Service valo

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Himo_kaappoo
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Service valo

Viesti Kirjoittaja Himo_kaappoo »

SeenFinn kirjoitti:Clear nappi 8sek pohjaan.
Viimein ja vihdoin sain tällä viimeiseksi koitetulla neuvolla nollattua huoltovalon! Ei vaan tullut ennemmin kokeiltua kun annettiin montaa eri vaihtoehtoja ja osaan huudellaan että väärien tietojen jakelu kiellettyä, mutta ei viittitä kertoa sitä oikeaa... :roll:

auto käyntiin --> clear nappi pohjaan ja pito n.8sec kun "time for service" tulee tauluun,
heti napin painettua pohjaan "time for service" poistuu, 4sec tulee "cleared" ja 4sec lisää "service".
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1858
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Service valo

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Vaan olisiko ongelma se että eri vuosimalleissa toimii erilailla ?
Omassa sigun saappaassa tuo ei toimi noin, ei vaikka pitää pohjassa minuutin...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Service valo

Viesti Kirjoittaja 3J »

No tuossahan ne proseduurit on kuvattu pari viestiä taaksepäin. Ja tosiaan nollaus ei käsittääkseni onnistu ellei "time for service" ole näytössä ennen kuvatun proseduurin aloitusta.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Himo_kaappoo
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Service valo

Viesti Kirjoittaja Himo_kaappoo »

3J kirjoitti:No tuossahan ne proseduurit on kuvattu pari viestiä taaksepäin. Ja tosiaan nollaus ei käsittääkseni onnistu ellei "time for service" ole näytössä ennen kuvatun proseduurin aloitusta.
Missäs kohtaa tässä lukee, että yhtäjaksoisesti alusta asti nappi pohjaan?
Ja tämä nyt EI ole millään muotoa mikään hyökkäys Shadow_Fi:tä kohtaan!
Vuosimallit 1999-2005:

Huoltoilmoitus nollataan painamalla CLEAR-painiketta kerran ja sen jälkeen toisen kerran pitäen sitä painettuna vähintään 8 sekuntia. SID antaa äänisignaalin ja pian sen jälkeen toisen. Toisen signaalin yhteydessä “SERVICE” (huolto) vilkkuu. Nollaaminen tarkoittaa, että huoltoväli otetaan huomioon ja päivälaskuri nollataan uudelleen.
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Service valo

Viesti Kirjoittaja 3J »

Himo_kaappoo kirjoitti: Missäs kohtaa tässä lukee, että yhtäjaksoisesti alusta asti nappi pohjaan?
No siinä edellisessä kohdassa lainaamasi tekstikohdan yläpuolella.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Himo_kaappoo
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Service valo

Viesti Kirjoittaja Himo_kaappoo »

Joo oot oikeessa lukee siinä 1998 kohdalla näin, mutta en lähtis ensimmäisenä kokeilemaan reilu 5-6 vuotta vanhemman auton huoltovalon nollaus ohjeita kun oma auto vuodelta 2004.. Eli onko tästä nyt pääteltävissä että joku on jossain vaiheessa vaihtanut tuon SIDin vanhempaan?
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Service valo

Viesti Kirjoittaja 3J »

No sen mitä olen itse käsittänyt, niin parempaa yleisohjetta tuskin on kuin kokeilla noita molempia. Jos nyt ei ensimmäisenä, niin ainakin toisena voisi kokeilla noita muitakin nollausvaihtoehtoja, se toimii sitten jatkossakin eli ei liene liikaa vaivaa ensimmäisellä kerralla testailla mikä toimii jos eka arvaus menee väärin. Lisäksi sellaistakin on väitetty että näytön pitäisi olla "temp" asennossa, ei esim. "dist" tai "d.t.e." tms. Sen verran ristiriitaista kokemusta on, että ei auta kuin kokeilla mikä toimii. Luinpa sellaisestakin että jos SID on vaihdettu (olisiko ratkaiseva tässä SID+mittaristo yhistelmä?), niin saatetaan päätyä sellaiseen kombinaatioon että nollaus ei onnistu ollenkaan, vaan on odotettava n-kappaletta käynnistyksiä tai akunkenkä irti vähintään 30min. Tiedä sitten onko noin vai oliko muuta kädettömyyttä mukana. Rohkeasti vaan kokeilemaan, ei se siitä rikki mene. :)
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Service valo

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Entäs jos tuo ilmoitus on aikansa tullut, mutta sitä ei ole silloin ehtinyt nollata kun ei ollut sopivaa öljynvaihtokeliä?

Ilmoitus "katosi" siis itsestään, mutta nyt en tiedä, nollautuiko se vai jäikö vain johonkin odottamaan pompsahtaakseen taas jossain vaiheessa. Edelleen pitäisi saada se nollattua synkassa uusien öljyjen kanssa... Tuosta sigun viirusilmästä kysymys.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
pmj
"Turbo"
Viestit: 294
Liittynyt: Su Loka 17, 2010 01:09

Re: Service valo

Viesti Kirjoittaja pmj »

Shadow_Fi kirjoitti:
Palju kirjoitti:
Tähän on olemassa ainakin seuraavat 3 erilaista tapaa riippuen siitä, minkä ikäinen auto tai tarkemmin sanottuna SID on autossa. Itselläni auto on -98, mutta SID on vuodelta 2002 tai 2003, niin mulla toimii noista alla olevista ohjeista tuo keskimmäinen.

Vuosimallille 1998:

Huoltoilmoitus poistetaan pitämällä CLEAR-painike painettuna vähintään 8 sekuntia. “CLEARED” esitetään näytöllä 4 sekunnin kuluttua ja kuuluu äänimerkki. Vielä 4 sekunnin kuluttua esitetään “SERVICE” ja kuuluu äänimerkki. Poistaminen tarkoittaa, että huoltoväli lasketaan uudelleen ja päivälaskuri nollataan.

Vuosimallit 1999-2005:

Huoltoilmoitus nollataan painamalla CLEAR-painiketta kerran ja sen jälkeen toisen kerran pitäen sitä painettuna vähintään 8 sekuntia. SID antaa äänisignaalin ja pian sen jälkeen toisen. Toisen signaalin yhteydessä “SERVICE” (huolto) vilkkuu. Nollaaminen tarkoittaa, että huoltoväli otetaan huomioon ja päivälaskuri nollataan uudelleen.

Vuosimallit 2006-2010, dieselautot:

Huoltoilmoitus nollataan pitämällä CLR-painiketta ja jarrupoljinta painettuna vähintään 8 sekuntia, kun tämä on tehty, kuuluu äänimerkki. Ilmoitus voidaan hävittää vain, kun se esitetään SID:ssä. Nollaaminen tarkoittaa, että huoltoväli lasketaan uudelleen ja
päivälaskuri nollataan.
Dieselissä moottori ei näköjään saa olla käynnissä kun nollataan. Itellä meni aika kauan aikaa, ennen kuin hoksasin koittaa moottori sammuksissa ja heti onnistui.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Service valo

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jep, dieselissä huoltoväli tallentuu ecun eeprommille.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin