Etuparkkien heikko kestävyys

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
markusR
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: To Syys 02, 2010 20:28
Paikkakunta: Loviisa/Gammelby

Re: Etuparkkien heikko kestävyys

Viesti Kirjoittaja markusR »

Kannattaa varmaan ruveta tarkistelemaan niitä parkkien jännitteitä tai laita päivävalot missä on tuo parkkitoiminto ja ota alkuperäiset pois käytöstä. :roll:
Peugeot 508 sw GT -12
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Etuparkkien heikko kestävyys

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Luulis muidenkin lamppujen kärähtelevän jos esim. laturi pukkaa ylijännitettä. Edelleenkään ei ole ollut mitään ongelmia Philipsin lasikantaisten 5W lamppujen kanssa. Kolkissakin on tainnu olla jo kolme vuotta ne etuparkit...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
kribe
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: To Kesä 12, 2014 14:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Etuparkkien heikko kestävyys

Viesti Kirjoittaja kribe »

Maikki kirjoitti:Halpiledit on ihan susia. Ex-femmassa taisivat kestää 4-5kk kun normihehkut kesti 2-3 vuotta. Laadukkaammat ledit rekisterikilven valoissa oli paikoillaan 4 vuotta ja todennäköisesti ovat vieläkin
Ebaystä tilasin halvimpia mahdollisia LEDejä femmaan. Rekisterikilven valot, kaikki sisätilan valot, ovien valot, takaluukun valo ja parkit tuli kerralla vaihdettua. Vuodessa ei hajonnut yksikään ja hinta oli luokkaa 20cnt/kpl.
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
m.k.a.
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Pe Tammi 15, 2010 20:19
Paikkakunta: Vantaa

Re: Etuparkkien heikko kestävyys

Viesti Kirjoittaja m.k.a. »

Mertmi kirjoitti:
lart kirjoitti:laita 24v hehkut niin alkaa kestämään
Heh, aika hyvä. Minkähän verran ne valaisee? Kelpaako katsurille? :)
Trafi ei määrittele valaistusvoimakkuutta.

6 Takarekisterikilven valaisin
Takarekisterikilven valaisimen tehtävänä on valaista takarekisterikilpi. Tämän valaisimen
on lähetettävä valkoista valoa, joka ei saa näkyä taaksepäin. Lukumäärän ja sijoituksen
on oltava sellainen, että laite pystyy valaisemaan rekisterikilvelle varatun tilan.

Lähde: http://www.trafi.fi/filebank/a/13251471 ... ayksia.pdf
#4481
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Etuparkkien heikko kestävyys

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tossa pyörittelin U^2/R=P kaavalla, niin 24V/10W lampun teho 12 voltilla ajettuna olisi 2,5W, jos oletetaan että hehkulangan resistanssi pysyy vakiona.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
toni1976
"Hirsch"
Viestit: 811
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 12:07
Paikkakunta: Tornio

Re: Etuparkkien heikko kestävyys

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Taas siirrytty Philipsin 5W polttimoihin. Pitkäänhän nuokaan ei kestä, mutta onpa ainaki lujemmat kuin nuo ledit...
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Örkinrumilus
"Viggen"
Viestit: 629
Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity

Re: Etuparkkien heikko kestävyys

Viesti Kirjoittaja Örkinrumilus »

Nonni, ny antautu toine parkki, ja katsastukseen vois kohta mennä. Eiks nää vaan kuulu vetää irti siitä vahvikkeesta joka piuhoissa on, vai onks siinä joku niksi kuinka lähtee parkki irti umpiosta? Ainakaan voimalla vetäminen ei tuottanu toivottua tulosta :p
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Re: Etuparkkien heikko kestävyys

Viesti Kirjoittaja JKen »

Örkinrumilus kirjoitti:Nonni, ny antautu toine parkki, ja katsastukseen vois kohta mennä. Eiks nää vaan kuulu vetää irti siitä vahvikkeesta joka piuhoissa on, vai onks siinä joku niksi kuinka lähtee parkki irti umpiosta? Ainakaan voimalla vetäminen ei tuottanu toivottua tulosta :p
Lämmöllä leikkaantunut kiinni ... pihdeillä varovasti pyöräyttää vähän
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Örkinrumilus
"Viggen"
Viestit: 629
Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity

Re: Etuparkkien heikko kestävyys

Viesti Kirjoittaja Örkinrumilus »

Sitä seuraavaks sitten, on vaan vähän ahtaassa paikassa käydä pihtien kanssa kikkailemaan ja tihrustamaan, mutta eiköhän se siitä ;)
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Vastaa Viestiin