Femma pukkaa mustaa savua putkesta kiihdytyksissä
Femma pukkaa mustaa savua putkesta kiihdytyksissä
Tuollainen oire olis uudessa kulkineessa... Etsillä löysin jotain, että lambda vois olla syypää tähän??
Olisko jotain muuta, mikä voisi aiheuttaa tuollaisen ilmiön? Öljyäkin meni 1600km:n matkalla juuri noin 0.5l, mutta selkeästi savu on mustaa, eikä sinertävää mitä putkesta tulee...
Olisko jotain muuta, mikä voisi aiheuttaa tuollaisen ilmiön? Öljyäkin meni 1600km:n matkalla juuri noin 0.5l, mutta selkeästi savu on mustaa, eikä sinertävää mitä putkesta tulee...
Saab 95 2.3t autom.-06
Re: Femma pukkaa mustaa savua putkesta kiihdytyksissä
Musta savu vois kieliä liian paksusta seoksesta. Vanhentunut lambda voi aiheuttaa moista.
Re: Femma pukkaa mustaa savua putkesta kiihdytyksissä
Itsellä myöskin lykkää mustaa savua kun reippaasti antaa kaasua. Auto myös nykinn reippaassa kiihdytyksessä 2000-3000rpm alueella. Voiko lambda aiheuttaa myös nykimisen?
Re: Femma pukkaa mustaa savua putkesta kiihdytyksissä
Mullakin vielä ratkaisematta tämä ongelma...Kumiukko kirjoitti:Itsellä myöskin lykkää mustaa savua kun reippaasti antaa kaasua. Auto myös nykinn reippaassa kiihdytyksessä 2000-3000rpm alueella. Voiko lambda aiheuttaa myös nykimisen?
Sen verran katoin sidistä(mitä saa pixelivikaisesta selville), että alkuun amul oli 239, mutta sitten putosi nollaan ja siihen se myös jäikin. Lambda seilasi 0-250 välillä ja myös miinuksen puolellakin kävi.
Kulutusta en ole huomannut mitenkään poikkeavan suureksi..
Saab 95 2.3t autom.-06
Re: Femma pukkaa mustaa savua putkesta kiihdytyksissä
Yksi teki samaa ja seurauksena oli haljennut mäntä ja koneremontin jälkeen (8tkm) uudestaan männänpalasia öljypohjassa. Ilmamassa mittari on ensimmäinen mikä kannatta tarkastaa (toivottavasti ei ole käytetty vv-suodatinta). Hajoamisen syynä oli väärin tehty virisofta ja likaantunut ilmamassamittari.
Nykiminen on todennäköisesti nakutusta. Onko vakio softa vai päivitetty?
Nykiminen on todennäköisesti nakutusta. Onko vakio softa vai päivitetty?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Femma pukkaa mustaa savua putkesta kiihdytyksissä
Mulla on ihan vakio B205.9000LPT kirjoitti:Yksi teki samaa ja seurauksena oli haljennut mäntä ja koneremontin jälkeen (8tkm) uudestaan männänpalasia öljypohjassa. Ilmamassa mittari on ensimmäinen mikä kannatta tarkastaa (toivottavasti ei ole käytetty vv-suodatinta). Hajoamisen syynä oli väärin tehty virisofta ja likaantunut ilmamassamittari.
Nykiminen on todennäköisesti nakutusta. Onko vakio softa vai päivitetty?
Re: Femma pukkaa mustaa savua putkesta kiihdytyksissä
Mulla on uusi ilmamäärämittari ja myös juuri laitettu viinasofta....Kumiukko kirjoitti:Mulla on ihan vakio B205.9000LPT kirjoitti:Yksi teki samaa ja seurauksena oli haljennut mäntä ja koneremontin jälkeen (8tkm) uudestaan männänpalasia öljypohjassa. Ilmamassa mittari on ensimmäinen mikä kannatta tarkastaa (toivottavasti ei ole käytetty vv-suodatinta). Hajoamisen syynä oli väärin tehty virisofta ja likaantunut ilmamassamittari.
Nykiminen on todennäköisesti nakutusta. Onko vakio softa vai päivitetty?
Saab 95 2.3t autom.-06
Re: Femma pukkaa mustaa savua putkesta kiihdytyksissä
Selvisi tämäkin mysteeri nyt. Se takaiskuventtiili oli rikki, mikä siinä öljyntäyttöputken ympärillä olevan suojan alla on. Siis se valkoinen takaiskuventtiili siinä suutintukin yläpuolella. Se takaisku päästi ilman molempiin suuntiin läpi.
Saas nähdä, että vaikuttaako tuohon öljynkulutukseen yhtään... Ahdin tutkittiin eilen ja yllätykseksi sieltä löytyi ehyt Mitsun ahdin, jotain positiivistakin
Myös automaattilaatikkoon löytyi uusi päivitys ja automaatin käytös muuttui oikein hyväksi, eikä tehty wissin mukaan edes sopeutusta, vaan sopeutus tehtiin ajamalla hissukseen pieni lenkki ja hyvin toimii!!
Kiitos kargille hyvästä palvelusta ja asiantuntemuksesta! Suosittelen "tekitysasioissa'ja muissakin Karia lämpimästi. On mun "tekitykset"sun muut hommelit tehnyt jo viiden vuoden ajan viiteen eri Femmaan ja kertaakaan ei oo mikään mennyt pieleen!
Saas nähdä, että vaikuttaako tuohon öljynkulutukseen yhtään... Ahdin tutkittiin eilen ja yllätykseksi sieltä löytyi ehyt Mitsun ahdin, jotain positiivistakin
Myös automaattilaatikkoon löytyi uusi päivitys ja automaatin käytös muuttui oikein hyväksi, eikä tehty wissin mukaan edes sopeutusta, vaan sopeutus tehtiin ajamalla hissukseen pieni lenkki ja hyvin toimii!!
Kiitos kargille hyvästä palvelusta ja asiantuntemuksesta! Suosittelen "tekitysasioissa'ja muissakin Karia lämpimästi. On mun "tekitykset"sun muut hommelit tehnyt jo viiden vuoden ajan viiteen eri Femmaan ja kertaakaan ei oo mikään mennyt pieleen!
Saab 95 2.3t autom.-06
Re: Femma pukkaa mustaa savua putkesta kiihdytyksissä
Eikä ees tarvinnu, sopeutustarve on sillon jos vaihteiston ohjausyksikkö vaihdetaanhenkkaw10 kirjoitti:automaatin käytös muuttui oikein hyväksi, eikä tehty wissin mukaan edes sopeutusta, vaan sopeutus tehtiin ajamalla hissukseen pieni lenkki ja hyvin toimii!!
Re: Femma pukkaa mustaa savua putkesta kiihdytyksissä
Jostakin syystä ovat kuitenkin WISsiin kirjoittaneet:karg kirjoitti:Eikä ees tarvinnu, sopeutustarve on sillon jos vaihteiston ohjausyksikkö vaihdetaan
WIS kirjoitti:Kun automaattivaihteisto, TCM tai ohjelmisto on vaihdettu tai päivitetty, pitää vanhat sopeutustiedot poistaa ja uusi sopeutus tehdä alla olevan kuvauksen mukaisesti.
Re: Femma pukkaa mustaa savua putkesta kiihdytyksissä
Jostain syystä myös WIS:n yksityiskohtainen TCM:n huolto-ohjelmointiohje (SPS) ei sisällä vaatimusta sopeutukselle.