9-5 downpipe 2,5 " --> 3 " hyötysuhde

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Jzo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 16:37

9-5 downpipe 2,5 " --> 3 " hyötysuhde

Viesti Kirjoittaja Jzo »

Terve.

Tällainen tuli mieleen, että onkohan käytännössä juurikaan eroa tehoissa jos puhutaan Mitsun T15 maksimitehoista, kannattaako vaihtaa vielä pelkkää pakoputken lähtöä 3 " kokoluokkaan siis jos ei vaihda ahdinta isommaksi?

Lähinnä mietin, että onko tehon menetys vain muutama hevosvoima vai puhutaanko isommastakin erosta?

Suttimina siis oletetusti Bosch- Ev14 / 670 cc ja imukobrana Aeron isompi malli. Stg 2 ilmeisesti tässä tasona ja E85 polttoaineena.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9-5 downpipe 2,5 " --> 3 " hyötysuhde

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Luokkaa 10hv/15Nm on tuossa teholuokassa hyöty 3" downpipestä vrt. vakio 2,25" prekatilla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jzo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 16:37

Re: 9-5 downpipe 2,5 " --> 3 " hyötysuhde

Viesti Kirjoittaja Jzo »

jcarlson kirjoitti:Luokkaa 10hv/15Nm on tuossa teholuokassa hyöty 3" downpipestä vrt. vakio 2,25" prekatilla.
Ihan edukkaat 10 Hp /15 nm suhteessa kuitenkin. Eiköös tuon 3 " Dp:n pitäisi mallautua kuitenkin bolt-on tyyliin paikoilleen vrt. vanha alkuperäinen? Autoni tosissaan -98 mallin 2.3 t manuaalilaatikolla ja yhdellä katalysaattorilla.

:wink: ( jos jollakulla lojuu nurkissa 3 " Dp tarpeettomana, niin saa yv:llä lähennellä)
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9-5 downpipe 2,5 " --> 3 " hyötysuhde

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kyllä ne bolt-on kuuluu olla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Markkuvaan
"Ruisku"
Viestit: 111
Liittynyt: Pe Loka 03, 2014 08:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: 9-5 downpipe 2,5 " --> 3 " hyötysuhde

Viesti Kirjoittaja Markkuvaan »

Mutta eikös tämä muutos pidä huomioida myös softassa, että saadaan tuo ilo irti putkesta?
Mossemies näitä tötteröitä rakenteli halvalla muinoin ja omalla kohdalla dp passasi kuin nyrkki silmään heittämällä asentaessa :)
Ex-Saab 9-5 SE 2.3t (B235E) -98
#6963
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2585
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: 9-5 downpipe 2,5 " --> 3 " hyötysuhde

Viesti Kirjoittaja Termos »

Aina softa raudan mukaiseksi, jos haluaa saada palikoista täyden hyödyn irti.

Pakollistahan se ei ole, kyllä 3" downpipe piristää auton reagointia kaasunpainallukseen ilman softapäivitystäkin, mutta heppoja silloin hukataan.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9-5 downpipe 2,5 " --> 3 " hyötysuhde

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tärkein syy softan päivitykselle downpipen vaihdossa on ahtopiikkien välttäminen avaramman putken kanssa. Sekä kattivikakoodin poisto 00-> malleissa.
Toki osa tehohyödystäkin voi jäädä saamatta riippuen millainen softa oli pohjalla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin