Ei ymmärrä enään.
Ei ymmärrä enään.
Viikko sitten töihin mennessä auto hyytyi 10 km jälkeen. Meni limp home-tilaan ja pääsin kuitenkin kotiin asti. Oireen viittasivat läppäkoteloon ja se vaihdettiin. Seuraavana päivänä 3 km ja koodi kampiasentoanturin heikko signaali, anturi vaihdettiin. Seuraavana aamuna 300 metriä ja ja meno loppui.Hinatessa moottori kävi juuri ja juuri tyhjakäyntiä. Nyt ei tullut muuta mieleen kuin polttoaineen suodatin, jonka vaihdoin juuri. Muutaman sekunnin käy huonosti, eikä anna mitään vikakoodia.
Keväällä vaihdettu AEM 320lph E85 polttoainepumppu, juhannuksen aikaan sytytyskasetti.
Nyt en keksi enään muuta.
Auto Saab 9-5 farmari vm.2005 ajettu 203000 km
Keväällä vaihdettu AEM 320lph E85 polttoainepumppu, juhannuksen aikaan sytytyskasetti.
Nyt en keksi enään muuta.
Auto Saab 9-5 farmari vm.2005 ajettu 203000 km
Luu on kovaa ja koppi vuotaa!!
9-5 Vector 2.3 T
9-5 Vector 2.3 T
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Ei ymmärrä enään.
Mites käy, kun nykäiset immun liittimen irti?
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Ei ymmärrä enään.
Ettei vaan joku liitin tai putki ole heikosti kiinni läppäkotelon ja asentoanturin jäljiltä?
käyttis: Saab 9-5 2.0t (*2.3T) vector A MY04 - 310 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
Re: Ei ymmärrä enään.
Kuka vaihtoi ? Jos kävit merkkilikkeessä, niin eiköhän siellä joku vastaa tekemisistään ??
Itse tutkisin kaikki alipaineletkut, kävin noita juuri läpi, kun Garrett korkkasi, mm. by-pass venttiilin letku oli ihan hapera > vaihtoon. Vanha totuus toimii, älä koske toimivaan laitteeseen. MUTTA, huollossa kosketaan ja jotain toimivaa voi halvaantua.
Bensiinimoottori tarvitsee periaatteessa polttoainetta ja kipinän, helppo todeta, mutta vaikeampi todentaa nykyaikana.
Muinoin tonnari kiukutteli ja otin tulpan irti, se oli märkä bensasta eli sytkä rikki.
Oletko tutkinut ko. asiaa ? Ota tulppa irti ja katso, sytkäsi on uusi, mutta jos se on korkannut kuitenkin. Epätodennäköistä, mutta helppoa sulkea pois.
Kaikki liittimet, joita on koskettu, täytyisi käydä lävitse ja Electroa kehiin. Kaverin NG900:sta haettiin ilmastointivikaa oikein urakalla, liitinvika osoittautui syylliseksi.
Akku ?
Itse tutkisin kaikki alipaineletkut, kävin noita juuri läpi, kun Garrett korkkasi, mm. by-pass venttiilin letku oli ihan hapera > vaihtoon. Vanha totuus toimii, älä koske toimivaan laitteeseen. MUTTA, huollossa kosketaan ja jotain toimivaa voi halvaantua.
Bensiinimoottori tarvitsee periaatteessa polttoainetta ja kipinän, helppo todeta, mutta vaikeampi todentaa nykyaikana.
Muinoin tonnari kiukutteli ja otin tulpan irti, se oli märkä bensasta eli sytkä rikki.
Oletko tutkinut ko. asiaa ? Ota tulppa irti ja katso, sytkäsi on uusi, mutta jos se on korkannut kuitenkin. Epätodennäköistä, mutta helppoa sulkea pois.
Kaikki liittimet, joita on koskettu, täytyisi käydä lävitse ja Electroa kehiin. Kaverin NG900:sta haettiin ilmastointivikaa oikein urakalla, liitinvika osoittautui syylliseksi.
Akku ?
-- 9-5 AERO A -08 & 9-5 AERO A WAGON -05 & 9-3 2.0T A CV -04 --
Re: Ei ymmärrä enään.
Minkälaiset letkut pumpulla kun on kerta vaihdettu, ettei olisi hapertunu?
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Ei ymmärrä enään.
Itsellä korkannut etanolimodauksen jäljiltä liitos tankin sisältä. Eli bensapaineet hukassa.
Mikäli bensaletku tankin sisällä ei kestä etanolia molemmin puolin, letkun pintakerros syöpyy ja letku pettää. Klemmarien pitää muutenkin olla sikalujaa kiinni etteivät pettäisi.
Mikäli bensaletku tankin sisällä ei kestä etanolia molemmin puolin, letkun pintakerros syöpyy ja letku pettää. Klemmarien pitää muutenkin olla sikalujaa kiinni etteivät pettäisi.
Re: Ei ymmärrä enään.
Saattaa se pumppukin olla hyytynyt niin että antaa vain sykäyksinä painetta tai ei ollenkaan.
Itellä hyyty 255 walbro(aito) alle vuodessa.
Itellä hyyty 255 walbro(aito) alle vuodessa.
#4531
9000 CS 2.3T -94
Ex: 9-5 wagon 2.0T hirsch -03, 9-5 sedan 2.0T -07, 9000 CD 2.0T -88, 9-5 wagon 2.3t -06
9000 CS 2.3T -94
Ex: 9-5 wagon 2.0T hirsch -03, 9-5 sedan 2.0T -07, 9000 CD 2.0T -88, 9-5 wagon 2.3t -06
Re: Ei ymmärrä enään.
Kiitos hyvistä vinkeistä. Ilmavuotoja ei ole, tarkistettu ilman paineella ja limupullolla. Akku on uusi ja ladattu. Bensapumpun letkut tuli muistaakseni pumpun mukana. Pumppu on varta vasten tehty viinalle, joten en usko, että se olisi pettänyt.
Mutta jäljet johtavat usein sylttytehtaalle, joten täytynee tarkastaa ensin läppäkotelo, sitten sytytys kasetti. Bensan paineet tutkitaan sitten. Taidan kuitenkin katsoa ensin sytkäkasetin liittimen.
Mutta jäljet johtavat usein sylttytehtaalle, joten täytynee tarkastaa ensin läppäkotelo, sitten sytytys kasetti. Bensan paineet tutkitaan sitten. Taidan kuitenkin katsoa ensin sytkäkasetin liittimen.
Luu on kovaa ja koppi vuotaa!!
9-5 Vector 2.3 T
9-5 Vector 2.3 T
Re: Ei ymmärrä enään.
Melkein kaikissa pumpuissa tulee mukana ihan pilipaliletkut. Tarkistaisin tuon melkein ekana että onko enää ämpärissä kaikki ok.Bensapumpun letkut tuli muistaakseni pumpun mukana.
9000 Aero -97 RE85
Re: Ei ymmärrä enään.
Tänään putsasin liittimet. Akku oli latauksessa ja heti ekasta startista auto käyntiin, mutta noin puoli minuuttia kävi ja sitten sama röpötys taas. Taitaa olle sen bensapumpun purku, kuten j0ne ehdotteli.
Luu on kovaa ja koppi vuotaa!!
9-5 Vector 2.3 T
9-5 Vector 2.3 T
Re: Ei ymmärrä enään.
Päivitystä tilanteeseen: Varasin ajan huoltoon ja ajattelin vielä kääntää autoa sen verran, että hinurilla on helpompi saada auto kyytiin. Jätin auton käyntiin ja kuuntelin vielä takapenkin alta bensapumppua. Hyvin pörräsi ja kun tulin ulos, kuskin puolen takaoven ikkuna aukesi itsekseen!!
Enpäs ole ennen moista nähnyt. Yllättäin auto käy niinkuin mitään vikaa ei olisikaan.
Onko hiiret syöneet johtoja vai onko boxi hajoamassa?
Enpäs ole ennen moista nähnyt. Yllättäin auto käy niinkuin mitään vikaa ei olisikaan.
Onko hiiret syöneet johtoja vai onko boxi hajoamassa?
Luu on kovaa ja koppi vuotaa!!
9-5 Vector 2.3 T
9-5 Vector 2.3 T
Re: Ei ymmärrä enään.
Kokeile onko kuskinpuolella etu- tai takajalkatilan matto märkä.
Re: Ei ymmärrä enään.
Ootko kaasuläpän jälkeen paineistanut vai pelkästään ennen kaasuläppää? Kaasuläpän ja imusarjan välinen tiiviste jos mennyt asennusvaiheessa joikkeliin niin aiheuttaa tommosta käyntihäröä juurikin.
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Re: Ei ymmärrä enään.
Paineistettu läppäkotelon vaihdon jälkeen. Vettä ei ole edessä, eikä takana. Mielestäni tämä haiskahtaa kyllä elektroniikka ongelmasta.
Luu on kovaa ja koppi vuotaa!!
9-5 Vector 2.3 T
9-5 Vector 2.3 T
Re: Ei ymmärrä enään.
Vika löytyi, bensapumpun tuotto huono."Ei vikakoodeja moot.ohjain laitteenarvot OK. P-A pumppu pyörii aktivoitaessa, mutta tuotto huono. Viallinen P-A pumppu. "
Pumppu oli AEM 320lph ja vaihdettu viime keväänä.
Pumppu oli AEM 320lph ja vaihdettu viime keväänä.