Imm, sytkäkasetti vai kaasuläppäkotelo

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
rmeller
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: To Touko 26, 2005 11:41
Paikkakunta: Ruottala, Tornio

Imm, sytkäkasetti vai kaasuläppäkotelo

Viesti Kirjoittaja rmeller »

Vetokoukkuhankintaan kiinnipultattuna tuli Ruotsista -00 Aero. Pieni ajoittainen oire, mistä kyllä löytyy vanhoja juttujakin, mutta mikä olisi ykkösveikkaus.
Tasakaasulla ajaessa esiintyy pientä ajoittaista nykimistä, mihin liittyy ahtopainemittarin vaeltelu. Täyskaasukiihdytyksissä ei mitään ongelmaa, kuten ei kovemmassa muutenkaan.
Myöskin vaihteenvaihdon, manuaali siis, yhteydessä kierrokset jäävät ylös, ehkä jopa hitusen pyrkivät nousemaankin.
Alipaineletkua vaihdettu pari metriä, ei vaikutusta. Evapista en ole varma, onko käytössä. Vasemman ajovalon alta tulee alipaineletku? akun luo, mikä ei mene mihinkään, irti siis.
Venttiilikopasta kaasuläpälle menevä alipaineventtiili vaikuttaa toimivan herkästi, mutta voimalla puhaltamalla se ei ole 100% tiivis.
Kaasuläppä puhdistettu, ei vaikutusta. Oire voi olla pois yhden reissun, esiintyy kuitenkin päivittäin, nykiminen siis, tuntuu samalla, että cruise hitusen kiihdyttää/hidastaa samalla.
Irroitanko kaasuläppäkotelon johtojen tutkimiseksi ensin, vai koetanko löytää imm tai sytkäkasetin testiin? Tulpat ja ilmansuodatin vaihdettu vasta, tulpat ne täällä suositellut.
Autoon vaihdettu kone takuuseen -08, jos sillä on merkitystä.
Häiriövalo ei syty, polttoaineenkulutus minusta normaalia luokkaa.
****
VAG
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Imm, sytkäkasetti vai kaasuläppäkotelo

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Kyllä tuo läppäkotelovialta kuulostaa
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
rmeller
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: To Touko 26, 2005 11:41
Paikkakunta: Ruottala, Tornio

Re: Imm, sytkäkasetti vai kaasuläppäkotelo

Viesti Kirjoittaja rmeller »

Pitää tutkia alipainepuolikin uudestaan, vika ilmenee kuitenkin ainoastaan alipaineella, ei koskaan keltaisella alueella.
****
VAG
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Imm, sytkäkasetti vai kaasuläppäkotelo

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Silloin läppä on vain pikkasen raollaan ja siinä asennossa se suurimman osan ajasta onkin ja asentopotikat kuluu samasta kohdasta.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
rmeller
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: To Touko 26, 2005 11:41
Paikkakunta: Ruottala, Tornio

Re: Imm, sytkäkasetti vai kaasuläppäkotelo

Viesti Kirjoittaja rmeller »

Eli tällöin ei se johtojen korjaus auttaisi kaasuläppäkotelosta?
****
VAG
Nxi
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 15:42
Paikkakunta: kalajoki

Re: Imm, sytkäkasetti vai kaasuläppäkotelo

Viesti Kirjoittaja Nxi »

Kyllä se varmaan kannattaa kokeilla.. mullakin oli pintakaasulla rykimistä ja välillä sammu tyhjäkäynniltä. Tähän autto johtojen uusinta. Oli tosin aika voimakasta rytkytystä eikä vain aaltoilua.
* 9-5 Aero MY03 *
rmeller
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: To Touko 26, 2005 11:41
Paikkakunta: Ruottala, Tornio

Re: Imm, sytkäkasetti vai kaasuläppäkotelo

Viesti Kirjoittaja rmeller »

Minkä vuosimallien kotelo tähän käy, varaosahaussa näkyi olevan vähän ajetun -09:n läppäkotelo myynnissä? Jonkin letkumuutoksen joutuu uudempiin tekemään, mutta onko tämä liian uusi?
****
VAG
rmeller
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: To Touko 26, 2005 11:41
Paikkakunta: Ruottala, Tornio

Re: Imm, sytkäkasetti vai kaasuläppäkotelo

Viesti Kirjoittaja rmeller »

itse itselleni vastaten, löytyihän tämä, minkä muistelin nähneeni, eli pitäisi -09 läppäkotelo sopia pikku modauksella.

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 3%A4kotelo
****
VAG
99GLS
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2012 13:13

Re: Imm, sytkäkasetti vai kaasuläppäkotelo

Viesti Kirjoittaja 99GLS »

Minulla on samankaltaista oiretta, nykiminen pahinta moottoritiella kun ajetaan tasaista 130km/h vauhtia. Myös pienemmissä vauhdeissa ilmenee mutta myös nykiminen on pienempää. Ei vikakoodeja. Kaasuläppä(kö)?
rmeller
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: To Touko 26, 2005 11:41
Paikkakunta: Ruottala, Tornio

Re: Imm, sytkäkasetti vai kaasuläppäkotelo

Viesti Kirjoittaja rmeller »

katsotaan miten käy, tilasin tuon uudemman läppäkotelon, pitäisi olla vain 26tkm ajettu. Ensi viikolla viisaampi, tuskin tämän viikon aikana ehdin sitä saamaan paikoilleen, vaikka parissa päivässä tulisikin.
Ahtopainemittari tekee selviä heilahduksia nykimisen aikana, joten ihan uskottavaa, että potikat kuluneet ja läppä tekee sitten satunnaisesti liian laajoja heilahduksia.
****
VAG
rmeller
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: To Touko 26, 2005 11:41
Paikkakunta: Ruottala, Tornio

Re: Imm, sytkäkasetti vai kaasuläppäkotelo

Viesti Kirjoittaja rmeller »

Imm ja kaasuläppäkotelon liittimien puhdistus elektroniikkacleanerilla paransi tilannetta selvästi, mutta tänään saapuneet ja paikoilleen laitetut uudet osat saivat auton kulkemaan vielä hereämmin. Ahdotkin nousevat mittarin mukaan hiukan korkeammalle.i
****
VAG
Vastaa Viestiin