Bypass Valve Modification?
Re: Bypass Valve Modification?
Tässähän tämä http://www.saab-tuners.com/st_images/st ... ce_mod.png
Eiköhän tuosta selvää saa ilman numeroitakin. Simppeli homma.
Eiköhän tuosta selvää saa ilman numeroitakin. Simppeli homma.
#6648
Re: Bypass Valve Modification?
Eli tuo t-haara irti kokonaan?
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
-
- "Viggen"
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20
Re: Bypass Valve Modification?
Ei.
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Re: Bypass Valve Modification?
Joo se viesti jossa oli kuvat numeroineen poistui. Siinähän olisi ollut sittenkin täydellinen ohjeistus viirun tapauksessa kun tuota "9-5 only" T-haaraa ei ole.
Eli jos T-haara "9-5 only" löytyy niin se jää kiertoon. Rintapellissä oleva säätöventtiili jää pois kierrosta. Ja aina pitää muistuttaa että tulppa siihen kaasuläppäkotelon tyhjäksi jäävään nippaan. Kuvassa punaisella.
Eli jos T-haara "9-5 only" löytyy niin se jää kiertoon. Rintapellissä oleva säätöventtiili jää pois kierrosta. Ja aina pitää muistuttaa että tulppa siihen kaasuläppäkotelon tyhjäksi jäävään nippaan. Kuvassa punaisella.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Bypass Valve Modification?
^Jättää vaikka vähän sitä letkua siihen ja sopiva pultti ja klemmari siihen niin ei pitäs vuotaa. Itellä on tuollalailla ja hyvin toimii.
#6648
Re: Bypass Valve Modification?
Tein tuon tänään. T-haaraa ei ollutkaan tässä, vaikka ei ole viiru. Mitä lie modausta sitten tehty aiemmin, kun ei löydy tuota. Minne se haara menee niissä autoissa, joissa se on?
Tuntui tosiaan kevyemmin liikkuvan ykkösellä ja kakkosella ajaessa. Isommassa vauhdissa ei juuri tuntunut eroa. Pitää nyt jonkun aikaa vielä testailla.
Tuntui tosiaan kevyemmin liikkuvan ykkösellä ja kakkosella ajaessa. Isommassa vauhdissa ei juuri tuntunut eroa. Pitää nyt jonkun aikaa vielä testailla.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Bypass Valve Modification?
T-haarasta menee letku lämppärin hanalle. Kaikissa viirua edeltaneissä vuosimalleissakaan ei sitä välttämättä ole, eli ei kannata huolestua jos ei ole sitä hanaakaan.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Bypass Valve Modification?
Joo, no en tiedä missä sen hanan pitäisi olla, jos se olisi . Mutta kaipa tuo olisi jo levinnyt aiemmin, jos jotain kovin tärkeää puuttuisi.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Bypass Valve Modification?
Tässä tutussa videoklipissä näkyy se hana:
https://youtu.be/-lxAJb-Flik?t=1m11s
https://youtu.be/-lxAJb-Flik?t=1m11s
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1105
- Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Bypass Valve Modification?
https://www.dropbox.com/s/eh5tk68jqtq46 ... 9.JPG?dl=0
Menikö oikein,laitoin nuin letkut menemään.
Tulppasin sen mikä kaasuläpässä oli,bypassilta tulee tuohon t-haaraan ja jatkuu siitä missä se aiemminkin oli.
Menikö oikein,laitoin nuin letkut menemään.
Tulppasin sen mikä kaasuläpässä oli,bypassilta tulee tuohon t-haaraan ja jatkuu siitä missä se aiemminkin oli.
Joku kipotin.
Re: Bypass Valve Modification?
Jännä juttu tuo jcarlsonin mainitsema kulutusasia tosiaan:
Ajelin pari etelänreissua (n. 2200 km) tuo venttiili ohitettuna ja Sidin mukaan kulutus molemmilla 7,8 satasella. Sitten pari reissua on tullut ajettua myös venttiili mukana kierrossa, ja Sidin antama kulutus 7,2-7,5 litraa satasella. Tankissa ysikasia.
Ajelin pari etelänreissua (n. 2200 km) tuo venttiili ohitettuna ja Sidin mukaan kulutus molemmilla 7,8 satasella. Sitten pari reissua on tullut ajettua myös venttiili mukana kierrossa, ja Sidin antama kulutus 7,2-7,5 litraa satasella. Tankissa ysikasia.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Bypass Valve Modification?
saab-tuners:sin as.kuvia ei löyvvy enää enkä ottanu aikanansa talteen.. Piti kaverille laitella spostilla mutta ei ny sitte pysty
Re: Bypass Valve Modification?
Saisko joku otettua ihan kunnon valokuvia tosta modauksesta?jarluh kirjoitti:saab-tuners:sin as.kuvia ei löyvvy enää enkä ottanu aikanansa talteen.. Piti kaverille laitella spostilla mutta ei ny sitte pysty
Ei kyllä täysin aukee mitkä letkut ja minne. Saabbi on tosi ponneton esim. kakkosella kun lähtee hitaasta nopeudesta pienillä kierroksilla. Kaasu pohjassa kestää toooooooodella pitkään ennen kuin alkaa tapahtua.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1105
- Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Bypass Valve Modification?
jos tämän foorumin pohja ois yhtään nykyaikaisempi niin voisin ottaa videon vaikka miten mulla letkut kiertää,vaan kun on niin vanhanaikanen ettei kuviakaan voi upottaa thumbnailina...vaan jos ei kukaan muu jaksa niin minä laitan huomenna tulemaan.
Joku kipotin.
Re: Bypass Valve Modification?
-Poista oranssi letku
-Poista punainen letku ja tulppaa imusarjan puolelta letkulähtö
-Poista keltainen letku
-Laita uusi letku (kuvassa vihreä), suoraan bybassilta imusarjaan, samaan nippaan josta poistit äsken keltaisen letkun
-Tulppaa halutessasi bybass venttiilin letkulähdöt, estäen näin pölyn pääsyn venttiiliin.
EDIT: Tein paintilla vielä helpommaksi
ENNEN:
JÄLKEEN:
Ja jos venttiililtä imusarjaan menevästä letkusta löytyy t-haara. Kytke se uuteen letkuun.
Viimeksi muokannut Saabinsti, Su Heinä 17, 2016 08:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713