mielenkiintonen ongelma paineiden kanssa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
huhtaloj
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 18:23

mielenkiintonen ongelma paineiden kanssa

Viesti Kirjoittaja huhtaloj »

terve! laitoin uuden ketjun kun en vainhoista löytänyt sopivaa. Eli vm 2000. Aero ahto ongelmia. Ei erillistä ahtopainemittaria vaan saabin oma heiluva viisari. Kun kaikki piuhat/letkut on kiinni, paineet nousevat pelkille perus paineille. tänään käytetty w-letku irti jolloin paineet nousivat melkein "tappiin asti" mutta ei kuitenkaan pätkässy bensansyöttöä, autosta kuului kilisevä ääni jolloin paineet tippuivat kokonaan. yritimme uudestaan vähän ajan kuluttua jolloin löytyi taas ahtoja. letku laitettiin takaisin kiinni, jonka jälkeen paineet huitelivat taas perus lukemissa. Myös mankkuvenan piuhat käytetty irti jolloin paineet eivät nousseet edes persus lukemiin. Takaiskuventtiilit vaihdettu ja todettu toimiviksi. myös alipaineletkut vaihdettu uusiin. Turbon siivissä ei ollut väljyyttä. Auto savuttaa joskin ei kokoaikaa. Kyseinen saappi löytyy Rovaniemeltä. Jos mieleen muistuu lisää tarkastettuja vikapaikkoja/korjattuja vikoja ilmoitan niistäkin. Kiitos
9-5 aero v.2000 (ex)
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: mielenkiintonen ongelma paineiden kanssa

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

niin mitä siis meinaat käsitteillä peruspaine ja tuo myöhemmin johto mankulta irti ei edes peruspaineille?
tuolloin johto irti se nimenomaan nousee juuri sinne peruspaineille, sama myös kun vähän painaa jarrua kiihdytyksessä niin tiputtaa myös peruspaineille.

olisiko vaan liian matalat peruspaineet?

ja tuo oma mittari ei ole ahtomittari, täysin ohjelmallinen ja muistaakseni skaalattavissa oleva ilmamassamittari..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
huhtaloj
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 18:23

Re: mielenkiintonen ongelma paineiden kanssa

Viesti Kirjoittaja huhtaloj »

Juu eli kun piuhat on paikoilaan niin se turbo viisari nousee noin puoleväliin sitä keltasta aluetta ja kun piuhat otti rti niin ei liikkunu oikeastaan ollenkaa se viisari. Joo saattaa termit olla vähä hakusessa mutta.. :D
9-5 aero v.2000 (ex)
huhtaloj
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 18:23

Re: mielenkiintonen ongelma paineiden kanssa

Viesti Kirjoittaja huhtaloj »

Ja tosiaa kun w letkun otti irti ni alko mittari painuun pohjaan ja löytyyn tehoja
9-5 aero v.2000 (ex)
jone2.3t
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: Su Tammi 31, 2010 11:32
Paikkakunta: Klaukkala

Re: mielenkiintonen ongelma paineiden kanssa

Viesti Kirjoittaja jone2.3t »

Mankkuvena rikki? Paineet jäi omassa sinne 0,4 tuntumaan ja ikkuna auki kuului välillä semmoista outoa naksutusta.
Oliko myös evap takaiskut tsekattu?
#4531
9000 CS 2.3T -94
Ex: 9-5 wagon 2.0T hirsch -03, 9-5 sedan 2.0T -07, 9000 CD 2.0T -88, 9-5 wagon 2.3t -06
huhtaloj
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 18:23

Re: mielenkiintonen ongelma paineiden kanssa

Viesti Kirjoittaja huhtaloj »

On katottu myös nekin. Tänään testaan uudella mankkuvenalla miten toimii. Saa nähhä muuttuuko mihinkään
9-5 aero v.2000 (ex)
huhtaloj
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 18:23

Re: mielenkiintonen ongelma paineiden kanssa

Viesti Kirjoittaja huhtaloj »

Mangeettiventtiili vaihdettu ja vika jatkuu edelleen
9-5 aero v.2000 (ex)
huhtaloj
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 18:23

Re: mielenkiintonen ongelma paineiden kanssa

Viesti Kirjoittaja huhtaloj »

Edit: evap tulpattu eikä muutosta havaittu. W letku käytetty taas irti jolloin ahtoja löytyy
9-5 aero v.2000 (ex)
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: mielenkiintonen ongelma paineiden kanssa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ilmamassamittaria uusittu?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
huhtaloj
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 18:23

Re: mielenkiintonen ongelma paineiden kanssa

Viesti Kirjoittaja huhtaloj »

Ei taida olla vaihettu koska ei huopaa tyhjäkäynnillä kiekat
9-5 aero v.2000 (ex)
huhtaloj
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 18:23

Re: mielenkiintonen ongelma paineiden kanssa

Viesti Kirjoittaja huhtaloj »

Käytin ilmanmassamittarin piuhat irti. Sen verran hiekkatiellä sai kenkästyä että mittari nousi hyvin lähelle punaista. Laitoin liittimen takasin kiinni jolloin ahdot tippuivat taas
9-5 aero v.2000 (ex)
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: mielenkiintonen ongelma paineiden kanssa

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Sen verta oppinna foorumilta jotta vaiha immu, ei porsi kone jos mittaa ilmamäärää väärin! Minulla oli vaikka ja mitä ongelmia ja immun vaihdolla korjaantu. :)
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: mielenkiintonen ongelma paineiden kanssa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Rikkinäisellä massamittarilla ahdot ei tipu mutta mittariston neula ei nouse koska se näyttää mitattua ilmamassaa eikä ahtoja. Massamittarin johto irti t7 laskee ilmamassaa ahtopaineesta joten menee lähemmäksi oikeaa jos mittari on rikki. Samoin seos ja sytkä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
huhtaloj
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 18:23

Re: mielenkiintonen ongelma paineiden kanssa

Viesti Kirjoittaja huhtaloj »

Eli kannattaako pitää piuhoja irti ja liittää vasta siihe uutee vai pitää tuota vanhaa vielä kytkettynä siihe asti että vaihtaa uuden
9-5 aero v.2000 (ex)
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: mielenkiintonen ongelma paineiden kanssa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Pidä irti kunnes saat uuden jos kerran vanha on noin huono.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin