Hajatelmia viisivaihteisesta automaatista

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
ECE
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Su Marras 30, 2014 21:33

Hajatelmia viisivaihteisesta automaatista

Viesti Kirjoittaja ECE »

Olen vieläkin täysin keltanokka automaattilaatikoiden osalta. Mutta sen osaan sanoa lyhyellä tunnustelulla, että -07 1,9 automaatissa tuntee todellakin vaihteenvaihdot viisivuotta vanhempaan C5:een ja yli 10 vuotta vanhempaan pikkuchrysleriin verrattuna selkeästi. 160 tkm ajettu ja öljyt vaihdettu hivenen myöhässä, olivat olleet kuitenkin terveen näköiset. Molemmissa toisen merkkisissä ei tunnu paikaltaan lähtiessä olevan myöskään niin paljon löysää, Ysivitosessa saa painaa kaasua varovasti ettei viisari pomppaa samantien 1300 rpm ennen kuin tarraa kiinni.

Välillä sopivalla ajolla taajamanopeuksilla laatikon heittäessä vapaalle tai vaihtaessa isommalle, heti kierrosten vähetessä vaihteenvaihdon välissä kuuluu kevyt kahina tms. En saa selvää kuuluuko laatikosta vai apulaitteista. Ääni kovenee selvästi jos ilmastoinnin kompura on käytössä, tosin vaihde vapaalla kaasuttelemalla ei kuulu mitään, eli vaatii joko kuorman tai laatikon mukana olon tämä ääni.

Ominaisuuksia vai oireita?
fender
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: La Joulu 19, 2009 14:58

Re: Hajatelmia viisivaihteisesta automaatista

Viesti Kirjoittaja fender »

(Edittiä vaihteiston suhteen, en lukenut otsikkoa tarkaan ja luulin 6v AF40 vaihteistoksi)

1.9 moniurahihnasto toisinaan ääntää hihnan kuluman, kiristimen tai jumineen laturin vapaapyörän takia. Älä sekoita kuitenkaan niitä löysätessä tulevaan ahtoilman virtausääneen.
Vastaa Viestiin