Ratti vinoon kiihdytyksen jälkeen

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
tolves
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ti Heinä 30, 2013 21:06
Paikkakunta: Vantaa

Ratti vinoon kiihdytyksen jälkeen

Viesti Kirjoittaja tolves »

Mitähän tapahtui liikennevaloista rivakamman lähdön yhteydessä, ratti reilusti vasemalle vinossa aiemmin suorassa. Alustassa pikaisen vilkaisun jälkeen kaikki näyttäisi olevan ok. Kyseessä siis -00 Aero farkku. Voisiko olla iskarin yläpään laakeri?
OG 900S
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ratti vinoon kiihdytyksen jälkeen

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Apurungon puslat niin väljät että veto siirtää apurunkoa sivuun ja samalla ohjausvaihdetta ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
tolves
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ti Heinä 30, 2013 21:06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ratti vinoon kiihdytyksen jälkeen

Viesti Kirjoittaja tolves »

Vihdoinkin löytyi aikaa nykiä tuo apurunko irti ja katsoa. Hämmästys oli suuri, kun puslat olivatkin täysin ehjät. Näköjään nuo pulttien "vastamutterit" olivat liikahtaneet ihan reunoihin, eli ilmeisesti ruoste tehnyt tehtävänsä ja saanut pultit löystymään. Moottorihan tähän autoon talvella vaihdettiin yläkautta, joten runko ei ole ollut irti. Tuli samalla nuo kaikki 6 kpl vaihdettua uretaanisiin, kuten myös moottorin/laatikon etutukitangon puslat, tällä muuten yllättävän suuri vaikutus verrattuna vanhaan kumiseen!
OG 900S
pvdriver
"Hirsch"
Viestit: 805
Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 07:57
Paikkakunta: -Kainuu-

Re: Ratti vinoon kiihdytyksen jälkeen

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

tolves kirjoitti:tällä muuten yllättävän suuri vaikutus verrattuna vanhaan kumiseen!
nimittäin rengasäänissä ja muissa värinöissä
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Ratti vinoon kiihdytyksen jälkeen

Viesti Kirjoittaja Pakari »

En oo kyllä huomannu minkäänlaista eroa uretaanipuslien ja orkkispuslien välillä. Tässä just ajoin isäukon femmaa missä on orkkikset ja mulla itellä uretaaniset..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1647
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Ratti vinoon kiihdytyksen jälkeen

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Mutta uretaanisten luulis kestävän pidempään?
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Avatar
vessirs
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: To Loka 30, 2014 09:32
Paikkakunta: Laukaa

Re: Ratti vinoon kiihdytyksen jälkeen

Viesti Kirjoittaja vessirs »

Täälläkään ei ole huomattu eroa äänissä uretaanien ja väljien orkkisten välillä, muuten kyllä maukas :saab: ajella 8)
-04 9-5 Aero "Biopower
-98 Ng900 Turbo
-90 Fiesta rs turbo
-Sitruuna Xsara Vts 2.0
-95 Volvo 850
tolves
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ti Heinä 30, 2013 21:06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ratti vinoon kiihdytyksen jälkeen

Viesti Kirjoittaja tolves »

Rengasäänistä ei kyllä pysty sanomaan, kun kiinan ihmeet 225/40-18 pitää ääntä joka tapauksessa. :)
Moottorin värinät tuntuu jonkin verran enemmän kuin aiemmin.
Niin tuolla moottorin tuen puslien vaihdolla oli tosiaan suuri vaikutus auton käytökseen, loppui ns. nytkähtely kiihdytyksissä ja moottorijarrutuksissa.
OG 900S
toni1976
"Hirsch"
Viestit: 811
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 12:07
Paikkakunta: Tornio

Re: Ratti vinoon kiihdytyksen jälkeen

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

pvdriver kirjoitti:nimittäin rengasäänissä ja muissa värinöissä
Omaanikin vaihdatin apurunkoon Powerflexin violetit uretaanipuslat. Auto muuttui kyllä ihan erilaiseksi, positiivisessa mielessä. On ihan eri tukeva peli!
Nuissa pvdriverin mainitsemissa rengasäänissä ja muissa värinöissä en ole havainnut muutoksia entiseen. Suosittelen uretaanipuslia lämpimästi muillekin.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Vastaa Viestiin