Tällaista vikaa havaitsin omassa 9-5ssa (MY 2002, 2.3t manuaali), eli mair pysyy hieman mreq arvoa suurempana noin puolet ajasta. Mreq on tällöin n. 5-10 yksikköa suurempi kuin Mair. Oikeastaan miksi aloin asiaa tarkastelemaan, oli vaihtaessa tapahtuva kierrosten hyppääminen eli kun vaihtaa vaikka suuremmalle vaihteelle niin kierrokset pomppaavat n. 100-200 kierrosta ylös päin kytkintä painaessa. Toisaalta esimerkiksi tänään aamulla kierrosten pomppaamista ei tapahtunut aamulla kun ajoin töihin.
Mistä vika voisi aiheutua? Auto on muuten vakio, mutta sisässä jonkinlainen biopower -softa. Niin ja tankissa e85 pelkästään tällä hetkellä.
mair suurempi kuin mreq
mair suurempi kuin mreq
Saab 9-3 SC TTID vector man MY 08
ex:Saab 9-3 SC TTID vector aut MY 08
ex:Saab 9-5 2.3t Vector Wagon MY 02
ex:Saab 900 2.0T MY 94
ex:Saab 9-3 2.0t SE MY 01
Re: mair suurempi kuin mreq
Täällä samat oireet, eli kierrosten pomppaaminen hieman ylöspäin kun painaa kytkimen vaihtaessa. Tosin Mreq ja Mair kulkevat suht käsi kädessä, mutta lappu lattiassa kiihdytyksessä tuo Mair jää lopussa Mreq:istä n.200 pykälää.
Alipaineletkut vaihdettu silikonisiin ja mielestäni ei enää pitäisi imuvuotoja olla. Evap poistettu kokonaan ja muut vastaiskuventtiilit vaihdettu toimiviin.
Eli mikä tuon kierrosten pomppaamisen aiheuttaisi?
Alipaineletkut vaihdettu silikonisiin ja mielestäni ei enää pitäisi imuvuotoja olla. Evap poistettu kokonaan ja muut vastaiskuventtiilit vaihdettu toimiviin.
Eli mikä tuon kierrosten pomppaamisen aiheuttaisi?
"Exhaust gases go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens, and you go faster"
- Jeremy Clarkson
Saab 9-5 Aero -03 "Wagon Mafia"
Suzuki GSX-R 1000 K7
- Jeremy Clarkson
Saab 9-5 Aero -03 "Wagon Mafia"
Suzuki GSX-R 1000 K7