Osanumeron saa viisammat antaa
Nakutuksia kertyy etanolilla.
Re: Nakutuksia kertyy etanolilla.
Procar serviceltä on ainaki ennen löytynyt.
Osanumeron saa viisammat antaa
Osanumeron saa viisammat antaa
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Re: Nakutuksia kertyy etanolilla.
7987415
Tuolla pitäisi löytyä.
Tänään tankkasin auton. Näyttää adaptaatioksi 77%, vaikka pitäisi varmuudella olla yli 80%. Amul 24. Kun ad85 arvoa seurasi, niin jos menee ahtojen puolelle, alkaa arvo tippua. Alipainealueella pysyy 850 tuntumassa. En sitte kerenny sen kummemmin purkaa autoa ja tutkia asioita. Videota otin Pinl/mAir ja kohta katselen mitä näytti... Näyttäis pinl olevan parhaimmillaan 1994, eli joku vajaan barin ahtoja(?) ja mAir tällä kertaa jopa 1150 tuntumassa, nelosella vedettynä. Ei nakutellu tänään ainakaan noilla testivedoilla.
Matti
Tuolla pitäisi löytyä.
Tänään tankkasin auton. Näyttää adaptaatioksi 77%, vaikka pitäisi varmuudella olla yli 80%. Amul 24. Kun ad85 arvoa seurasi, niin jos menee ahtojen puolelle, alkaa arvo tippua. Alipainealueella pysyy 850 tuntumassa. En sitte kerenny sen kummemmin purkaa autoa ja tutkia asioita. Videota otin Pinl/mAir ja kohta katselen mitä näytti... Näyttäis pinl olevan parhaimmillaan 1994, eli joku vajaan barin ahtoja(?) ja mAir tällä kertaa jopa 1150 tuntumassa, nelosella vedettynä. Ei nakutellu tänään ainakaan noilla testivedoilla.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Nakutuksia kertyy etanolilla.
Hetkinen? Ahtojen puolella hypätään kartoille, lambdasäädöltä pois siis. Ei tällöin pitäisi tapahtua säätöä AD85 arvon suhteen. Minulla ainakin käy niin jos adaptaatio on käynnissä ja mennään ylipaineen puolelle AD85 arvo lukittuu sen hetkiseen arvoon ja jatkaa adataatiota vasta kun ollaan taas lambdasäädön alueella.
Jos AD85 makaa arvossa 850, tällöin on myös jotain pielessä.
Jos AD85 makaa arvossa 850, tällöin on myös jotain pielessä.
#4752, Tech2
9-5 Aero -04 19T#7,Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01,9-3SS 1.8t Vector -03,9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95,NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7,Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01,9-3SS 1.8t Vector -03,9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95,NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Nakutuksia kertyy etanolilla.
Ei se makaa 850, jos se käyttäytyy samalla tavalla, kuin lambdan antama lukema, niin sitten se toimii ihan oikein. Pää alkaa väsyä, eikä enää toimi kunnolla. Ihmetyksen aihe on se, että ilmamassat on alkaneet tulla takaisin. Viime sunnuntaina vielä oltiin 900 mair, kun nyt löytyy jo 1150 mAir. Enkä ole joutanu paljo autoon koskea. Pedaalia se on saanu testimielessä enemmän, kuin normaalisti.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Nakutuksia kertyy etanolilla.
Vähän jaksoin touhuta auton kanssa tänään.
Uusi alipaineputki jarrutehostajalle asennettu. vanhassa osassa oli sen verran vikaa, että ahtoputkelta tulevasta putkesta ei saanu ilmaa läpi kumpaankaan suuntaan, imusarjan liitännästä kyllä toimi takaiskun kanssa. Periaatteessa siis toimi, mut ei ihan. Nyt on uusi osa, joka toimii oikein.
Sitten, testasin EVAPin läppäkotelolta lähtevän putken. Siihen sai puhaltaa ihan vapaasti, eli läppäkoteloa lähempi takaisku oli menny. Imemällä se mankuvenan lähellä oleva takaisku toimi ja ilman kulku lakkasi. Tein nyt toistaiseksi voimassa olevan ohituksen EVAPista tulppaamalla kaasuläpältä lähtevän pikkuputken ja roikkumaan jääneen evapin letkun, sekä poistin mankkuvenalta T-haaran ja yhdistin suoralla liitoskappaleella + tyhjän letkun tulppaus. Nyt ei tosin höyryt pääse mihinkään.
Ajotestissä ilmamassa nousee jo 1100 paremmalle puolelle, mutta silti jäädään tavoitteesta. Parhaimmat massat tais kuitenkin olla jo 1170. Pinl antaa n 0,85-0,92 paineet. Jostain pitäisi vielä löytää ilman mentävä reikä. Pitäisköhän testata sillä vanhallakin immulla huvin vuoksi.
Kotiin palatessa joissakin kevyellä kaasulla mAir oli välillä enemmän kuin mReq, eroa n 20-30 yksikköä. Tätä ei ole aikaisemmin ilmennyt, siis ennen EVAPin tulppausta.
Seurataan tilannetta ja testaillaan kun keretään.
Matti
Uusi alipaineputki jarrutehostajalle asennettu. vanhassa osassa oli sen verran vikaa, että ahtoputkelta tulevasta putkesta ei saanu ilmaa läpi kumpaankaan suuntaan, imusarjan liitännästä kyllä toimi takaiskun kanssa. Periaatteessa siis toimi, mut ei ihan. Nyt on uusi osa, joka toimii oikein.
Sitten, testasin EVAPin läppäkotelolta lähtevän putken. Siihen sai puhaltaa ihan vapaasti, eli läppäkoteloa lähempi takaisku oli menny. Imemällä se mankuvenan lähellä oleva takaisku toimi ja ilman kulku lakkasi. Tein nyt toistaiseksi voimassa olevan ohituksen EVAPista tulppaamalla kaasuläpältä lähtevän pikkuputken ja roikkumaan jääneen evapin letkun, sekä poistin mankkuvenalta T-haaran ja yhdistin suoralla liitoskappaleella + tyhjän letkun tulppaus. Nyt ei tosin höyryt pääse mihinkään.
Ajotestissä ilmamassa nousee jo 1100 paremmalle puolelle, mutta silti jäädään tavoitteesta. Parhaimmat massat tais kuitenkin olla jo 1170. Pinl antaa n 0,85-0,92 paineet. Jostain pitäisi vielä löytää ilman mentävä reikä. Pitäisköhän testata sillä vanhallakin immulla huvin vuoksi.
Kotiin palatessa joissakin kevyellä kaasulla mAir oli välillä enemmän kuin mReq, eroa n 20-30 yksikköä. Tätä ei ole aikaisemmin ilmennyt, siis ennen EVAPin tulppausta.
Seurataan tilannetta ja testaillaan kun keretään.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
nugge
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Nakutuksia kertyy etanolilla.
1170 ja 0.85 ei kuulosta mun korvaan iha oikeelta 
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
-
nugge
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Nakutuksia kertyy etanolilla.
Ei välttämättäPakari kirjoitti: Jos AD85 makaa arvossa 850, tällöin on myös jotain pielessä.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Nakutuksia kertyy etanolilla.
"Jotain pielessä" kattaa myös väärin adaptoitumisen.. No mutta näin on softagurut mulle kertoneet, ettei AD85 saisi olla arvossa 850 täyden adaptaation jälkeen.. Myöskään näin ei ainakaan minulla ole. Femmassa pyörii AD85 800-820 välimaastossa ja se korreloi aika hyvin ST:n ilmoittaman etanolipitoisuuden kanssa. Viimeksi kun asiaa katselin niin ST ilmoitti 81-82% etanolipitoisuudeksi.
#4752, Tech2
9-5 Aero -04 19T#7,Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01,9-3SS 1.8t Vector -03,9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95,NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7,Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01,9-3SS 1.8t Vector -03,9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95,NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Nakutuksia kertyy etanolilla.
Ja kun tuo 1170 ja 0,85 yhdistelmä ei kuullosta oikealta, niin miltä se kuulostaa? Väsyneeltä massamittariltako, joka on parin vuoden ikäinen? Tuossa on toki kirjoittajan toleranssia jo, pitäisi antaa vain samalla hetkellä toteutuneet arvot, eikä antaa yhden rykäisyn aikana toteutunutta vaihtelua. Katsoppa nugge tästä mitä näkyy. Veto on tehty kolmosella melko tasaiseen alkaen jostain 50km/t ylöspäin. Saa toki muutkin kommentoida.nugge kirjoitti:1170 ja 0.85 ei kuulosta mun korvaan iha oikeelta
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki