9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
Re: 9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
Onko mitään keinoja huomata näin koe-ajolla mahdollisten sylinteriputkien vajoamista?
Niin, eiköhän siinä huomaisi jotain oireita jo noilla kilsoilla jos olisi syytä epäillä jotain.
Niin, eiköhän siinä huomaisi jotain oireita jo noilla kilsoilla jos olisi syytä epäillä jotain.
Volvo 965 2,5 24V -96,ex-Volvo V70 D5 -02,ex-Volvo V40 -02 1,9D,ex-Saab 9-5 2,3t STW -99,ex-Saab 9-3 2,0 -99,ex-Saab 900 2,0 -96,ex-Honda Civic 1,3,Type-S -83,ex-Honda Civic 1,6 DOHC Tuning -89,ex-Opel Manta 2,0 400-look -77,ex-Opel Kadett D 1,3 -82
Re: 9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
Ok. Kiitos vinkeistä, sen mitä tänään autoliikkeen hallissa sen laitoin käyntiin sisälämpöisenä niin nätisti ja tasaisesti kävi.
Paljon nätimmin kuin tänään koe-ajamani A6 TDI -98.
Mutta huomenna käyn ajamassa hieman enemmän niin täytyy tutkia paisuntasäiliötä tarkemmin.
11K € hinta kiinnostaa myös.
Paljon nätimmin kuin tänään koe-ajamani A6 TDI -98.
Mutta huomenna käyn ajamassa hieman enemmän niin täytyy tutkia paisuntasäiliötä tarkemmin.
11K € hinta kiinnostaa myös.
Re: 9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
Huh...ompa kallista koneen vaihtoa tiedossa jos huono tsägä käypi..
Päätös on vaikea mihin Volvon vaihtaa kun A6 TDI on samassa hintaluokassa mutta niissäkin murenee nokka-akselit...mutta ne ei maksa kuin 4K €
Onko se vain myönnettävä ja hankittava 1,6 55hv Tojota laatutilastojen ykkönen!
Päätös on vaikea mihin Volvon vaihtaa kun A6 TDI on samassa hintaluokassa mutta niissäkin murenee nokka-akselit...mutta ne ei maksa kuin 4K €
Onko se vain myönnettävä ja hankittava 1,6 55hv Tojota laatutilastojen ykkönen!
Re: 9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
A6 Tdi veekutosella ja Tiptronic-laatikolla on paska. Äärimmäisen kiva auto tiellä ja muutenkin, mutta epäonnistunut kannen ja loodan rakenne. Lisäksi taka-akseliston kuluvat osat (kuluvat) kalliit. Jos löytyy fiksatulla kannella ja 6v manuaalilla, voi ehkä miettiä hankintaa. Plussana tietty helpompi softan kanssa pelaaminen ja diagnoosimahdollisuudet OBD-stöpselin kautta.
Nimim. sattuman kautta jälleen Saabistiksi sattunut.
Ja se longlife-systeemi ainakin VAG-konsernin autoissa on paholaisen keksintö.
Nimim. sattuman kautta jälleen Saabistiksi sattunut.
Ja se longlife-systeemi ainakin VAG-konsernin autoissa on paholaisen keksintö.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: 9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
Meinaan ite kanssa hankkia moisen,sedanina, tietääkö kukaan dieselveron suuruutta??
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: 9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
Aivan,kiitän tästä. Tietää vähän miettiä että onko mitään järkeä kun kilometrejä tulee se 13-17t vuodessa.Mimmi kirjoitti:Muistaakseni 550e:n paikkeilla (verolappua ei ole juuri nyt käsillä).
Auton kokonaispaino on 2210kg.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: 9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
9-5T kirjoitti:Noin pienillä kilometreillä dieselissä on järkeä, paljon ajaville on onneksi kestävä bensakone tarjolla.timpetti kirjoitti:Aivan,kiitän tästä. Tietää vähän miettiä että onko mitään järkeä kun kilometrejä tulee se 13-17t vuodessa.Mimmi kirjoitti:Muistaakseni 550e:n paikkeilla (verolappua ei ole juuri nyt käsillä).
Auton kokonaispaino on 2210kg.
#3431
Re: 9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
Itselläni myös kiinnostusta erääseen 3.0 TiD -02 johon moottori vaihdettu 150tkm sitten. Jakopää tehty 9tkm sitten. Auto houkuttaisi edullisuudella ja ajo-ominaisuuksilla/varusteilla. Onko uusia hyviä tai huonoja kokemuksia tästä moottorista? Uskaltaako ostaa vai onko tiedossa heti kallis remontti. Itselläni on tullut jo tarpeeksi vastaan tilanteita että ostan auton ja heti saa laittaa vähintään tonnin remonttiin...
Re: 9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
Tummansininen sedan Jyväskylässä? Taitaa olla mun vanha. Lisätietoja yv:llä.
9-5
Re: 9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
No just se Laitappas tietoa autosta yv:llä.teleslice kirjoitti:Tummansininen sedan Jyväskylässä? Taitaa olla mun vanha. Lisätietoja yv:llä.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 164
- Liittynyt: La Helmi 06, 2016 14:17
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: 9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
Itsellä ainakin hyvi pelannut.
Alkukesästä ostin tuon ja nyt ajettu mittariin lisäää 30tkm ja vaihdettu vain öljyjä ja naftaa tankkiin. Tähän mennessä paras auto mitä itsellä ollut
Keskikulutus laskettuna ollut 5.5l
Vääntävä kone paitsi alhaalla saa hetken varrota ja sitten vasta mennään.
Paikaltaan lähtöjen kanssa ei mitään ongelmaa, kytkintä nostaessa auto antaa itse kaasua ettei sammu. Sitten liikenteessä kun vaihtaa isomalle ja laittaa kytkimen pohjaan niin kierrokset laskevat seuraavan vaihteen kierroksille.
Eli jos vaihtaa kakkoselta kolmoselle niin kierrokset jäävät aina kolmosen vastaavalle koerrosluvulle. Hieno keksintö
Alkukesästä ostin tuon ja nyt ajettu mittariin lisäää 30tkm ja vaihdettu vain öljyjä ja naftaa tankkiin. Tähän mennessä paras auto mitä itsellä ollut
Keskikulutus laskettuna ollut 5.5l
Vääntävä kone paitsi alhaalla saa hetken varrota ja sitten vasta mennään.
Paikaltaan lähtöjen kanssa ei mitään ongelmaa, kytkintä nostaessa auto antaa itse kaasua ettei sammu. Sitten liikenteessä kun vaihtaa isomalle ja laittaa kytkimen pohjaan niin kierrokset laskevat seuraavan vaihteen kierroksille.
Eli jos vaihtaa kakkoselta kolmoselle niin kierrokset jäävät aina kolmosen vastaavalle koerrosluvulle. Hieno keksintö
Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24V -91 käyttöharraste pirssi
EX:SAAB 9-5 VECTOR 2.3t biosoftattu -04
EX:SAAB 9-3 ARC 2.0T - 05
EX:SAAB 9-5 1.9TiD VECTOR -07
EX:Saab 9-5 3.0 TiD Vector 2003
EXSaab 9-5 3.0 TiD Vector 2003 purkuauto
EX: Saab 99 GL 1984
EX:SAAB 9-5 VECTOR 2.3t biosoftattu -04
EX:SAAB 9-3 ARC 2.0T - 05
EX:SAAB 9-5 1.9TiD VECTOR -07
EX:Saab 9-5 3.0 TiD Vector 2003
EXSaab 9-5 3.0 TiD Vector 2003 purkuauto
EX: Saab 99 GL 1984