Terve.
Tällainen tuli mieleen, että onkohan käytännössä juurikaan eroa tehoissa jos puhutaan Mitsun T15 maksimitehoista, kannattaako vaihtaa vielä pelkkää pakoputken lähtöä 3 " kokoluokkaan siis jos ei vaihda ahdinta isommaksi?
Lähinnä mietin, että onko tehon menetys vain muutama hevosvoima vai puhutaanko isommastakin erosta?
Suttimina siis oletetusti Bosch- Ev14 / 670 cc ja imukobrana Aeron isompi malli. Stg 2 ilmeisesti tässä tasona ja E85 polttoaineena.
9-5 downpipe 2,5 " --> 3 " hyötysuhde
Re: 9-5 downpipe 2,5 " --> 3 " hyötysuhde
Luokkaa 10hv/15Nm on tuossa teholuokassa hyöty 3" downpipestä vrt. vakio 2,25" prekatilla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9-5 downpipe 2,5 " --> 3 " hyötysuhde
Ihan edukkaat 10 Hp /15 nm suhteessa kuitenkin. Eiköös tuon 3 " Dp:n pitäisi mallautua kuitenkin bolt-on tyyliin paikoilleen vrt. vanha alkuperäinen? Autoni tosissaan -98 mallin 2.3 t manuaalilaatikolla ja yhdellä katalysaattorilla.jcarlson kirjoitti:Luokkaa 10hv/15Nm on tuossa teholuokassa hyöty 3" downpipestä vrt. vakio 2,25" prekatilla.

Re: 9-5 downpipe 2,5 " --> 3 " hyötysuhde
Kyllä ne bolt-on kuuluu olla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Ruisku"
- Viestit: 111
- Liittynyt: Pe Loka 03, 2014 08:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 9-5 downpipe 2,5 " --> 3 " hyötysuhde
Mutta eikös tämä muutos pidä huomioida myös softassa, että saadaan tuo ilo irti putkesta?
Mossemies näitä tötteröitä rakenteli halvalla muinoin ja omalla kohdalla dp passasi kuin nyrkki silmään heittämällä asentaessa
Mossemies näitä tötteröitä rakenteli halvalla muinoin ja omalla kohdalla dp passasi kuin nyrkki silmään heittämällä asentaessa

Ex-Saab 9-5 SE 2.3t (B235E) -98
#6963
#6963
Re: 9-5 downpipe 2,5 " --> 3 " hyötysuhde
Aina softa raudan mukaiseksi, jos haluaa saada palikoista täyden hyödyn irti.
Pakollistahan se ei ole, kyllä 3" downpipe piristää auton reagointia kaasunpainallukseen ilman softapäivitystäkin, mutta heppoja silloin hukataan.
Pakollistahan se ei ole, kyllä 3" downpipe piristää auton reagointia kaasunpainallukseen ilman softapäivitystäkin, mutta heppoja silloin hukataan.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: 9-5 downpipe 2,5 " --> 3 " hyötysuhde
Tärkein syy softan päivitykselle downpipen vaihdossa on ahtopiikkien välttäminen avaramman putken kanssa. Sekä kattivikakoodin poisto 00-> malleissa.
Toki osa tehohyödystäkin voi jäädä saamatta riippuen millainen softa oli pohjalla.
Toki osa tehohyödystäkin voi jäädä saamatta riippuen millainen softa oli pohjalla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com