Huono radion kuuluvuus ?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Tikku
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: La Helmi 21, 2009 10:37

Huono radion kuuluvuus ?

Viesti Kirjoittaja Tikku »

Tuntuu että radio on ruennut kuulumaan huonommin :evil: . Mistäs löytyy se antennin vahvistin vai onko jotain muuta paikkaa mika hajoo yleensä ? Radio on alpine ja heräte kytketty antennille.
EX:Saab 9-5 2.3t SE -00 stage ?
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4648
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Huono radion kuuluvuus ?

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Näyttää antenni+vahvistin pitkälti samanlaiselta ratkaisulta kuin 9-3SS:kin.
Mikähän näihin tulee viaksi, kun kuuluvuus heikkenee?
Itselläni 9-3:ssa ei kuuluvuus aina ole kovin hyvä. Välillä "säksättää" ja saattaa hetkeksi kadota kokonaan. Näin käy yleensä matka-ajossa "korpitaipaleilla".
En tiedä sitten, onko huono kuuluvuus enemmänkin ominaisuus jo lähtökohtaisesti.
Vanhemmuuttaan pikkaisen huononee ja se vaikuttaa jo sitten paljon.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
novice
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 11:47
Paikkakunta: Oulu

Re: Huono radion kuuluvuus ?

Viesti Kirjoittaja novice »

Lainataampa tätä vanhaa ketjua. Eli femman radion kuuluvuus huononi yhtäkkiä muutama viikko sitten. Suhahtelee katvealueilla ja kauempana 'korvessa', missä ennen on kuulunut ilman mitään ongelmaa. Radio itsessään on Pioneerin tekemä orkkisradio (AS2/AS3).
Olen käyttänyt radion kahdesti irti ja puhdistanut kaikki liittimet. Lisäksi olen vaihtanut vänkärin puolen c-pilarissa (sedan) olevan antenninvahvistimen, mutta ei vaikutusta.
Voisiko kuskinpuolen c-pilarissa oleva antennin filtteri aiheuttaa tällaista ongelmaa? Pystyykö filtteriä mittaamaan mitenkään? Jotain muuta vikaa?
Volvo V60 D4 -14
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Huono radion kuuluvuus ?

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mä ihmettelin reilu 2kk sitten ku kauppareissun jälkeen rupes radion kuuluvuus olemaan olematon ja suhisi ja rätisi.

asiaa tutkiessa havaitsin kaupasta ostamani USB laturin olevan syyllinen.

se laturi on jossain lahden ja riihimäen välimaastossa pusikossa jos jotain kiinnostaa tutkia asiaa
:D :D
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
novice
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 11:47
Paikkakunta: Oulu

Re: Huono radion kuuluvuus ?

Viesti Kirjoittaja novice »

nalleolut kirjoitti:mä ihmettelin reilu 2kk sitten ku kauppareissun jälkeen rupes radion kuuluvuus olemaan olematon ja suhisi ja rätisi.

asiaa tutkiessa havaitsin kaupasta ostamani USB laturin olevan syyllinen.

se laturi on jossain lahden ja riihimäen välimaastossa pusikossa jos jotain kiinnostaa tutkia asiaa
:D :D
Itse epäilin aluksi tuulilasikameran USB laturia kun niissä kuulostaa olleen vikaa, mutta ongelma pysyi vaikka kamera latureineen on heivattu mäkeen.
Volvo V60 D4 -14
Vastaa Viestiin