Ovi auki-varoitusvalon eliminointi

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
reivari
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Kesä 29, 2015 20:16

Ovi auki-varoitusvalon eliminointi

Viesti Kirjoittaja reivari »

Vm. 2000 9-5 2,3t ilmoittaa kuskin oven olevan auki vaikka ovi on kiinni. Saako tuon kuvajaisen eliminoitua jonkun piuhan katkaisemalla tai oikosulkemalla, ja mistä kohtaa olisi helpointa? Ovipahvin käytin jo lattialla, mutta näytti tällaiselle nakkisormiamatöörille lukkolaitteen irroittaminen enempi työläältä. :( Jotain piuhoja lukkoon näytti menevän, mutten arvannut mennä sörkkimään.

Onkohan tuolla valon ikuiseen lepoon saattamisella muuta haittaa, kuin että pitää itse tietää oven olevan kiinni? :roll:
jmarin
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: La Kesä 10, 2006 21:09

Re: Ovi auki-varoitusvalon eliminointi

Viesti Kirjoittaja jmarin »

Eikös tuo tieto tule oven karmissa olevalta kytkimeltä, ei itse ovesta. Siis se tappi siellä lukon vastakappaleen lähistöllä. Toimiiko sisävalon ohjaus ao. ovesta eli toimiiko kytkin?
reivari
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Kesä 29, 2015 20:16

Re: Ovi auki-varoitusvalon eliminointi

Viesti Kirjoittaja reivari »

jmarin kirjoitti:Eikös tuo tieto tule oven karmissa olevalta kytkimeltä, ei itse ovesta. Siis se tappi siellä lukon vastakappaleen lähistöllä. Toimiiko sisävalon ohjaus ao. ovesta eli toimiiko kytkin?
Noinhan se tietenkin on. Minulle oli jostain syystä kehittynyt pakkomielle viallisesta reed-kytkimestä (mahtaako tässä sellaista ollakkan). :oops: Tuosta oven karmin kytkimestä oli vain irronnut liitin. Ihme ettei aiemmin ole irronnut kun oli niin löysän tuntuinen. Väänsin kytkimen liuskaa hieman mutkalle - jospa kestäis toisetkin 378000 km.


Kiitos jmarin nopeasta opastuksesta.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Ovi auki-varoitusvalon eliminointi

Viesti Kirjoittaja core2 »

Femman oven lukossa itsessään on mikrokytkin joka antaa avoimenoven tiedon Twicelle.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Ovi auki-varoitusvalon eliminointi

Viesti Kirjoittaja 3J »

Ja sitten määritellään onko "avoinna olevan oven" vastakohta "kiinni oleva ovi" vaiko "lukossa oleva ovi".
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Ovi auki-varoitusvalon eliminointi

Viesti Kirjoittaja core2 »

3J kirjoitti:Ja sitten määritellään onko "avoinna olevan oven" vastakohta "kiinni oleva ovi" vaiko "lukossa oleva ovi".
Joo tietoa ei tule jos ovi on lukossa, ainoastaan jos ovi on mikrokytkimen mielestä avoinna.
Ei ole mitään väliä miten Twice sen määrittelee, se on mikrokytkin kun sen tekee. :lol:
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Vastaa Viestiin