kolmio sekä break ja abs päällä, nopeusmittari ei
Re: kolmio sekä break ja abs päällä, nopeusmittari ei
Pelkkä anturivika sytyttää vain pelkän ABS-valon.
Omassani vm.-03 oli anturivika niin sytytti "kaikki" valot !
Omassani vm.-03 oli anturivika niin sytytti "kaikki" valot !
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 2,0 t A Wagon Linear -07 BP (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-3 1,8 t Linear Turbo Pilot SportCombi A
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 2,0 t A Wagon Linear -07 BP (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-3 1,8 t Linear Turbo Pilot SportCombi A
Re: kolmio sekä break ja abs päällä, nopeusmittari ei
Jep, jos boxin vaihtaa niin se pitää naittaa Techillä autoon. Mulla oli aikoinaan sama juttu. Tuo absin ohjain maksoi silloin merkkiliikkeessä noin 2000, PCS:llä noin 1000 ja myöhemmin huomasin, että netistä olisi saanut 500:lla.temule kirjoitti:Eipä auttanut yksikön vaihto, sama ongelma edelleen. Mitä siihen erilliseen liittimeen yksikön alaosaan kuuluisi tulla, kenties syöttöjännite? Tai mihin sen jännitteen kuuluisi tulla, vois varmistaa saako tuo edes sähköä.
Ongelmana on lisäksi se että kyseinen auto ei ole kilpien välissä ja tästä ongelmasta pitäisi päästä eroon, jos sen leimalle haluaa.
Auto on 9-5 2.3t -98 automaatti
Edit: toi boksi onkin manuaalista. Oliskohan kellään techiä omistavalla mahdollisuutta tulla konfaamaan tuota boksia? Osto puolelta löytyy myös ilmoitus.
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: kolmio sekä break ja abs päällä, nopeusmittari ei
En ole täysin varma onko minulla sama ongelma, mutta ainakin nyt kesällä on nakkonut muutamia kertoja neljä varoitusvaloa tauluun. Ongelma poistuu aina uudella startilla. Ainakaan SID-infon mukaan ei ole kertaakaan jäänyt vikakoodeja muistiin (nErr=0 ja Fcod=0), mutta tiedä sitten olisiko siellä jotain mitä Tech2 näkisi. Myöskään perus OBD2-palikalla ei ole näkynyt vikakoodeja. Ei ole muuten kohta muutamaan viikkoon ilmennyt vikatilaa, kun heinäkuu on ollut niin kylmää (jos lämpötilalla on merkitystä ongelman ilmenemiseen).blobbo kirjoitti:Tobbana kirjoitti:Voi, se on niitä ensioireita. Myös Iisalmen Autotekniikka on noita korjaillut menestyksekkäästi.blobbo kirjoitti:Voiko tuo boksin hajoaminen olla luonteeltaan sellainen, että se ilmenee paremmin tietyssä lämpötilassa?
-Sami
Samoja oireita ollut myös tänä kesänä .Tuntuisi ilmaantuvan useimmin silloin, kun auto on helteillä seisonut oikein lämpimässä auringossa. Talvella tätä ei tapahtunut kertaakaan.
Jättääkö tuo mitään vikakoodeja, joita voisi techillä lukea? Valot sammuu taulusta aina uudelleenkäynnistyksen jälkeen. Vika kun on siitä ikävä, että se ei todellakaan ilmaannu joka päivä, eli ei voi "varata aikaa vikakoodien lukuun", jos auto on pidettävä käynnissä testerille asti.
Tietysti jos tuo korjaus ei montaa satasta maksa, ja autolla voi ajaa ilman purkkia, voisi kai purkin heittää korjaukseen ilman varmaa diagnoosiakin...
Miten ohjausboksin voi irrottaa ja vielä ajaakin? Katsoinko ihan väärin, kun Boschin boksiin näytti menevän myös jarrunestelinjat. Mihin niiden irtaimet päät kytketään, jos boksi ei ole paikoillaan.
Re: kolmio sekä break ja abs päällä, nopeusmittari ei
Irrota se sähköinen ohjausosa siitä hydrauliyksiköstä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Viggen"
- Viestit: 538
- Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44
Re: kolmio sekä break ja abs päällä, nopeusmittari ei
Höpö höpöä tuo pelkkä abs-valon syttyminen. Abs, varoitus ja luistonesto taulussa ja Boschin korjaamotason laite näyttää sytkäkatkoa vasen taka-anturia. Hieman ropelsin kyseistä liitintä ja valot katos muutamaks vkoksi. Hankalassa paikassa, joten pitää käyttää nosturilla ni saa liittimen putsattua. Väitän, että suurinosa näistä häröilmoista on puhtaasti liitinvikoja. Takapää kylpee uskomattomassa paskassa, joten lienee ei oo ihme nuo häröt.louhelai kirjoitti:Pelkkä anturivika sytyttää vain pelkän ABS-valon.
Omassani vm.-03 oli anturivika niin sytytti "kaikki" valot !
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
Re: kolmio sekä break ja abs päällä, nopeusmittari ei
Tuossa vähän kuvia aiheesta: http://www.bba-reman.com/content.aspx?c ... ir_rebuild (tuossa siis pöydällä koko hässäkkä, mutta siis tuon boksin saa irti siitä kyljestä autossa ollessakin helposti)Irrota se sähköinen ohjausosa siitä hydrauliyksiköstä.
Eli kun ottaa vaikka akun pois tieltä ja näplää 6torxia auki ja pari liitintä irti.
re: ohje lontooksi kuvien kanssa http://www.saabcentral.com/forums/showt ... ?p=2242117
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: kolmio sekä break ja abs päällä, nopeusmittari ei
Eipä ollut tuo boksi mulla vikaantunut. TECH ei päässyt kiinni uutenkaan boksiin. Aika pitkällisen vian etsinnän jälkeen löytyi vaurioitunut maadoitus. Oli johto enää muutamalla säikeellä kiinni. Yleismittarin mukaan kaikki oli ok, mutta virtaa ei kulkenut tarpeeksi läpi. Maadoituksen korjaus korjasi ongelman. Silloin kun maadoitusvika oli päällä, ei TECH saanut yhteyttä myöskään airbagin yksikköön. SRS valo ei kuitenkaan jäänyt päälle mittaristossa.temule kirjoitti:Eipä auttanut yksikön vaihto, sama ongelma edelleen. Mitä siihen erilliseen liittimeen yksikön alaosaan kuuluisi tulla, kenties syöttöjännite? Tai mihin sen jännitteen kuuluisi tulla, vois varmistaa saako tuo edes sähköä.
Ongelmana on lisäksi se että kyseinen auto ei ole kilpien välissä ja tästä ongelmasta pitäisi päästä eroon, jos sen leimalle haluaa.
Auto on 9-5 2.3t -98 automaatti
Edit: toi boksi onkin manuaalista. Oliskohan kellään techiä omistavalla mahdollisuutta tulla konfaamaan tuota boksia? Osto puolelta löytyy myös ilmoitus.
ABS:n varaosaboksi tuli manuaalivaihteisesta 9-3:sta, mutta tuo auto hyväksyi myös sen ilman mitään ongelmia, kunhan sain tuon maadoituksen korjattua. BOSCH numero oli identtinen alkuperäisen kanssa.
Re: kolmio sekä break ja abs päällä, nopeusmittari ei
Ihan vaan mielenkiinnosta missä päin vaurioitunut maadoitusjohto sijaitsee ja mikä mahtaa olla syynä vaurioon ?
Valokuva olis tietysti parempi kuin tuhat sanaa ...
Vois olla hyötyä jollekulle joka sattuu painimaan saman tyyppisen ongelman kanssa.
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
Valokuva olis tietysti parempi kuin tuhat sanaa ...
Vois olla hyötyä jollekulle joka sattuu painimaan saman tyyppisen ongelman kanssa.
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: kolmio sekä break ja abs päällä, nopeusmittari ei
Maadoituspiste on akun edessä. Sama maadoitus mihin menee akun miinus navasta piuha. ABS boksilta tuleva johto oli alla ja akulta tuleva johto päällä. Vauriota ei nähnyt ennenkuin avasi mutterin ja otti akulta tulevan johdon edestä pois. ABS boksilta tuleva johto oli tämän rengas abikon (vai mikä lie oikea termi) juuresta melkein poikki.ysifemma kirjoitti:Ihan vaan mielenkiinnosta missä päin vaurioitunut maadoitusjohto sijaitsee ja mikä mahtaa olla syynä vaurioon ?
Kuvaa en tajunnut ottaa ja liitin on uusittu, joten eipä tuosta enää oikein mitään iloa saa.ysifemma kirjoitti:Valokuva olis tietysti parempi kuin tuhat sanaa ...
Syytä vaurioon en tiedä. Ei tuon johdon pitäisi tuossa kohdin päästä liikkumaan. Mutta olen vasta ostanut auton vakuutusyhiöltä ja en tiedä sen aikaisemmasta elämästä mitään. Autossa olleet vauriot olivat oikealla puolella ja tämä liitos vasemmalla. En oikein usko että tämä vaurio on tuossa kolarissa syntynyt vaan joskus aiemmin.
-
- "Viggen"
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20
Re: kolmio sekä break ja abs päällä, nopeusmittari ei
Onko kyseessä sininen farkku tre avk:lta jossa repsikan ovi sisässä?
Sent from my XT910 using Tapatalk 4
Sent from my XT910 using Tapatalk 4
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Re: kolmio sekä break ja abs päällä, nopeusmittari ei
Punainen sedan SVT:ltä.
Re: kolmio sekä break ja abs päällä, nopeusmittari ei
ABS poksi hajalla. iselläni korjaus maksoi 300 e kaikkine kuluineen.
Re: kolmio sekä break ja abs päällä, nopeusmittari ei
Kaverin femmassa kanssa abs vika. Kaikki varoitusvalot syttyy, mutta nopeusmittari toimii. Varoitusvalot palaa kokoajan.
Boksi kävi korjattavana(tyyppivikakorjaus), mutta ei tullut kuntoon. Auto kävi myös testerissä ja vika saatiin nollattua, mutta heti kun lähti liikenteeseen antoi saman vikakoodin. Ecu vikaa näytti testissä.
Käykö uudemmat esim. 02vm abs purkki keskenään 00vm aeroon? Käykö dieselin purkki?
Boksi kävi korjattavana(tyyppivikakorjaus), mutta ei tullut kuntoon. Auto kävi myös testerissä ja vika saatiin nollattua, mutta heti kun lähti liikenteeseen antoi saman vikakoodin. Ecu vikaa näytti testissä.
Käykö uudemmat esim. 02vm abs purkki keskenään 00vm aeroon? Käykö dieselin purkki?
Saab 9-5 Aero -00
Re: kolmio sekä break ja abs päällä, nopeusmittari ei
9-5 yleinen vika on ABS anturikehien ruostuminen+likaantuminen ja sen seurauksena kehä(t) poikki.(esim. etuimmaiset)) Aiheuttaa vastaavanlaisen valoefektin kuin yllä mainittu. Kehiä saa hankittua erikseen.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: kolmio sekä break ja abs päällä, nopeusmittari ei
Vanhaa ketjua nostelen ylös hyvän fiiliksen myötä.
Reilu kuukausi sitten alkoi mittaristossa loistaa nämä kaikki mahdolliset jarruihin liittyvät huomiovalot. Foorumia hetken selattuani löytyikin tämä ABS-boxin juotosongelmat joita muillakin on ollut ja niitä jotkut korjauttaneet Vaasassa Vekatronics Oy:llä.
Ei muuta kuin foorumin ohjeiden mukaan boxi näppärästi irti sulakelaatikon alta ja Matkahuollon toimesta Vaasaan. Pari päivää ja paluupostissa tuli takaisin nyt korjattu boxi. Siitä lähtien valot pysyneet poissa. Hintaa tuli toimituskuluineen vajaat 200€. Tuli siis kokonaan uuden boxin hintaan verrattuna säästettyä aivan jumalattomasti rahaa. Kiitos kaikille aiheesta aikaisemmin keskustelleille ja tuota elektoriikkayritystä suositelleille.
Reilu kuukausi sitten alkoi mittaristossa loistaa nämä kaikki mahdolliset jarruihin liittyvät huomiovalot. Foorumia hetken selattuani löytyikin tämä ABS-boxin juotosongelmat joita muillakin on ollut ja niitä jotkut korjauttaneet Vaasassa Vekatronics Oy:llä.
Ei muuta kuin foorumin ohjeiden mukaan boxi näppärästi irti sulakelaatikon alta ja Matkahuollon toimesta Vaasaan. Pari päivää ja paluupostissa tuli takaisin nyt korjattu boxi. Siitä lähtien valot pysyneet poissa. Hintaa tuli toimituskuluineen vajaat 200€. Tuli siis kokonaan uuden boxin hintaan verrattuna säästettyä aivan jumalattomasti rahaa. Kiitos kaikille aiheesta aikaisemmin keskustelleille ja tuota elektoriikkayritystä suositelleille.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752