Käy huonosti startatessa
Käy huonosti startatessa
Potilas on saab 9-5 2,0t 2002 manuaali. Biopoweroitu 1700km sitten. Sitten meni bensapumppu rikki ja vaihdoin scan tech pumpun ämpäriin. Ajettiin hetki kunnes 317tkm ajettu kytkin rupesi luistamaan, jolloin kytkin mankkuvenan pois pelistä ohjaamasta ahtopaineita (sähköliittimen mankulle jätin paikalleen). W letku suoraan hukkaportista kompuraan.
Ajettiin pari päivää ja sen jälkeen rupesi esiintymään välillä käynnistettäessä tosi huonoa käyntiä ja auto sammuu jos ei kaasulla pumppaa. Jos saa tyhjäkäynnin ylös kaasulla auto alkaa käymään normaalisti ja ei pätki ja tyhjäkäynti muutenkin normaali.
Samanlainen käyntiongelma startatessa sekä etanolilla, että bensalla.
Tähän asti kokeiltu uudella DI kasetilla ja mankkuvenaan vedetty w ja c letku takaisin. Ei mitään vaikutusta.
Yleensä auto käynnistyy kylmänä aamulla normaalisti, mutta jos esim auto seisoo 20-30min niin käynnistyy normaalisti, mutta tyhjäkäynti heikkoa ja sammuu varmasti mikäli ei kaasulla pidä käynnissä.
Voisko liittyä vuotaviin suuttimiin, likaiseen läppäkoteloon tai jotenkin reistailevaan scan tech pumppuun?
Erikoista on se, että kun auton kerran saa pysymään käynnissä kaasulla ei ole mitään oireita ja auto toimii, ahtaa ja liikkuu kuten pitääkin. Ei mitään vikakoodeja muistissa.NGK bcpr7es11 tulpilla ajettu 6000km
Löysät kannenpultit? Mutta eikö sen pitäisi käydä myös kylmänä huonosti tällöin?
Ajettiin pari päivää ja sen jälkeen rupesi esiintymään välillä käynnistettäessä tosi huonoa käyntiä ja auto sammuu jos ei kaasulla pumppaa. Jos saa tyhjäkäynnin ylös kaasulla auto alkaa käymään normaalisti ja ei pätki ja tyhjäkäynti muutenkin normaali.
Samanlainen käyntiongelma startatessa sekä etanolilla, että bensalla.
Tähän asti kokeiltu uudella DI kasetilla ja mankkuvenaan vedetty w ja c letku takaisin. Ei mitään vaikutusta.
Yleensä auto käynnistyy kylmänä aamulla normaalisti, mutta jos esim auto seisoo 20-30min niin käynnistyy normaalisti, mutta tyhjäkäynti heikkoa ja sammuu varmasti mikäli ei kaasulla pidä käynnissä.
Voisko liittyä vuotaviin suuttimiin, likaiseen läppäkoteloon tai jotenkin reistailevaan scan tech pumppuun?
Erikoista on se, että kun auton kerran saa pysymään käynnissä kaasulla ei ole mitään oireita ja auto toimii, ahtaa ja liikkuu kuten pitääkin. Ei mitään vikakoodeja muistissa.NGK bcpr7es11 tulpilla ajettu 6000km
Löysät kannenpultit? Mutta eikö sen pitäisi käydä myös kylmänä huonosti tällöin?
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: Käy huonosti startatessa
Kannen pultit tarkistettu, olivat kaikki kiinni momentissa.
Kai se on nyt kyse asentoanturista tai lämpötila-anturiviasta. Ei vikakoodeja vaan niin vaikea arvata..
Kai se on nyt kyse asentoanturista tai lämpötila-anturiviasta. Ei vikakoodeja vaan niin vaikea arvata..
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: Käy huonosti startatessa
Ruuvaa huviksesi tulpat irti ja kurkkaa onko männät kuivat, itsellä teki samanlaista ja kansipahvi syyllinen.. kannattaa katsoa kun auto seisonut vaikka yön yli..
Re: Käy huonosti startatessa
Ok, eli starttasi kylmänä normaalisti ja lämpimänä huonosti? Tämä ei vie öljyä tai jäähdytinnestettä eikä ne ole sekaisin.
Yleensähän kansipahvivikaiset käynnistyy kylmänä huonosti?
EDIT:Tämä ei nyt taida liittyä kansipahviin. Kylmänä startattaessakaan ei tule hirveästi vesihöyryä ja lämpimänä ei lainkaan. Nesteet ei sekoitu, eikä niitä tarvi lisäillä.
Aamulla taas hörähti nätisti käyntiin ilman mitään oireita. Veikkaa, että iltapäivällä, kun hakee lapsen päivähoidosta ja auto seisoo vartin ja yrittää käynnistää niin käy taas ontuvasti muutama sekunti.. Ehkä vois aloittaa immulla ja kaasuläppäkotelolla. Immun Mreq ja Mair kyllä seuraavat toisiaan kivasti.
Varmaan todennäköisin skenaario on vuotajavat suuttimet..
Yleensähän kansipahvivikaiset käynnistyy kylmänä huonosti?
EDIT:Tämä ei nyt taida liittyä kansipahviin. Kylmänä startattaessakaan ei tule hirveästi vesihöyryä ja lämpimänä ei lainkaan. Nesteet ei sekoitu, eikä niitä tarvi lisäillä.
Aamulla taas hörähti nätisti käyntiin ilman mitään oireita. Veikkaa, että iltapäivällä, kun hakee lapsen päivähoidosta ja auto seisoo vartin ja yrittää käynnistää niin käy taas ontuvasti muutama sekunti.. Ehkä vois aloittaa immulla ja kaasuläppäkotelolla. Immun Mreq ja Mair kyllä seuraavat toisiaan kivasti.
Varmaan todennäköisin skenaario on vuotajavat suuttimet..
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: Käy huonosti startatessa
Uudet suuttimet ei auttanut tähän ongelmaan millään tavalla. Käy normaalisti, mutta välillä, kun starttaa auton 30min seisomisen jälkeen, auto käynnistyy normaalisti, mutta kahden sekunnin jälkeen röpeltää ja kierrokset tippuu ei vastaa kaasuun. Joskus sammuu, joskus sattaa pysyä käynnissä ja 2-5 sekunnin röpeltämisen jälkeen käy taas normaalisti.
Käynnistyy aina kylmänä täysin normaalisti ja myös jos on vaan seissyt ajon jälkeen 5-15min. Jos aikaa menee yli 20min viime ajokerrasta mutta alle 45min niin useimmiten röpeltäminen toistuu.
Ei vikakoodeja muistissa, ja tosiaan muuten toimii normaalisti, kaikki tehot tallella. Biopower stage 1. Sama ongelma oli tankissa sitten bensaa tai etanoolia.
Ei enää tiedä mistä pitäisi aloittaa vianetsintä.
Voisi tietty olla läppäkotelo joka vetää viimeisiään, mutta sekin on nelisensadan osa.
Käynnistyy aina kylmänä täysin normaalisti ja myös jos on vaan seissyt ajon jälkeen 5-15min. Jos aikaa menee yli 20min viime ajokerrasta mutta alle 45min niin useimmiten röpeltäminen toistuu.
Ei vikakoodeja muistissa, ja tosiaan muuten toimii normaalisti, kaikki tehot tallella. Biopower stage 1. Sama ongelma oli tankissa sitten bensaa tai etanoolia.
Ei enää tiedä mistä pitäisi aloittaa vianetsintä.
Voisi tietty olla läppäkotelo joka vetää viimeisiään, mutta sekin on nelisensadan osa.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: Käy huonosti startatessa
Asentotunnistin herjailee lämpimänä... Onko millon vaihdettu?
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Käy huonosti startatessa
Yleensä asentotunnistin oireilee sillä lailla, ettei käynnisty lainkaan lämpimänä tai nykii ajossa t.m.s.
Läppäkotelo avattu ja putsattu, sekä mekaanisesti, että potikan kontaktipinnat (tosi hyvännäköinen)
Ei mitään vaikutusta, käy välillä lämpimänä startatessa huonosti pari sekuntia. (ei aina)
uudet käytetyt suuttimet mitä huollatettiin kalliilla rahalla osoittautuivat sudeiksi, tai yksi niistä. 28kOhm vastus päivän jälkeen-> puola entinen, ei muuta kuin yks vanhoista suuttimista takaisin.
Ei tämä vika taida ikinä selvitä..
Läppäkotelo avattu ja putsattu, sekä mekaanisesti, että potikan kontaktipinnat (tosi hyvännäköinen)
Ei mitään vaikutusta, käy välillä lämpimänä startatessa huonosti pari sekuntia. (ei aina)
uudet käytetyt suuttimet mitä huollatettiin kalliilla rahalla osoittautuivat sudeiksi, tai yksi niistä. 28kOhm vastus päivän jälkeen-> puola entinen, ei muuta kuin yks vanhoista suuttimista takaisin.
Ei tämä vika taida ikinä selvitä..
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: Käy huonosti startatessa
Lambda-anturi?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Käy huonosti startatessa
Uus boschin lambda vaihdettu puoli vuotta sitten, kun edellinen herjasi CE:tä. Toinen lambda ohjelmoitu pois softasta..
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: Käy huonosti startatessa
vikakoodi tallentui muistiin kun vedin pidempää lenkkiä motarilla. P0131. Juotin sitten Krimpin J16 (lambdojen maadoitus) uudestaan boksin liittimessä, kaapeli oli tosiaan poikki krimpin sisällä. Katsotaan vaikuttaako tämä ajoittaiseen huonoon käyntiin startatessa.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575