Saab 9-5 2.0t vm2006 Garretista akseli poikki.
Saab 9-5 2.0t vm2006 Garretista akseli poikki.
Saab 9-5 2.0t vm2006. Garretista katkes akseli äsken ja ajattelin laittaa mitsun tilalle. Tarjous näköjään on vielä voimassa. Kahta eri mallia näkyy olevan tuosta mitsusta tarjolla, pitäskö tähän tilata tuo vanhempi mitsu ( 55559825 ) pidemmällä imuputkella? Tarviinko tilata mitä muuta tuon muutossarjan lisäksi?
152tkm kesti garretti.
152tkm kesti garretti.
9-5 2.0T Vector A wagon vm06
9-5 2.0t SE vm99
9-5 2.0t SE vm99
Re: Saab 9-5 2.0t vm2006 Garretista akseli poikki.
Ai se kesti vain n. 150tkm?! Itse vaihdoin n. 115tkm kohdalla toimivan Garretin Aeron ahtimeen ja muistaakseni tilalle tuli vanhemman mallin Mitsu eli mitään erityisiä modauksia ei tarvittu.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Saab 9-5 2.0t vm2006 Garretista akseli poikki.
Yllättävän pitkällehän tuo kesti. Ei juuri varoitellut etukäteen, ei savuttanut tai mitään semmosta. Kulkupuolikin oli kunnossa ihan viimeseen kiihdytykseen asti, sitten pääs melkonen parkasu
Täytyy maanantaina tilata tuo vanhempi Mitsu. Miten paljon tuo koneen luonne muuttuu tuolla Mitsun ahtimella? Päivittäähän se ohjelma pitää mutta kai sillä ajaa voi vanhallakin hetken aikaa?
Täytyy maanantaina tilata tuo vanhempi Mitsu. Miten paljon tuo koneen luonne muuttuu tuolla Mitsun ahtimella? Päivittäähän se ohjelma pitää mutta kai sillä ajaa voi vanhallakin hetken aikaa?
9-5 2.0T Vector A wagon vm06
9-5 2.0t SE vm99
9-5 2.0t SE vm99
Re: Saab 9-5 2.0t vm2006 Garretista akseli poikki.
Kyllähän siinä meno muuttuu etenkin jos entuudestaan on ollut vakio.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Saab 9-5 2.0t vm2006 Garretista akseli poikki.
Muutenhan tuo on vakio mutta siinä on itse Suorsan laittama biopower softa sisällä, näin ainakin edellinen omista kertoi
Lähinnä nyt mietityttää että kun nyt vaihdan tuon TD04 ahtimen ja autossa on GT17 tehty ohjelma niin onko siinä riskiä olemassa että hajoaa jotain, menee laihalle tms ja sulaa männät?
Lähinnä nyt mietityttää että kun nyt vaihdan tuon TD04 ahtimen ja autossa on GT17 tehty ohjelma niin onko siinä riskiä olemassa että hajoaa jotain, menee laihalle tms ja sulaa männät?
9-5 2.0T Vector A wagon vm06
9-5 2.0t SE vm99
9-5 2.0t SE vm99
Re: Saab 9-5 2.0t vm2006 Garretista akseli poikki.
Onko turbo jo asennettu,sattuiko suoraan vai pitikö muutella mitään . Itellä on sama homma Garetti sylkäsi öljyt imupuolelle nyt vain mietityttää laittaisiko uudemman vai vanhemman mitsun ahtimen ,auto on 2.3 vm 06 ajettu 170tkm
Re: Saab 9-5 2.0t vm2006 Garretista akseli poikki.
Ajettiin Mitsulla Gt17:n softalla vuosia. Ei siinä muuta ole, kun että raudan puolesta olisi mahdollista saada enemmän vääntöä ja tehoa.
Niistä muutoksista pitäisi olla useampikin topic olemassa. Vesiputkien banjoruuvit pitää vähintäänkin vaihtaa pienempiin ja tiivisteprikat uusia ja tarpeeksi isot. Coltti taisi mainostaa teettäneensä Gt17 putkien kanssa Mitsuasennukseen sopivat sorvatut tiivisteet. Yhden Mitsun laitoin vain ruuvien vaihdolla ja Gt17 putkia murjoen. Toisen kanssa oli Mitsun omat vesiputketkin. Jälkimmäinen oli todella kivuton asennus, kun kaikki kävi heittämällä...
Niistä muutoksista pitäisi olla useampikin topic olemassa. Vesiputkien banjoruuvit pitää vähintäänkin vaihtaa pienempiin ja tiivisteprikat uusia ja tarpeeksi isot. Coltti taisi mainostaa teettäneensä Gt17 putkien kanssa Mitsuasennukseen sopivat sorvatut tiivisteet. Yhden Mitsun laitoin vain ruuvien vaihdolla ja Gt17 putkia murjoen. Toisen kanssa oli Mitsun omat vesiputketkin. Jälkimmäinen oli todella kivuton asennus, kun kaikki kävi heittämällä...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Saab 9-5 2.0t vm2006 Garretista akseli poikki.
Hyvin se pelaa, viikon verran on jo mitsu ollut paikoillaan Uusi löytyi Hartikaiselta hyllystä ja otin sit samalla ne putketkin niin eihän tuo ollu ku viskata paikoilleen. Hyvin se vetää tuolla vanhalla softallakin. Ei tuu ylhäällä semmosta puutumista mitä garretilla oli. Jos kesäloman aikaan kerkeis tuon softan käydä uusimassa jossain päin suomea. Joensuussa ei taida vielä kukaan tehdä softan vaihtoa näihin?
Ja vanhemman mallin mitsu tuli , oliko se nyt 55559825.
Ja vanhemman mallin mitsu tuli , oliko se nyt 55559825.
9-5 2.0T Vector A wagon vm06
9-5 2.0t SE vm99
9-5 2.0t SE vm99
Re: Saab 9-5 2.0t vm2006 Garretista akseli poikki.
Puhdistitko öljypohjan? Eikö jossain turbon vaihto ohjeissa suositella tuota?
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Saab 9-5 2.0t vm2006 Garretista akseli poikki.
Ei siitä tietysti haittaakaan olisi ollut mutta olin laiska ja jätin sen vielä tarkistamatta. Ketju pitää uusia lähiaikoina niin siinä hoituu se sitten samalla. Öljyjä olen vaihdellut 7000-8000km välein ja nyt turbon vaihdossa tein kahdet öljyn vaihdot peräkkäin. Uus turbo kiinni ja uudet öljyt+ suodatin ja lämpimäks käyttö ja sitten tuas uudet öljyt ja suodatin. Mielenrauhaa, tuskin sillä muuta saavutti
Uudessa turbossa (mitsun) on muuten 3 vuoden takuu.
Uudessa turbossa (mitsun) on muuten 3 vuoden takuu.
9-5 2.0T Vector A wagon vm06
9-5 2.0t SE vm99
9-5 2.0t SE vm99