Ratti vinoon kiihdytyksen jälkeen
Ratti vinoon kiihdytyksen jälkeen
Mitähän tapahtui liikennevaloista rivakamman lähdön yhteydessä, ratti reilusti vasemalle vinossa aiemmin suorassa. Alustassa pikaisen vilkaisun jälkeen kaikki näyttäisi olevan ok. Kyseessä siis -00 Aero farkku. Voisiko olla iskarin yläpään laakeri?
OG 900S
Re: Ratti vinoon kiihdytyksen jälkeen
Apurungon puslat niin väljät että veto siirtää apurunkoa sivuun ja samalla ohjausvaihdetta ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Ratti vinoon kiihdytyksen jälkeen
Vihdoinkin löytyi aikaa nykiä tuo apurunko irti ja katsoa. Hämmästys oli suuri, kun puslat olivatkin täysin ehjät. Näköjään nuo pulttien "vastamutterit" olivat liikahtaneet ihan reunoihin, eli ilmeisesti ruoste tehnyt tehtävänsä ja saanut pultit löystymään. Moottorihan tähän autoon talvella vaihdettiin yläkautta, joten runko ei ole ollut irti. Tuli samalla nuo kaikki 6 kpl vaihdettua uretaanisiin, kuten myös moottorin/laatikon etutukitangon puslat, tällä muuten yllättävän suuri vaikutus verrattuna vanhaan kumiseen!
OG 900S
Re: Ratti vinoon kiihdytyksen jälkeen
nimittäin rengasäänissä ja muissa värinöissätolves kirjoitti:tällä muuten yllättävän suuri vaikutus verrattuna vanhaan kumiseen!
Re: Ratti vinoon kiihdytyksen jälkeen
En oo kyllä huomannu minkäänlaista eroa uretaanipuslien ja orkkispuslien välillä. Tässä just ajoin isäukon femmaa missä on orkkikset ja mulla itellä uretaaniset..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Ratti vinoon kiihdytyksen jälkeen
Mutta uretaanisten luulis kestävän pidempään?
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Ratti vinoon kiihdytyksen jälkeen
Täälläkään ei ole huomattu eroa äänissä uretaanien ja väljien orkkisten välillä, muuten kyllä maukas
ajella ![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
-04 9-5 Aero "Biopower
-98 Ng900 Turbo
-90 Fiesta rs turbo
-Sitruuna Xsara Vts 2.0
-95 Volvo 850
-98 Ng900 Turbo
-90 Fiesta rs turbo
-Sitruuna Xsara Vts 2.0
-95 Volvo 850
Re: Ratti vinoon kiihdytyksen jälkeen
Rengasäänistä ei kyllä pysty sanomaan, kun kiinan ihmeet 225/40-18 pitää ääntä joka tapauksessa.
Moottorin värinät tuntuu jonkin verran enemmän kuin aiemmin.
Niin tuolla moottorin tuen puslien vaihdolla oli tosiaan suuri vaikutus auton käytökseen, loppui ns. nytkähtely kiihdytyksissä ja moottorijarrutuksissa.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Moottorin värinät tuntuu jonkin verran enemmän kuin aiemmin.
Niin tuolla moottorin tuen puslien vaihdolla oli tosiaan suuri vaikutus auton käytökseen, loppui ns. nytkähtely kiihdytyksissä ja moottorijarrutuksissa.
OG 900S
Re: Ratti vinoon kiihdytyksen jälkeen
Omaanikin vaihdatin apurunkoon Powerflexin violetit uretaanipuslat. Auto muuttui kyllä ihan erilaiseksi, positiivisessa mielessä. On ihan eri tukeva peli!pvdriver kirjoitti:nimittäin rengasäänissä ja muissa värinöissä
Nuissa pvdriverin mainitsemissa rengasäänissä ja muissa värinöissä en ole havainnut muutoksia entiseen. Suosittelen uretaanipuslia lämpimästi muillekin.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362