Re: Saab 9-5 2.3t hirch ei ahda yli 0.5bar ja pätkii
Re: Saab 9-5 2.3t hirch ei ahda yli 0.5bar ja pätkii
Eli saab 9-5 2.3t Hirch alkaa pätkimään 0.5barin kohdalla eikä nosta paineita enempään, 2 vikakoodia antaa P1300 ja P0300, onko kasetti rikki vai voiko johtu jostain muusta?
Kylmällä koneella ekalla starttauksella sammuu, mutta toisella pysyy jo normaaalisti käynnissä, kulutuskin noussut jokin verran. Olisin kiitollinen jos joku asiasta ymmärtävä voisi hieman neuvoa, kiitos etukäteen
Kylmällä koneella ekalla starttauksella sammuu, mutta toisella pysyy jo normaaalisti käynnissä, kulutuskin noussut jokin verran. Olisin kiitollinen jos joku asiasta ymmärtävä voisi hieman neuvoa, kiitos etukäteen
Re: Saab 9-5 2.3t hirch ei ahda yli 0.5bar ja pätkii
P1300 = Torque Limitation Signal Low
P0300 = Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
Melkein laittaisin rahani alipainepuolen puolesta. Eli kannattaa tarkistaa kaikki alipaineletkut, jännästi pienikin vuoto saattaa aiheuttaa isoja murheita.
Samoin tuo ahtamisongelma voi johtua siitä, itselläni tosin samanlaisen ahto-ongelman aiheuttaja oli viallinen EVAP takaiskuventtiili --> poistin koko EVAP:in.
P0300 = Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
Melkein laittaisin rahani alipainepuolen puolesta. Eli kannattaa tarkistaa kaikki alipaineletkut, jännästi pienikin vuoto saattaa aiheuttaa isoja murheita.
Samoin tuo ahtamisongelma voi johtua siitä, itselläni tosin samanlaisen ahto-ongelman aiheuttaja oli viallinen EVAP takaiskuventtiili --> poistin koko EVAP:in.
"Exhaust gases go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens, and you go faster"
- Jeremy Clarkson
Saab 9-5 Aero -03 "Wagon Mafia"
Suzuki GSX-R 1000 K7
- Jeremy Clarkson
Saab 9-5 Aero -03 "Wagon Mafia"
Suzuki GSX-R 1000 K7
Re: Saab 9-5 2.3t hirch ei ahda yli 0.5bar ja pätkii
Kiitos vastauksesta, luin netistä että kasettikin voisi olla syyllinen, kun bensan kuluts ahto ongelma ja pätkiminen tuli samanaikaisesti
Re: Saab 9-5 2.3t hirch ei ahda yli 0.5bar ja pätkii
Totta, DI kassukin voi olla syypää. Kannattaa kokeilla jollain toisella kasetilla, mikäli kaveripiiristä löytyy samanmoinen joltain. 

"Exhaust gases go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens, and you go faster"
- Jeremy Clarkson
Saab 9-5 Aero -03 "Wagon Mafia"
Suzuki GSX-R 1000 K7
- Jeremy Clarkson
Saab 9-5 Aero -03 "Wagon Mafia"
Suzuki GSX-R 1000 K7
Re: Saab 9-5 2.3t hirch ei ahda yli 0.5bar ja pätkii
P1300 vikakoodi ei sitten ole mikään torque limitation signal vaan multiple misfire isommilla kuormilla. P0300 on pienten kuormien multiple misfire. Iso ilmavuoto, DI-kasetti, bensapumppu, ilmamassamittari on mahdollisia syyllisiä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saab 9-5 2.3t hirch ei ahda yli 0.5bar ja pätkii
Kiitoksia oikaisusta, itselläkin välillä pukkaa tuon koodin niin pitääkin mennä tuonne konehuoneeseen nilkkoja myöten tutkimaan jos löytyisi jotain vikakohtaa.jcarlson kirjoitti:P1300 vikakoodi ei sitten ole mikään torque limitation signal vaan multiple misfire isommilla kuormilla. P0300 on pienten kuormien multiple misfire. Iso ilmavuoto, DI-kasetti, bensapumppu, ilmamassamittari on mahdollisia syyllisiä.

"Exhaust gases go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens, and you go faster"
- Jeremy Clarkson
Saab 9-5 Aero -03 "Wagon Mafia"
Suzuki GSX-R 1000 K7
- Jeremy Clarkson
Saab 9-5 Aero -03 "Wagon Mafia"
Suzuki GSX-R 1000 K7
Re: Saab 9-5 2.3t hirch ei ahda yli 0.5bar ja pätkii
Onko kymenlaakson alueella ketään kuka voisi pientä korvausta vastaan tutkia ja mahdollisesti korjata
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Saab 9-5 2.3t hirch ei ahda yli 0.5bar ja pätkii
Noniin ja sit ne mutut hittoon.
P1300 = Eka tulpat vaihtoon ja kasetin iän tarkistus(kasetissa Viikko/vuosi leimassa) jos versio on TK3.7 X niin "tuskin" paskana.
Ja sit kans OIKEAT tulpat eli NGK BCPR7ES-11. Jos joku tarjoaa muuta niin ei.
Edit
Ja sit kun totee että kasetti on vanha paska niin ostetaan AITO tilalle eikä skruvatista/ebaysta se halvin mahdollinen että rikotaan paikkoja enemmän
P1300 = Eka tulpat vaihtoon ja kasetin iän tarkistus(kasetissa Viikko/vuosi leimassa) jos versio on TK3.7 X niin "tuskin" paskana.
Ja sit kans OIKEAT tulpat eli NGK BCPR7ES-11. Jos joku tarjoaa muuta niin ei.
Edit
Ja sit kun totee että kasetti on vanha paska niin ostetaan AITO tilalle eikä skruvatista/ebaysta se halvin mahdollinen että rikotaan paikkoja enemmän
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ