Onko otsikon moottoreiden johtosarjoissa, polttoaineensuihkutuksessa jne minkä verran eroa?
Moottorit ovat samaa ikäluokkaa, eli 97/98.
Onko 2.0 moottorinohjaus helposti ohjelmoitavissa isommalle koneelle?
Tarkoitus olisi hyödyntää vanhasta 2.0t -systeemistä mahdollisimman paljon.
Moottorin vaihto 2.0t ->2.3t
Re: Moottorin vaihto 2.0t ->2.3t
Suosittelen päivittämistä uudempiin suuttimiin ja imusarjaan. Löytyy helpommin erillaisia softia.
Muuten peruskone on melkolailla sama lukuunottamatta kampiakselia, kiertokankia ja mäntiä. Tasapainoakseleiden osanumeroita en ole tarkastanut.
Muuten peruskone on melkolailla sama lukuunottamatta kampiakselia, kiertokankia ja mäntiä. Tasapainoakseleiden osanumeroita en ole tarkastanut.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Moottorin vaihto 2.0t ->2.3t
Jos auto on MY98 tms ja jarrupolkimelta ei mene johtoa suoraan ECU:lle, niin se kannattaa lisätä kun mosa on poissa tieltä. Biopower-softat (ainakaan .55P) ei anna täysiä ilmamassoja ilman tuota...
Suuttimet ja imusarjan voi halutessaan päivittää, jos virivirit kiinnostaa niin isompia suuttimia saa vain tuolle uudemmalle yksiosaiselle imusarjalle. 2.3 suuttimet on aina 350cc joten koko ei muutu vaikka uudemmat sinne laittaisikin.
Itseä laiskotti enkä vielä ole jaksanut alkaa imusarja-jumppaan.
4bar paineensäädin, .55P-softa ja sinne tarvittavat arvot suurinpiirtein kohdalleen. 55P polttoainekarttoihin pienille kuormille sokkona vähän lisää soossia ja nyt Amul pyörii +-100..
4bar paineensäädin siksi että etanolilla riittää suuttimet edes vähän pidemmälle, loppuu 15T kanssa kesken just silloin kun alkais olemaan kivaa
Suuttimet ja imusarjan voi halutessaan päivittää, jos virivirit kiinnostaa niin isompia suuttimia saa vain tuolle uudemmalle yksiosaiselle imusarjalle. 2.3 suuttimet on aina 350cc joten koko ei muutu vaikka uudemmat sinne laittaisikin.
Itseä laiskotti enkä vielä ole jaksanut alkaa imusarja-jumppaan.
4bar paineensäädin, .55P-softa ja sinne tarvittavat arvot suurinpiirtein kohdalleen. 55P polttoainekarttoihin pienille kuormille sokkona vähän lisää soossia ja nyt Amul pyörii +-100..
4bar paineensäädin siksi että etanolilla riittää suuttimet edes vähän pidemmälle, loppuu 15T kanssa kesken just silloin kun alkais olemaan kivaa

9-3 Aero Cab MY02
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Moottorin vaihto 2.0t ->2.3t
Hieman offtopiciksi menee, mutta mistäs kaikista vuosimalleista tuo johto muuten puuttuu?TTH kirjoitti:Jos auto on MY98 tms ja jarrupolkimelta ei mene johtoa suoraan ECU:lle, niin se kannattaa lisätä kun mosa on poissa tieltä. Biopower-softat (ainakaan .55P) ei anna täysiä ilmamassoja ilman tuota...

9-5 2.3t -00
Re: Moottorin vaihto 2.0t ->2.3t
Puuttuu jostain näistä alkupään femmoista, ainakin MY98, ehkä vielä MY99.
Rintapellistä se 70-pin liitin auki ja naaraspuolella numero 17.
Jännä kun siitä urospuolelta menee ECU:lle valmiiksi johto mutta loppujohto tuosta on sitten jätetty pois.
Rintapellistä se 70-pin liitin auki ja naaraspuolella numero 17.
Jännä kun siitä urospuolelta menee ECU:lle valmiiksi johto mutta loppujohto tuosta on sitten jätetty pois.
9-3 Aero Cab MY02
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
-
- "Viggen"
- Viestit: 609
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Moottorin vaihto 2.0t ->2.3t
Tyhmä nyt varmistaa että jarrupolkimelta(jarruvalon katkaisijalta) pitäisi tulla johto rintapellissä olevan liittimen nro 17 naaraspuolelle johto? Kyseessä on siis se liitin mikä pitää vesiventtiilirempassa avata?
"Hevoseton" mies on huoleton mies