Itsellä on femman helmamuovit lattialla, kaaren alaosasta alkoi pieni kukka ilmestyä joten päätin ottaa asian työstöön suorituskyky varmaan kohenee nyt sen hiekkamäärän poistamisen jälkeen , ei siis ihme että kapi käy kiinni helman takaosaan. Tässä tapauksessa hiekkapuhallus riitti!
Olen joskus ihmetellyt miksi foorumilaiset tekee niin paljon samoja virheitä ja ostaa huoltamattomia paljon ajettuja femmoja ja sitten muutaman kuukauden sisällä ostosta tehdään isolla rahalla ja pitkin hampain ne koneremontit jotka on hieman kalliimmissa autoissa jo tehty. Ihan niinkuin ei tältä foorumilta löytyisi tietoa niistä ongelmista. Nyt alan uskoa miksei kukaan anna arvoa jo tehdyille "korjauksille"
Mä en nyt ihan suoraan sanottuna tajua, että mikä tossa niin silmiä pistää pyörittämään? Jos koriliiman käyttö hirvittää, niin kannattanee tutustua ihan oikeesti asiaan, että mitä ne kestää verrattuna hitsisaumoihin. Tuossa on liimapinta-alaa käytössä 10000x enemmin kuin räkähitsillä olis tullut ja samalla olis palanu hyvääkin peltiä potentiaaliseksi ruostumiskohteeksi. Kaikki pinnat on putsattu ruosteettomiksi ja käsitelty sinkkifosfaattiepoksilla, jonka jälkeen homma on peitetty vielä massalla. Eli korjaus tulee varmasti kestämään pidempään kuin kori muilta osin ennen paalausta. Ei tällä enää kymmentä vuotta ajeta, muutaman tonnin auto.
pvdriver kirjoitti:Olen joskus ihmetellyt miksi foorumilaiset tekee niin paljon samoja virheitä ja ostaa huoltamattomia paljon ajettuja femmoja ja sitten muutaman kuukauden sisällä ostosta tehdään isolla rahalla ja pitkin hampain ne koneremontit jotka on hieman kalliimmissa autoissa jo tehty. Ihan niinkuin ei tältä foorumilta löytyisi tietoa niistä ongelmista. Nyt alan uskoa miksei kukaan anna arvoa jo tehdyille "korjauksille"
Käytettävissä oleva budjetti sen tekee useinmiten. Yrittää saada mahdollisimman uuden auton välittämättä muusta. 3-4v vanhemman saattaisi saada parempikuntoisena. On tullut huomattua ettei kilometrit mittarissa kerro kaikkea. Ammattilaisella teetettyä ruostesuojausta kannattaa arvostaa. Korien kunnon ero on häkellyttävän iso meillä olleen aiemman femman ja tämän nykyisen välillä. Exä oli suojattu 2005 ja esim. pyöräkotelot takana oli liki ruosteettomat koko meilläoloajan. Tätä nykyistä just voitelin kahdella isolla purkilla koteloöljyä (paineilmatoiminen pistooli). Josko tuo ruostuminen hidastuisi niin että päästään vielä seuraavat 100tkm ilman isompia...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01