä ihmettelemään? Vai onko jollain parempia ideoita?
Männänrenkaathan tässä on ollut huonot kun öljyä palaa vaikka kansi on rempattu ja turbo on uusi mut ei vissii selitä huonoja öpaineita.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R
kk lakrutki näyttää ok. Olikos siellä öljysuodattimen jalassa se ylipaine venttiili? vai onko se tuossa kopassa? Päästää öljyn siinä tapauksesa jos suodatin tukkiintuu. Voihan se tietty olla pumppu vika mutta jotenkin se ei oikeen tunnu mahdolliselta.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135