2007 2.3T aut.
Aamulla lähtee töihin n. 20 C niin ilmastointi toimii niin kuin kuuluukin. Sitten, kun auto on ollut parkkipaikalla paahtavassa auringossa koko päivän, niin ilmastointi ei lähde mukaan starttauksesta. Ajoa n. 10-15 min. ennen kuin ilmastointi alkaa puskeen viileetä ja tämän mukana ummehtunut haju.
Työmatkan aikana pysähtyy kauppaan ym. ja sieltä irtaantuessa ilmastonti toimii normaalisti.
Mikähän mahtaa olla kuumasta lähdettäessä ilmastoinnin toimimattomuuden syy, kenelläkään vastaanvanlaisia oireita? Tämä ollut siis nyt 2 pv.
- ilmastointi huollettu vuosi sitten, samalla sisäilmasuodin vaihdettu.
Ilmastoinnin viive kuumalla ilmalla
Ilmastoinnin viive kuumalla ilmalla
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Re: Ilmastoinnin viive kuumalla ilmalla
Perustuuko tuo lausuntosi siis pelkästään arvioosi puhalletun ilman lämpötilasta, vai oletko tutkinut ettei kompura kytkedy olenkaan noissa tilanteissa?ilmastointi ei lähde mukaan
Re: Ilmastoinnin viive kuumalla ilmalla
Kompuraa ei ole tutkittu "vian" ollessa päällä. Puhaltaa vain kuumaa ilmaa (ulkoilmaa?) ko. ajan.
edit. syy: auto vaimon käytössä ja kun itse koitin ilmastointi toimi.
edit. syy: auto vaimon käytössä ja kun itse koitin ilmastointi toimi.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Re: Ilmastoinnin viive kuumalla ilmalla
>Ummehtunut haju tulee raitisilmasuodattimesta. Suodatin vaihtoon ensimmäiseksi. Suodatin paskaantuu aika lailla jo vuoden aikana. Omassa entisessä femmassa oli samankaltaista vikaa,joka korjaantui sisäilman anturin vaihdolla. Välillä puhalsi alusta asti reilusti kylmää ja välillä kesken ajon puhalsi lämmintä jne. Techillä pystyi seuraamaan,missä vika oli.
Re: Ilmastoinnin viive kuumalla ilmalla
Onko tämän ikäisessä jo muuttuvatilavuuksinen kompressori? Tunnistaa siitä, ettei ole magneettikytkintä hihnapyörän päässä. Noissa on ollut sellaista ongelmaa että solenoidiventtiili jonka pitäisi säätää kompuran tuottoa, menee hajalle ja oireilee juuri kuvaamallasi tavalla. Itselle tilasin reilu vuosi sitten yhteen "väärän merkkiseen" puolalaisesta nettikaupasta solenoidin jolla homma tuli kuntoon.