9-5 sytytystulpat

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
uusiavuton
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Elo 08, 2013 20:27
Paikkakunta: keski-suomi

Re: 9-5 sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja uusiavuton »

Auttakaas nyt uutta saabistia, tossa töistä tullessa hain motonetistä ohjekirjan mukaisia tulppia (NGKPFR 6H-10). Voinko laittaa noi kiinni hyvällä omallatunnolla vai oliko tuo nyt turhaa rahanmenoa ? Autona tosiaan 9-5 2.3t 136kw -01 versio saapikkaasta.
Saab -01, 9-5, 2.3t Wagon
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9-5 sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

uusiavuton kirjoitti:Auttakaas nyt uutta saabistia, tossa töistä tullessa hain motonetistä ohjekirjan mukaisia tulppia (NGKPFR 6H-10). Voinko laittaa noi kiinni hyvällä omallatunnolla vai oliko tuo nyt turhaa rahanmenoa ? Autona tosiaan 9-5 2.3t 136kw -01 versio saapikkaasta.
Mielummin oisit ostanu NGK BCPR7ES-11. Maksaa 3,90e/kappale motonetissä.
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: 9-5 sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Kumpi on parempi 02 aeroon NGK BCPR7ES-11 vai NGK BCPR6ES-11 ??
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: 9-5 sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja suapas »

6 vakioon ja 7 biopoweriin
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Sämst Av Alla Bilar
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 19:43

Re: 9-5 sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja Sämst Av Alla Bilar »

Kyseessä -99 2,0t (ei biopower ja muutenkin vakio). Ohjekirja suosittelee NGK BCPR7ES-11 tulppia. Motonetin varaosakuvasto suosittelee kyseiseen malliin NGK BCPR6ES-11 tulppia ja tuota seiskaa biopoweriin. Miksi näin? Onko Motonetin tiedoissa virhe, vai onko tuo kutonen todettu myöhemmin paremmin sopivaksi?
Avatar
Reksu
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 14:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: 9-5 sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja Reksu »

Tehtaalta tullessa taitaa olla biopower autoissa 7 ja bensavehkeissä 6. Lämpöarvot ovat vain eri. :)
Eli jos ajat etanolilla niin laita 7 ja vaikka bensallakin vain ajelisit, niin lämpöarvona 7 toimii oikein hyvin
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
-PETTERI-
"Viggen"
Viestit: 579
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2014 14:26
Paikkakunta: Himanka, Kalajoki

Re: 9-5 sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja -PETTERI- »

Uskallanko siis suosiolla vaihtaa noiden platinatulppien sijaan esim. nuo NGK BCPR7ES‑11?
Autona siis -01 Aero jossa tietääkseni E85 softa sisällä, mutta ajan bensalla ainoastaan.
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1858
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: 9-5 sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Uskallat.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
eeskola
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 22:18
Paikkakunta: Espoon erikoistalousalue

Re: 9-5 sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja eeskola »

Jos Motonet ottaa takaisin, vaihdat noihin edullisin normitulppiin, jotka ovat hyvät ja aika halvat mutta eivät kovin pitkäikäiset. Kuparitulpat on myös hyvät viinalla ajeluun.

Jos taas ajat bensalla eikä Motonet ota takaisin, niin laitat ne platinat ja ajat niillä pitkään, koska ne on kestävät.

E
Yxvaan
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: La Helmi 07, 2015 09:06

Re: 9-5 sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja Yxvaan »

Tobbana kirjoitti:
white9-5 kirjoitti:Itse tarjoaisin sinne NGK BCPR7ES-11 tai BCPR6ES-11.
Nuo käy vallan mainiosti. Niillä manuaalissa mainituilla kryptoniitti-zirkonium-tulpilla on haettu vaan pitempää vaihtoväliä, mutta kun yhden hinnalla saa reilun sarjan noita bcpr7es-tulppia, niin vaihtoväliä voi huoletta lyhentää.

Tuo -11 perässä on vain kärkiväli ja toleranssia on niissäkin ollut välillä melkosesti (jopa 0,3mm). Olenkin ottanut parin ensimmäisen satsin jälkeen ilman -11-merkintää, tarkistanut ja säätänyt itse kärkivälin kohdalleen.

-Sami
Olen huomannut että made in Japan on ok. mutta ranskalaisissa on ollut valmiiksi eristeessä halkeamia. Yleensä Japanilaiset joita on ollut saatavilla on ilman sitä 11 merkintää mutta voihan itse säätää.
-Arska-
PaulMuadDib
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
Paikkakunta: Savonlinna
Viesti:

Re: 9-5 sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja PaulMuadDib »

suapas kirjoitti:
Pe Heinä 17, 2015 16:34
6 vakioon ja 7 biopoweriin
Olen ajellut jo hyvän aikaa BioPowerilla ja sen kummemmin miettimättä käyttänyt tuota kylmempää 7-tulppaa ja suositellut sitä muillekin, mutta mahtaakos kukaan tietää miksi 7 olisi parempi kuin 6 -tulppa? NGK:lla merkintä tarkoittaa sitä, että 7-tulppa siirtää tehokkaammin lämpöä tulpasta kanteen, jolloin tulppa käy kylmempänä. Edelleen ajattelen, että koska etanoli syttyy heikommin kuin bensiini voisi siinnä olla järkevämpää käyttää kuumempaa 6-tulppaa. Kuitenkin suositellaan juuri toisin päin. Tähän on varmasti syynsä, mutta minä en sitä ainakaan tiedä. Varmasti harrastajissa on minua paljon viisaampia, joten kuulisin mielelläni miksi näin on. 😐
KA Mitsubishi Outlander MY16
HA Saab 9-3 Aero Wagon 2.8 TS V6 MY07
YouTube
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Re: 9-5 sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

Tuossa vähän taustaa
Kuva
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
PaulMuadDib
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
Paikkakunta: Savonlinna
Viesti:

Re: 9-5 sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja PaulMuadDib »

No tämähän on selvä peli. Kiitos kovasti! 🙂👍🏻
KA Mitsubishi Outlander MY16
HA Saab 9-3 Aero Wagon 2.8 TS V6 MY07
YouTube
Vastaa Viestiin