Joo eli tuollainen tuli käsiin vaikka tahtotila ei siihen ollut kamala
Mittarin mukaan ministerimallilla rullattu 264 tkm.
Muutaman asian huomasin jotka vaatios jotain toimenpiteitä:
1. Sisempi venakoppa vuotaa ölppää, kansiremppa juuri tehty ed om toimesta mutta tiivisteen asennus ei ole sitten onnistunut ihan sadalla, eli saako tuon vaihdettua ilman että imusarjaan tarvitsee kajota? Ja saako tiivisteitä "helposti" varaosaliikkeistä? Olikos mätänetissä sopivaa?
2. Etuputken joustoa fiksattu klemmarilla eli vuotaa ja pörisee.
Onko fiksuinta repiä DP alas ja hitsailla/hitsauttaa uus jousto-osa? Mätänetistä ym liikkeistä varmaan löytyy käypänen? Onko tuossa DP irroituksessa mitään huomioitavaa?
3. Eberi autossa on, SID: stä saa lämmittimen päälle, niinkuin virtuaalisesti siihen SIDiin, itse konehuoneen puolella ei paljoa tapahdu
Onko tuohon mitään fiksua tee-se-itse tarkistusta vai vienkö suoraan liikkeeseen ihmeteltäväksi?
Mieluummin tuolla ajais kun scenicillä, vittumainen auto toi rellun pippana kun kestää ja toimii, ei henno luopua :p
Ai joo jos jollan WISsi auki niin kehtootko laittaa venakopan ruuvien momentin, tack
Muutama kyssä; 9-5 V6 3.0t 1999
Muutama kyssä; 9-5 V6 3.0t 1999
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Re: Muutama kyssä; 9-5 V6 3.0t 1999
Miten onkin, että v6 Saabin omistajilla on se Scenic kakkosautona Onneksi sisko osti sen pois niin pääsee pöristelemään autolla. Pakoputkistosta sen verran että ostin foorumilaisen kimppatilauksen putkiston (alunperin Aeroon tarkoitettu) ja hyvin sopi. Aeron rosteriputkisto, käy katalysaattorista taaksepäin heittämällä.
380€. Oli helppo päätös. Noi tuplaputket vaihtui tuommoiseen ovaaliin talvivaaran kaivoksen suuaukkoon...
380€. Oli helppo päätös. Noi tuplaputket vaihtui tuommoiseen ovaaliin talvivaaran kaivoksen suuaukkoon...
Saab 9-5 Griffin '99 V6 3.0t aut. 375tkm. Sitten turbo antoi periksi...
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Re: Muutama kyssä; 9-5 V6 3.0t 1999
No vastaan itselleni...
Joo ei tartte irroitaa imusarjaa, kunhan ottaa mutterit irti ja nostaa muutaman sentin niin mahtuu irroittamaan kopan ruuvit hyvin.
Kandee jättää pari pinnapulttia niin imusrj pysyy kivasti siinä "hollilla".
Kiristysmomentti 20nm kaikille imisarjan kerroksille.
Ja oikea tiiviste löytyi mätänetistä, siinä luki SAAB V6 jne eikä mainittu ees ooppelia vaikka ooppelin nimellä siellä heillä onkin.
250mm joustolla varmaan saa jousto-osan korjattua, halkaisija lienee 57mm, tai sitten se seuraava koko.
http://i8.aijaa.com/b/00536/13965409.jpg
Joo ei tartte irroitaa imusarjaa, kunhan ottaa mutterit irti ja nostaa muutaman sentin niin mahtuu irroittamaan kopan ruuvit hyvin.
Kandee jättää pari pinnapulttia niin imusrj pysyy kivasti siinä "hollilla".
Kiristysmomentti 20nm kaikille imisarjan kerroksille.
Ja oikea tiiviste löytyi mätänetistä, siinä luki SAAB V6 jne eikä mainittu ees ooppelia vaikka ooppelin nimellä siellä heillä onkin.
250mm joustolla varmaan saa jousto-osan korjattua, halkaisija lienee 57mm, tai sitten se seuraava koko.
http://i8.aijaa.com/b/00536/13965409.jpg
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Re: Muutama kyssä; 9-5 V6 3.0t 1999
Jees tarve on nimenomaan katti ja siitä eteenpäinGriffin99 kirjoitti:käy katalysaattorista taaksepäin heittämällä.
Pitää hitsata uus jousto tai laittaa liitoksilla, tosin maailmalta sais ihan kohtuu hintaa uuden DP katilla, pitää pohtia, putkikannakkeet ja termo tec pitää siellä kohtuullisesti ettei hätää, ja ainakan voi ajella scenicillä, onneks se aina toimii, vaikka relluja haukutaan
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Re: Muutama kyssä; 9-5 V6 3.0t 1999
Mitenkähän Outotallin tuotteet...? Onkohan tehnyt 6-koneelle vastaavia? Hmmm... Pitääpä kysellä.
Saab 9-5 Griffin '99 V6 3.0t aut. 375tkm. Sitten turbo antoi periksi...
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Re: Muutama kyssä; 9-5 V6 3.0t 1999
Itselleni vastaus: Outopaja ei tee 6-koneelle putkia.
Lähetetty tien päältä mun Samsung Note II:lta.
Lähetetty tien päältä mun Samsung Note II:lta.
Saab 9-5 Griffin '99 V6 3.0t aut. 375tkm. Sitten turbo antoi periksi...
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Re: Muutama kyssä; 9-5 V6 3.0t 1999
Onkohan tuolla ruuvilla tulpatulla letkulla läppäkotelossa ollut joskus joku suurempikin tarkoitus?
Ei oo wissiä täällä mökillä niin ei pääse sieltä katsomaan...
Ei oo wissiä täällä mökillä niin ei pääse sieltä katsomaan...
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.