Og 9-5 Bosch Ev-14 670 cc- kysymys soveltuvuudesta

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Jzo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 16:37

Og 9-5 Bosch Ev-14 670 cc- kysymys soveltuvuudesta

Viesti Kirjoittaja Jzo »

Haussa otsikon mukaiset suuttimet ja autona 9-5 / 2.3 t / T7.
Lähinnä askarruttaa se, että mikä suutinpituus / tyyppi olisi lähinnä mennä ilman isompia sovitus jumppia.
Onko hyviä vinkkejä/ ideoita?

Tätä on varmasti sivuttu jossain viestiketjussa aiemminkin, äkikseltään en löytänyt tyhjentävää vastausta.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4625
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Og 9-5 Bosch Ev-14 670 cc- kysymys soveltuvuudesta

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Suuttimien mitoissa on yllättäen modulimitoitus Perinteiset t5 konessa käytetävät ev1 suuttimet on 75 mm päästä päähän. T7 suuttimet on modulimittaa lyhyemmät, 62 mm. Suutinmalleja löytyy luetteloista myös 49mm rungoilla joihin pitää sitten jatkoholkkeja lisäillä jos t7 suutinkiskon kanssa asentelet.
On muitakin kokoja kuin 670 tarjolla, onko aikeena nostaa teholuokka 400hp paikkeille ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Jzo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 16:37

Re: Og 9-5 Bosch Ev-14 670 cc- kysymys soveltuvuudesta

Viesti Kirjoittaja Jzo »

vesa67 kirjoitti:Suuttimien mitoissa on yllättäen modulimitoitus Perinteiset t5 konessa käytetävät ev1 suuttimet on 75 mm päästä päähän. T7 suuttimet on modulimittaa lyhyemmät, 62 mm. Suutinmalleja löytyy luetteloista myös 49mm rungoilla joihin pitää sitten jatkoholkkeja lisäillä jos t7 suutinkiskon kanssa asentelet.
On muitakin kokoja kuin 670 tarjolla, onko aikeena nostaa teholuokka 400hp paikkeille ?
Tässä meikäläisen tapauksessa joudutaan tyytymään valitettavasti vakiomäntien puitteissa tapahtuvaan optimointiin ainoastaan. Ja eipä tuo Mitsun T-15 taida yltää edes mäntien kestämään tehoon asti 280-290 hp vissiin vielä nippa nappa saavutettavissa, näin muistelen lukeneeni. Noihin tehoihin riittää varmasti pienempikin suutinkoko etanolilla ajellessa. Joku 550 cc vois olla myös ok?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4625
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Og 9-5 Bosch Ev-14 670 cc- kysymys soveltuvuudesta

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

550:set on hyvät ja niille löytyy suutinmallinnuskin jo hierottuna.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Vastaa Viestiin