Errori?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Calahan
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ma Elo 03, 2015 18:14

Errori?

Viesti Kirjoittaja Calahan »

Jätti muistii nErr:ään ja moottorin vika valo palaa. Ihan normaalist tuntuu toimivan mut mistäs sen näkee mitä se herjaa?
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Errori?

Viesti Kirjoittaja nugge »

Mode 0 -> Fcod XXXX -> Google "Saab Fcod XXXX" -> Korjaa vika
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Calahan
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ma Elo 03, 2015 18:14

Re: Errori?

Viesti Kirjoittaja Calahan »

nugge kirjoitti:Mode 0 -> Fcod XXXX -> Google "Saab Fcod XXXX" -> Korjaa vika
Ei löytyn valikost Fcod. Vai pitääkös se Mode 7 muuttaa jostaa?

Edit: Löyty.
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Errori?

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Selviskö vika? Fcod antaa koodin DEC muodossa, pitää muuttaa HEX muotoon, niin selviää oikea koodi.

Konvertteri esim. tuossa:

http://www.binaryhexconverter.com/decim ... -converter
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Calahan
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ma Elo 03, 2015 18:14

Re: Errori?

Viesti Kirjoittaja Calahan »

Kiitoksii nyt löyty ja 4368 tuli elikkä bypass ilmeisest kun kaikki letkut ol kii ja uuet?
Calahan
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ma Elo 03, 2015 18:14

Re: Errori?

Viesti Kirjoittaja Calahan »

Minnes toi alipaineletku menee mikä lähtee sen magneettiventtiilin haarotuksest alas? Siin on joku "suodin" tms näkyy olevan mut siint eteepäin ei nää minne lähtee?
SeenFinn
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 14:41
Paikkakunta: Klaukkala/PK-seutu

Re: Errori?

Viesti Kirjoittaja SeenFinn »

jos meinaat tulipellissä olevaa magneettiventiiliä, niin siitä haarasta alas lähtevässä letkussa on takaiskuventiili ja menee mahdolliselle vesiventiilille tulipeltiin alemmas. takaiskuventiileiden toiminta kannattaa myös tutkia, tosi usein viallisia.
Calahan
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ma Elo 03, 2015 18:14

Re: Errori?

Viesti Kirjoittaja Calahan »

Joo siin ei tainnu muuta olla kun se Bypass venttiili oli jumissa.
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1647
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Errori?

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Lainataas tätä ketjua. Sama vikakoodi, mistäpäin konehuonetta löydän tuon bypassin venttiilin?
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Errori?

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Pelti auki. Ahtimen päällä olevan lämpösuojapellin vasemmalta puolen lähtee alumiininen putki, joka on kumiletkulla yhdistetty muoviseen mokkulaan. Mokkulasta lähtee toinen kumiletku kabiiniin päin ja mokkulan päästä ohut letku akulle päin (tekee tosin heti mutkan ja menee kabiiniin päin sekin.

Tuo mokkula on se pässi eli bypass venttiili.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1647
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Errori?

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Jahas, se olikin noinkin näkyvällä paikalla :D. Onko tuon toimivuuden testaamiseen joku kotikonsti?
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
J-H
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: To Syys 26, 2013 07:34
Paikkakunta: Toijala

Re: Errori?

Viesti Kirjoittaja J-H »

Saabatti kirjoitti:Jahas, se olikin noinkin näkyvällä paikalla :D. Onko tuon toimivuuden testaamiseen joku kotikonsti?
Letku kiinni siihen bypassin nippaan, ime ja puhalla. Ei pitäisi ilma kulkea kumpaankaan suuntaan.
#6131
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1647
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Errori?

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

J-H kirjoitti:Letku kiinni siihen bypassin nippaan, ime ja puhalla. Ei pitäisi ilma kulkea kumpaankaan suuntaan.
Ok. Onko "nippa" siis tuo akulle päin lähtevä pienin letku?
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
J-H
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: To Syys 26, 2013 07:34
Paikkakunta: Toijala

Re: Errori?

Viesti Kirjoittaja J-H »

Saabatti kirjoitti:
Ok. Onko "nippa" siis tuo akulle päin lähtevä pienin letku?
Juu.
#6131
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1647
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Errori?

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Pitääpä kokeilla. Minkä paksuista letkua tuohon tarvis olla se irtopätkä? Oliko se sitä 4mm?

Kiitos vastauksista taas. Paljon on kysymyksiä, kun ei paljon mistään mitään tiedä.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Vastaa Viestiin