Tuli sitten ysifemma hankittua
Tuli sitten ysifemma hankittua
Tuli tuossa hankittua levinneen tontun tilalle vm. 2005 ysifemma 2.0t, kun siitä raadosta sai viel ihan kohtuullisen summan ja tämäkään yksilö ei mikään kallis ollut ja sai viellä aivan uudet renkaatkin. Olenkin erittäin tyytyväinen ollut tämän uuden yksilön ajomukavuuteen sekä polttoaineen kulutuslukemiin, jotka ovat huomattavasti pienemmät kuin edellisessä saabissa. Lieneekö sitten pitää paikkansa? Pitemmän päälle se selviää.
Autolla on ajettu 130tkm. Nyt kyselisinkin, että minkälaisia remonteja on mahdollisesti tiedossa tässä lähiaikoina. Huoltokirjan mukaan jakoketju on vaihdettu pari tkm sitten ja autoon on kaikki huollot tehty ajallaan. Lähinnä mieleen tulee kysyä, koskeeko huohotinongelmat enää tätä vuosimallia? Jossain ulkolaisella foruumilla puhuttiin, että ei koske vuoden 2004 jälkeen valmistettuja ysifemmoja, mutta sitten on taas ristiriitaista tietoa toisilla foruumeilla.
Autolla on ajettu 130tkm. Nyt kyselisinkin, että minkälaisia remonteja on mahdollisesti tiedossa tässä lähiaikoina. Huoltokirjan mukaan jakoketju on vaihdettu pari tkm sitten ja autoon on kaikki huollot tehty ajallaan. Lähinnä mieleen tulee kysyä, koskeeko huohotinongelmat enää tätä vuosimallia? Jossain ulkolaisella foruumilla puhuttiin, että ei koske vuoden 2004 jälkeen valmistettuja ysifemmoja, mutta sitten on taas ristiriitaista tietoa toisilla foruumeilla.
Re: Tuli sitten ysifemma hankittua
my05 ei ole enään samoja huohotusongelmia kuin my98-03.
Re: Tuli sitten ysifemma hankittua
130tkm ajettu ja jakoketju vaihdettu?? Tiedätkö syytä tuohon? Meinaan, että ei kai huolto-ohjelman mukaan ketjua ainakaan noilla kilometreillä vaihdeta..
9-5 2,3t Wagon `06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Tuli sitten ysifemma hankittua
Vai oliko kyse moniurahihnasta? Kuuluu 120 tkm:n huoltoon...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
-
- "Viggen"
- Viestit: 538
- Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44
Re: Tuli sitten ysifemma hankittua
Mulla ne eivät vaihtaneet 120tkm huollossa hihnaa, kun sanoivat sen olevan hyvässä kuosissa.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
Re: Tuli sitten ysifemma hankittua
Kai ne ohjainrullat kuitenkin vaihdettiin?95greyturbo kirjoitti:Mulla ne eivät vaihtaneet 120tkm huollossa hihnaa, kun sanoivat sen olevan hyvässä kuosissa.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Tuli sitten ysifemma hankittua
Rullat on monesti kovemmalla kuin hihna, valitettavasti.
Kysyjälle onnea ja menestystä femman kanssa. Kyselit mitä on odotettavissa nuilla kilometreillä, no miten sen nyt kauniisti sanoisi: kaikkeahan siinä on odotettavissa, mitä kaikkea tyypit kyseleekään yleensä. Jossain vaiheessa tulee turboremppa, jarrut, alustasta iskarit, puslaa, bensapumpun kuolema, sytkäkassun kuolema ja niin edelleen. Ei näillä oikeasti voi ajaa murehtien tulevia vikoja. Korjaat sitten, kun menee rikki. Se on ihan hyvä neuvo tässä kohtaa.
Vakavasti puhuen täältä femmapalstalta löytyy kyllä neuvot vaivaan kuin vaivaan. Ja tietysti biopower-päivityshän siihen täytyy tehdä.
Kysyjälle onnea ja menestystä femman kanssa. Kyselit mitä on odotettavissa nuilla kilometreillä, no miten sen nyt kauniisti sanoisi: kaikkeahan siinä on odotettavissa, mitä kaikkea tyypit kyseleekään yleensä. Jossain vaiheessa tulee turboremppa, jarrut, alustasta iskarit, puslaa, bensapumpun kuolema, sytkäkassun kuolema ja niin edelleen. Ei näillä oikeasti voi ajaa murehtien tulevia vikoja. Korjaat sitten, kun menee rikki. Se on ihan hyvä neuvo tässä kohtaa.
Vakavasti puhuen täältä femmapalstalta löytyy kyllä neuvot vaivaan kuin vaivaan. Ja tietysti biopower-päivityshän siihen täytyy tehdä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Viggen"
- Viestit: 538
- Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44
Re: Tuli sitten ysifemma hankittua
Eipä vaihdettu niitäkään. Hihna oli kuulemma moitteettomassa kunnossa.Poy kirjoitti:Kai ne ohjainrullat kuitenkin vaihdettiin?95greyturbo kirjoitti:Mulla ne eivät vaihtaneet 120tkm huollossa hihnaa, kun sanoivat sen olevan hyvässä kuosissa.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
Re: Tuli sitten ysifemma hankittua
Minulla on saman ikäinen 2.3t (MY-05) ja vajaa 140tkm ajettu. Vaihdettu takuuseen tihkukytkimen viiksi sadetunnistajalla, Biopower + teho/vääntö softa, mistä johtuen kytkinlevy + asetelma vaihtui parin vuoden päästä. Turbo oli ajettavissa, mutta savutti startatessa välillä, vaihtui Mitsun turboon + muutossarjaan. Penkin lämmittimet toimivat erittäin hyvin myös helteillä, säätönappulat vaihdettu kertaalleen. DI-kasetti ja Immu tietenkin. Aluvanteet puoli-ilmaiseksi Saabin poistomyynnistä 4kpl 200€.
Kivahan tuolla on ajella, painon ja pituuden huomaa.
Ai niin vuotava vesipumpun stefa > pumppu + hihna + rullat vaihdettu jossakin 95tkm lieppeillä.
Kivahan tuolla on ajella, painon ja pituuden huomaa.
Ai niin vuotava vesipumpun stefa > pumppu + hihna + rullat vaihdettu jossakin 95tkm lieppeillä.
Audi A4 Avant-TSFI 2.0 -19 , Pihassa myös Saab 9-5 2.3t -05 + Biosofta kaikella nastan kääntäjällä.
-
- "Viggen"
- Viestit: 538
- Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44
Re: Tuli sitten ysifemma hankittua
Laitat leukaa rintaan valmiiksi. Ei vaan, kovaa ajoa ja nauti. Kun tulee ongelmia, palstalle kysymystä tai Etsi-toiminnon kautta vikaa selvittämään. Ei kannata murehtia etukäteen, koska jokainen kulkine on yksilö ja ajotavat sekä miten pidetty/huollettu vaikuttavat jatkoon.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
Re: Tuli sitten ysifemma hankittua
Terve vaan
Jakoketjusta tuli semmone nmieleen, että myyntiilmoituksessa luki, että jakoketju vaihdettu. Sitten taas huoltokirjassa lukee, että moniurahihna vaihdettu, eikä mitään mainintaa jakoketjusta. Et tiedä siitä sit. Liikeestä kumminkin ostettu, jossa siihen on tehty "kuntotarkastus". Jakoketjun tilanne täytynee selvittää ja mikäli onkin jäännyt vaihtamatta, täytyy liikkeeseen ilmoittaa, että ovat valehdelleet myynti ilmoituksessa. Hintaa kyseisellä värkillä oli kaiken tinkimisen jälkeen noin 7000€ (pyynti oli 8900€) kun antoi käyntihäiriöisen tontun väliin. "Takuuta" on annettu ilmeisesti 3kk kuten kaikille muillekin kuntotarkastetuille vaihtoautoille siinä firmassa. Sitte mukana tuli uudehkot kesärenkaat ja aivan uudet talvirenkaat.
Sitä ihmettelin jarruista, että miksi oli vain jarrupalat vaihdettu eikä sen lisäksi levyjä??? Mutta eipä tuo nyt tule olemaan järin kallis remppa muutenkaan. Jarrulevyistä huomas, että auto on seissyt pihalla pari viikkoa myyjäkin sen myönsi. DI-kasetin viat on jo kohtalaisen tuttuja edellisestä saabista. Huoltokirjan ja myyjän mukaan kaikki huollot on tehty ajallaan Saabin virallisen huoltohjelman mukaan.
Vehe ei ainakaan vielä savuta yhtään, joten turbo lienee kunnossa. No jos vikoja ilmenee, niin kyllä näiltä foruumeilta on aina löytynyt saabbiin kuin saabbiin vian syy ja itse vika on ollut usein helppo ja edullinen korjata.
Suuresti ihmettelin monessa liikkeessä, että minkä ihmeen takia noin saman verran ajetut ns. kauppakassiautot, esimerkiksi samanikäinen Citröen C3 maksoi suurin piirtein saman tai enemmin kuin tämä saab? Erään liikeeen pihalla, tai oikeastaan syvällä lepikossa oli Fiat Punto (Ajettu 110tkm) hinta pyynti 3000€. Ihmeellisiä hintoja mielestäni kyseisistä romuista.
Mutta tosiaan kaikkea vikaa sitä on varmasti odotettavissa, ja viatonta kulkupeliä ei ole olemassakaan.
Jakoketjusta tuli semmone nmieleen, että myyntiilmoituksessa luki, että jakoketju vaihdettu. Sitten taas huoltokirjassa lukee, että moniurahihna vaihdettu, eikä mitään mainintaa jakoketjusta. Et tiedä siitä sit. Liikeestä kumminkin ostettu, jossa siihen on tehty "kuntotarkastus". Jakoketjun tilanne täytynee selvittää ja mikäli onkin jäännyt vaihtamatta, täytyy liikkeeseen ilmoittaa, että ovat valehdelleet myynti ilmoituksessa. Hintaa kyseisellä värkillä oli kaiken tinkimisen jälkeen noin 7000€ (pyynti oli 8900€) kun antoi käyntihäiriöisen tontun väliin. "Takuuta" on annettu ilmeisesti 3kk kuten kaikille muillekin kuntotarkastetuille vaihtoautoille siinä firmassa. Sitte mukana tuli uudehkot kesärenkaat ja aivan uudet talvirenkaat.
Sitä ihmettelin jarruista, että miksi oli vain jarrupalat vaihdettu eikä sen lisäksi levyjä??? Mutta eipä tuo nyt tule olemaan järin kallis remppa muutenkaan. Jarrulevyistä huomas, että auto on seissyt pihalla pari viikkoa myyjäkin sen myönsi. DI-kasetin viat on jo kohtalaisen tuttuja edellisestä saabista. Huoltokirjan ja myyjän mukaan kaikki huollot on tehty ajallaan Saabin virallisen huoltohjelman mukaan.
Vehe ei ainakaan vielä savuta yhtään, joten turbo lienee kunnossa. No jos vikoja ilmenee, niin kyllä näiltä foruumeilta on aina löytynyt saabbiin kuin saabbiin vian syy ja itse vika on ollut usein helppo ja edullinen korjata.
Suuresti ihmettelin monessa liikkeessä, että minkä ihmeen takia noin saman verran ajetut ns. kauppakassiautot, esimerkiksi samanikäinen Citröen C3 maksoi suurin piirtein saman tai enemmin kuin tämä saab? Erään liikeeen pihalla, tai oikeastaan syvällä lepikossa oli Fiat Punto (Ajettu 110tkm) hinta pyynti 3000€. Ihmeellisiä hintoja mielestäni kyseisistä romuista.
Mutta tosiaan kaikkea vikaa sitä on varmasti odotettavissa, ja viatonta kulkupeliä ei ole olemassakaan.
Re: Tuli sitten ysifemma hankittua
Pari 9-5 2.0 & 2.3 ollut viime vuosina. -02 ja -03. Ajettu 320tkm ja yli 400tkm.
Kummankaan huoltokirja ei kertonut kasetin tai turbon vaihdoista.
Syöttöpumppu/bensapumppu hajosi kummastakin.
Sitä pitäisin tulevana "vikana", ja veemäinen kun ei varoita mitenkään....
Kummankaan huoltokirja ei kertonut kasetin tai turbon vaihdoista.
Syöttöpumppu/bensapumppu hajosi kummastakin.
Sitä pitäisin tulevana "vikana", ja veemäinen kun ei varoita mitenkään....
-
- "Viggen"
- Viestit: 538
- Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44
Re: Tuli sitten ysifemma hankittua
Olisiko mahdollista, että Saabikkaan hinta on laskenut, kuin lehmän häntä konkurssin myötä ja näin ollen nämä "romut" tuntuvat kalliilta..jaska511 kirjoitti:Terve vaan
Jakoketjusta tuli semmone nmieleen, että myyntiilmoituksessa luki, että jakoketju vaihdettu. Sitten taas huoltokirjassa lukee, että moniurahihna vaihdettu, eikä mitään mainintaa jakoketjusta. Et tiedä siitä sit. Liikeestä kumminkin ostettu, jossa siihen on tehty "kuntotarkastus". Jakoketjun tilanne täytynee selvittää ja mikäli onkin jäännyt vaihtamatta, täytyy liikkeeseen ilmoittaa, että ovat valehdelleet myynti ilmoituksessa. Hintaa kyseisellä värkillä oli kaiken tinkimisen jälkeen noin 7000€ (pyynti oli 8900€) kun antoi käyntihäiriöisen tontun väliin. "Takuuta" on annettu ilmeisesti 3kk kuten kaikille muillekin kuntotarkastetuille vaihtoautoille siinä firmassa. Sitte mukana tuli uudehkot kesärenkaat ja aivan uudet talvirenkaat.
Sitä ihmettelin jarruista, että miksi oli vain jarrupalat vaihdettu eikä sen lisäksi levyjä??? Mutta eipä tuo nyt tule olemaan järin kallis remppa muutenkaan. Jarrulevyistä huomas, että auto on seissyt pihalla pari viikkoa myyjäkin sen myönsi. DI-kasetin viat on jo kohtalaisen tuttuja edellisestä saabista. Huoltokirjan ja myyjän mukaan kaikki huollot on tehty ajallaan Saabin virallisen huoltohjelman mukaan.
Vehe ei ainakaan vielä savuta yhtään, joten turbo lienee kunnossa. No jos vikoja ilmenee, niin kyllä näiltä foruumeilta on aina löytynyt saabbiin kuin saabbiin vian syy ja itse vika on ollut usein helppo ja edullinen korjata.
Suuresti ihmettelin monessa liikkeessä, että minkä ihmeen takia noin saman verran ajetut ns. kauppakassiautot, esimerkiksi samanikäinen Citröen C3 maksoi suurin piirtein saman tai enemmin kuin tämä saab? Erään liikeeen pihalla, tai oikeastaan syvällä lepikossa oli Fiat Punto (Ajettu 110tkm) hinta pyynti 3000€. Ihmeellisiä hintoja mielestäni kyseisistä romuista.
Mutta tosiaan kaikkea vikaa sitä on varmasti odotettavissa, ja viatonta kulkupeliä ei ole olemassakaan.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic