9-5:sta hävisi 2, 4 ja R
9-5:sta hävisi 2, 4 ja R
Eli siis töihin mentäessä kaikki meni nätisti sisään. Ruokkiksella kun kävin niin 3 -> 2 takkusi ja loppujen lopuksi kun töiden jälkeen lähin kotiin niin ei mennyt enää 3-> 2 sisään jonka jälkeen hävisi 4:kin ja nyt ei enää mene 2, 4 ja pakki ei sitten mitenkään.
Äkkiseltään haulla en löytänyt mitään joten hyvät neuvot olisi nyt paikallaan.
Äkkiseltään haulla en löytänyt mitään joten hyvät neuvot olisi nyt paikallaan.
9-5 2.3T Aero wagon -06 -Hirsch- (Man)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: 9-5:sta hävisi 2, 4 ja R
Vaihdelaatikkosi on ihan...
Nouseeko vaihdekeeppi jos yrittää nostaa sitä?
Nouseeko vaihdekeeppi jos yrittää nostaa sitä?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: 9-5:sta hävisi 2, 4 ja R
Ei nouse keppi
Viimeksi muokannut tturku, Ke Loka 21, 2015 15:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: poistettu turha lainaus...
Syy: poistettu turha lainaus...
9-5 2.3T Aero wagon -06 -Hirsch- (Man)
Re: 9-5:sta hävisi 2, 4 ja R
Tänään pitäisi tuota alkaa ihmettelemään. Onko nyt siis ainut veikkaus se että laatikko sökönä, vai voiko vivusto olla jotenkin solmussa ettei noi kyseiset vaihteet mene päälle? Laatikko kun ei muuten oireillut ennen vaihteiden häviämistä. Keppi tosin tuntunut kokoajan sellaselta soppakauhalta. Kyseessä siis -06 Aero ja 260 TKm mittarissa.
9-5 2.3T Aero wagon -06 -Hirsch- (Man)
Re: 9-5:sta hävisi 2, 4 ja R
Joo, se soppakauhamaisuus on ominaisuus, etenkin viimeisimmissä versioissa, ikävä kyllä.
Jotenkin en nyt tutkimatta maalaisi kaikista pahimipa piruja seinälle, nuo puuttuvat vaihteet kun ovat kaikki "takarivissä", voi ongelma löytyä vivustostakin. Etenkin jos uhtäkkiä hävisivät ilman ennakko-oireiluja.
Ei muuta kun auto ylös ja ihmettelemään!
Jotenkin en nyt tutkimatta maalaisi kaikista pahimipa piruja seinälle, nuo puuttuvat vaihteet kun ovat kaikki "takarivissä", voi ongelma löytyä vivustostakin. Etenkin jos uhtäkkiä hävisivät ilman ennakko-oireiluja.
Ei muuta kun auto ylös ja ihmettelemään!
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Re: 9-5:sta hävisi 2, 4 ja R
Sitten kun olet hakannut tarpeeksi aikaa päätäsi ylösnostetun auton pohjaan, niin otat auton alas, avaat konepellin ja tarkistat vaihteensiirtäjän välinivelen. Olethan muuten tarkistanut kepin alapään kiinnityksen?
Viimeksi muokannut tturku, Ke Loka 28, 2015 00:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Poistettu asiaton kommentti
Syy: Poistettu asiaton kommentti
#4481
Re: 9-5:sta hävisi 2, 4 ja R
Pitäähän mimmiskälle pieniä täkyjä kylvää!
Kunhan nyt ei laatikon vaihtoon lähdetä ihan ekana optiona...
Kunhan nyt ei laatikon vaihtoon lähdetä ihan ekana optiona...
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Re: 9-5:sta hävisi 2, 4 ja R
Allekirjoittanut vaihtoi yhdestä kakkosvaihdetta pois potkivasta muka rikkinäisen vaihdelaatikon omaavasta femmasta ne kepin alahelat uusiin ja siirtäjänvivuston uuteen. Kylläpä loota "korjautui" ihan nuilla konsteilla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: 9-5:sta hävisi 2, 4 ja R
Vaihteiston siirtomekanismihässäkkä odottaa tallissa, mitta minkälainen operaatio odottaa kepin alapään osien vaihdossa? Mitä ja minne?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: 9-5:sta hävisi 2, 4 ja R
Tarkoitetaanko ala heloilla juurikin noita puslia mitkä linkistä läytyy? Ja onko kokemusta että onko noi hintansa väärti vai hommaako jostain alkuperäset muoviset?
https://www.maptunparts.fi/vaihteisto-j ... 04-10.html
Saakohan vivustoja jostain halvemmalla kuin neobroolta?
http://www.neobrothers.co.uk/gear-linka ... -4576.html
https://www.maptunparts.fi/vaihteisto-j ... 04-10.html
Saakohan vivustoja jostain halvemmalla kuin neobroolta?
http://www.neobrothers.co.uk/gear-linka ... -4576.html
9-5 2.3T Aero wagon -06 -Hirsch- (Man)
Re: 9-5:sta hävisi 2, 4 ja R
Loppukesästä vaihdoin nuo Maptunpartsin pronssihelat, ja ovat kyllä joka euron arvoiset. Ongelmana oli 2-vaihteen päälle menemättömyys.
9⁵ Vector StW -06
Re: 9-5:sta hävisi 2, 4 ja R
Nyt on kepin alapää purettu ja sieltä ei ainakaan mitään ihmeellistä löytynyt. Vaihteensiirtoakselia kun käsin vetelee niin tuntuu että menisi vaihteet sisään (ainakin jokin vaihde ns. edestä ja takaa).
Hieman kyllä tuntuu että noi takapään (2,4,R) menee tuota akselia vedellessä takkusasti eli voisiko olla niin että tuo vivusto on loppu ja vaihdekepissä ei vain liike riitä vaihdetta laittamaan sisään.
Vaihdelaatikosta kun vetelee siirtoakselia niin loksuu vaihteet nätisti sisään.
Kuva vielä tuosta kepin alapäästä:
https://drive.google.com/open?id=0BwXrd ... Gc5SE1fM28
Mitenkäs muuten tuon vivuston vaihtaminen onnistuu/toteutetaan ilman laatikon irtiottoa? Vai onnistuuko? Mitä tarvii purkaa tieltä pois.
Hieman kyllä tuntuu että noi takapään (2,4,R) menee tuota akselia vedellessä takkusasti eli voisiko olla niin että tuo vivusto on loppu ja vaihdekepissä ei vain liike riitä vaihdetta laittamaan sisään.
Vaihdelaatikosta kun vetelee siirtoakselia niin loksuu vaihteet nätisti sisään.
Kuva vielä tuosta kepin alapäästä:
https://drive.google.com/open?id=0BwXrd ... Gc5SE1fM28
Mitenkäs muuten tuon vivuston vaihtaminen onnistuu/toteutetaan ilman laatikon irtiottoa? Vai onnistuuko? Mitä tarvii purkaa tieltä pois.
9-5 2.3T Aero wagon -06 -Hirsch- (Man)
Re: 9-5:sta hävisi 2, 4 ja R
Tässä ketjussa on hyvää vinkkiä. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=94813
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 9-5:sta hävisi 2, 4 ja R
Kyllähän alko vaihteet loksumaan nätisti paikoilleen uudella vivustolla + pronssiheloilla.
Vielä tarvis jossakin välissä laittaa toi uretaaninen momenttituen pusla paikoilleen joka tuli varmuuden vuoksi tilailtua.
Vanhasta vivustosta oli lähtenyt muoviset helat kokonaan kävelemään joka sitten aiheutti sen ettei vaihteet enään toiminut. Olishan tuo vanhakin vivusto varmasti toiminut kunhan olisi noi uudet pronssihelat vain laittanut mutta tulihan sitten samalla vaivalla laitettua kaikki uutta.
Voin kyllä kaikille suositella kyseistä remppaa kellä vain tuntuu pienintäkin väljyyttä vaihekepissä ja epävarmuutta vaihteiden sisään menossa. On meinaan ero kuin yöllä ja päivällä. Ja jos nyt kuka muukin tietämätön meinaa ruveta hommaa tekemään niin itse sain tuon suht helposti yläkautta vaihdettua kun otti akun/akkukotelon pois ja siirsi sen vieressä olevaa sulakerasiaa akkukotelon paikalle. Tällöin saa nippanappa yhden käden sullottua tonne vivuston paikkeille työkaluineen.
Vielä tarvis jossakin välissä laittaa toi uretaaninen momenttituen pusla paikoilleen joka tuli varmuuden vuoksi tilailtua.
Vanhasta vivustosta oli lähtenyt muoviset helat kokonaan kävelemään joka sitten aiheutti sen ettei vaihteet enään toiminut. Olishan tuo vanhakin vivusto varmasti toiminut kunhan olisi noi uudet pronssihelat vain laittanut mutta tulihan sitten samalla vaivalla laitettua kaikki uutta.
Voin kyllä kaikille suositella kyseistä remppaa kellä vain tuntuu pienintäkin väljyyttä vaihekepissä ja epävarmuutta vaihteiden sisään menossa. On meinaan ero kuin yöllä ja päivällä. Ja jos nyt kuka muukin tietämätön meinaa ruveta hommaa tekemään niin itse sain tuon suht helposti yläkautta vaihdettua kun otti akun/akkukotelon pois ja siirsi sen vieressä olevaa sulakerasiaa akkukotelon paikalle. Tällöin saa nippanappa yhden käden sullottua tonne vivuston paikkeille työkaluineen.
9-5 2.3T Aero wagon -06 -Hirsch- (Man)