Tasapaino akseli

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
RallyeSaab
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 14:00
Paikkakunta: Tampere

Re: Tasapaino akseli

Viesti Kirjoittaja RallyeSaab »

Eikö vaan kannattais vaihtaa uudet ketjut ja hilppeet ennemmin kun poistelemaan alkaa..? Käsittääkseni ne on siellä ihan syystä...
2008 9-3Sc 2,0t BioPower
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Tasapaino akseli

Viesti Kirjoittaja Hook »

Jakopääremppa luokkaa 300e+ parin päivän puuhastelut (1000-1500e), ketjunpoisto luokkaa illan puuhastelu (pari sataa), eli ihan potenttiaalinen vaihtoehto, kun on hieman edullisen kulkineen käyttökuntoonsaattamisesta varsinkin kun ketjun puuttimisen haitat hyvinkin marginaaliset.
Itse ajanut 150 000km ilman tp-ketjua nykykoneella..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tasapaino akseli

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ketjuttomuus on paljon parempi kuin öljynpaineeton kone. Oman kolkin tp-ketju on 160tkm kohdalla hangannut jakokoppaan uran... Ketjun poisto ei välttämättä hiljennä konetta täysin, jos jakopään laahaimet ja ketju on myös loppu. Omakohtaisesti suosittelen täyskunnostusta, jos se taloudellisesti on mahdollista ja autolla on tarkoitus ajaa vuosia.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin