Alustan muutokset faceliftin yhteydessä (MY 02->

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
erska
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: Su Helmi 23, 2014 20:25
Paikkakunta: Espoo

Alustan muutokset faceliftin yhteydessä (MY 02->

Viesti Kirjoittaja erska »

Päivää, osaako joku suoraan sanoa mitä kaikkea on uusittu alustaan faceliftin yhteydessä?

Varaosalistauksia kun tarkastelee, näyttää samat jouset käyvän melkein kaikkiin femman vuosimalleihin mutta iskareissa onkin sitten jotakin eroja.

Alusta pitäisi hankkia joten sen takia kyselen. Sopiikohan esimerkiksi tämä bilstein b12 satsi
listauksen mukaan lähes koko mallisarjaan vai onko listauksessa virhe?
http://www.ebay.de/itm/Eibach-Bilstein- ... 3cf6073d26

Saab 9-3 SC TTID vector man MY 08
ex:Saab 9-3 SC TTID vector aut MY 08
ex:Saab 9-5 2.3t Vector Wagon MY 02
ex:Saab 900 2.0T MY 94
ex:Saab 9-3 2.0t SE MY 01
Weccumus
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Kesä 29, 2015 12:32
Paikkakunta: Lahti

Re: Alustan muutokset faceliftin yhteydessä (MY 02->

Viesti Kirjoittaja Weccumus »

Tuo kyseinen setti on vanhempaan, se lukee siellä tuotteen selostuksessa alempana:

Tieferlegung vorne/hinten (in mm): 30/30

max. Achslast vorne/hinten (in kg): 1175/1050

Baujahr: 01.10.1999 - 01.08.2001

passend bei folgenden Motoren : 2.0, 2.0 T, 2.3 Turbo

Artikelnummer: E90-78-002-01-22
"Exhaust gases go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens, and you go faster"
- Jeremy Clarkson
Saab 9-5 Aero -03 "Wagon Mafia"
Suzuki GSX-R 1000 K7
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Alustan muutokset faceliftin yhteydessä (MY 02->

Viesti Kirjoittaja suapas »

9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
erska
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: Su Helmi 23, 2014 20:25
Paikkakunta: Espoo

Re: Alustan muutokset faceliftin yhteydessä (MY 02->

Viesti Kirjoittaja erska »

Kiitokset vastauksista, mitenhän ei osunu itselle silmiin tuo että uudempaankin on saatavilla samaan hintaan. Yksi asia ihmetyttää vielä: Miksiköhän parts for saabs:in sivuilla on erikseen sedaniin ja farmariin omat suspension kittinsä http://www.partsforsaabs.com/index.php?cPath=2_189 kun taas kaikkialla muualla, kuten esim. neo brotherssilla, ei tehdä eroa sedanin ja farmarin välille? http://www.neobrothers.co.uk/advanced_s ... condition=

Saab 9-3 SC TTID vector man MY 08
ex:Saab 9-3 SC TTID vector aut MY 08
ex:Saab 9-5 2.3t Vector Wagon MY 02
ex:Saab 900 2.0T MY 94
ex:Saab 9-3 2.0t SE MY 01
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Alustan muutokset faceliftin yhteydessä (MY 02->

Viesti Kirjoittaja suapas »

Farkussa on varmaan orkkiskokoonpanossa hiukan jäykempi jousi takana...
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
pjy
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Ti Maalis 13, 2012 22:56
Paikkakunta: Lohja

Re: Alustan muutokset faceliftin yhteydessä (MY 02->

Viesti Kirjoittaja pjy »

Ei ehkä liity alkuperäiseen kysymykseen, mutta jos et ole ajanut ko. alustalla tai minkälainen niin kannattaa miettiä. Mulla ollut noin puoli vuotta ko. alusta ja hyvällä motarilla (1-tie) toimiii hyvin, mutta kun lähtee vähänkin pohjoisemmassa etenkin talvella auto on kuin kivireki. Tietenkin tämäkin on makuasia.
käyttis: Saab 9-5 2.0t (*2.3T) vector A MY04 - 310 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
kaseva
"Viggen"
Viestit: 616
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Re: Alustan muutokset faceliftin yhteydessä (MY 02->

Viesti Kirjoittaja kaseva »

pjy ehtikin ensin, mutta Bilsteinin B12 alustaa kehotan kyllä välttämään. Motarilla kanttaillessa ehkä joo ok, mutta arkiajossa ihan yhtä pomppua on kyyti. Ei todellakaan vastaa Saabin omaa Sport-alustaa, kuten myyntipuheet ko. tuotetta mainostaa.

Minulla B12 on siis kiinni MY07 SportWagonissa. Perä toimii jotenkin, keulaa pomppii vielä pysähdyksen jälkeen paikallaan oltaessa liikennevaloissa. :roll: :roll: :roll:
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
erska
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: Su Helmi 23, 2014 20:25
Paikkakunta: Espoo

Re: Alustan muutokset faceliftin yhteydessä (MY 02->

Viesti Kirjoittaja erska »

Kiitokset näkemyksistä. Tässä vaan joka päivä alkaa vaan enemmän ja enemmän ahdistaa toi järjettömän löysä alusta sillai että pakko kyllä varmaan laittaa jotakin tilaukseen. Kovuus nyt sinänsä on tervetullutta, eli olen valmis uhraamaan mukavuuden jos saa alustaan sellaisen tuntuman että ei tarvitse joka kerta ramppiin ajaessa jännittää että meneekö kaiteeseen vai ei. Mikäli kiinnostaa, voin jommaltakummalta teistä ostaa alustan pois, kunhan vain osat sopii farkkuun ja 01-> vuosimalleihin. Miltäs kuulostaa? :)

Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla

Saab 9-3 SC TTID vector man MY 08
ex:Saab 9-3 SC TTID vector aut MY 08
ex:Saab 9-5 2.3t Vector Wagon MY 02
ex:Saab 900 2.0T MY 94
ex:Saab 9-3 2.0t SE MY 01
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Alustan muutokset faceliftin yhteydessä (MY 02->

Viesti Kirjoittaja Termos »

Saabin sport - jouset ja Koni FSD:t.
On jämäkkä ja silti mukava alusta, omassa Aerossa on muutaman kuukauden FSD:t ollu.
Aerossa on tietty paksummat vakaajat, mutta voihan nekin päivittää alustarempan yhteydessä, jos ohuemmat epäilyttää.

Nimimerkki 9-5Vector2001 taisi hiljattain oman autonsa päivittää sporttijousilla ja FSD - iskareilla, en muista nähneeni juttua vakaajien vaihdosta. Jos meinaan haluat toisen mielipiteen ko. osista :wink:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
9-5Vector2001
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: To Loka 23, 2014 17:40
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Alustan muutokset faceliftin yhteydessä (MY 02->

Viesti Kirjoittaja 9-5Vector2001 »

Pari kuukautta alla Aeron uudet jouset + Koni FSD.
Vakaajia en vaihtanut mutta kaikki puslat on alustaan vaihdettu.

Toimii kuten oletinkin ja olin kuullut. Alusta on oikein mukava, minulle juuri sopiva, ei tietysti mikään kivireki tai toisen pään lulla. Tarvittaessa ja ääritilanteissa alusta jäykistyy kuin taikaiskusta eli kyllä tuo FSD -tekniikka tosiaan toimii. Oikeastaan siihen on tottunut jo niin hyvin, että koko alustaa ei tule ajateltua lainkaan, käytännössä missään tilanteessa. Ilmeisen eleetön siis?
9-5 2.3T 2002 Vector Biopower #6538
kaseva
"Viggen"
Viestit: 616
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Re: Alustan muutokset faceliftin yhteydessä (MY 02->

Viesti Kirjoittaja kaseva »

Toi mun B12 Pro Kit -sarja menee jokatapauksessa myyntiin, aion laittaa tilalle alkuperäisosat marmoritiskiltä ennen talvea. Kun omani tilasin Saksasta niin myyjää kiinnosti moottoritilavuus ja akselimassat, jotta kantavuudet meni kohdalleen. Muusta ei ollut puhetta. Sarja ollut alla muistaakseni marraskuusta 2014 (voin tarkistaa) ja kilometrejä on tullut poikkeuksellisen vähän, olin keväällä vanhempainvapaalla, niin olisko mittariin pyörähtänyt noilla osilla max. 20 tkm.

Laita ajatusta yv:llä, jos olet kiinnostunut.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
rallivatanen
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: La Kesä 20, 2015 11:22
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Alustan muutokset faceliftin yhteydessä (MY 02->

Viesti Kirjoittaja rallivatanen »

Ovatko nuo sport jouset nyt sama asia kun aeron jouset? Ja käyvätkö facelift aeron jouset sedanista farmariin?
Saab 9-5 2.0t linear 2002 ka
Saab 9-5 2.0t vector 2002
Varaosina 9-3 Tid 2007
markusR
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: To Syys 02, 2010 20:28
Paikkakunta: Loviisa/Gammelby

Re: Alustan muutokset faceliftin yhteydessä (MY 02->

Viesti Kirjoittaja markusR »

Koni FSD:tä sen verran, että kestävät H&R jousien kanssa n.3 vuotta ja 100tkm niin etuiskareista menee puhti. Nyt edessä alla Saabin sportti iskarit ja meno maittaa.. :roll:
Peugeot 508 sw GT -12
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Alustan muutokset faceliftin yhteydessä (MY 02->

Viesti Kirjoittaja Termos »

Aeron sportit oli edessä ja takana roskiskamaa 170tkm ajettuna, oisi kannattanut vaihtaa jo paljon aikaisemmin. Eli eiköhän tuollainen 100tkm ole iskareille ihan kohtuullinen vaihtoväli.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Vastaa Viestiin