Olen irroitellut pari päivää sidiä, acc yksikköä, istuimen lämmittimen säätönupikeita ja stereoita. Stereon vaihdoin kokonaan toiseen. En tiedä liittyykö asia laitteistojen irroiteluun, mutta yhdellä käynnistyksellä automaatin vikavalo jäi palamaan. Tästä vaan pieni epäily, että stereon takana jokin piuha saanut kontaktia tai kun otin istuimenlämmittimen säätönupikkaa irti auton sammutettua työnsin vähän vaihteitonuppiin vähän, että sain sen paikalta pois.
Aikaisemmin ei vikavalo ole palanut. Vaiteistolla nyt ajettu karvan alle 300 tkm ja öljyt vaihdettu nyt viimeiset 100 tkm 30-40 tkm välein. Mitään nypytystä tai muuta häiriötä ei ole ollut sitten 170 tkm huuhtelun jälkeen jolloin välillä nykäisi paikaltaan lähtiessä. Sen verran löysin foorumilta haulla, että vaihdeasentotunnistin voi olla menossa. Onko tämä kuluva osa ja voiko huoltamisella sen ikään vaikuttaa mitenkään.
Automaatin vikavalo
Automaatin vikavalo
käyttis: Saab 9-5 2.0t (*2.3T) vector A MY04 - 310 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
Re: Automaatin vikavalo
Aina kun ottaa sidin pois näistä alkupään automaattifemmoista, niin se vikavalo sytyy. Muistaakseni kun sidi on paikallaan, niin vaatii 5-10 käynnistystä, kunnes valo taas sammuu. Edellyttää, että sidiä ei välissä oteta irti. Ei syytä huoleenpjy kirjoitti:Olen irroitellut pari päivää sidiä, acc yksikköä, istuimen lämmittimen säätönupikeita ja stereoita. Stereon vaihdoin kokonaan toiseen. En tiedä liittyykö asia laitteistojen irroiteluun, mutta yhdellä käynnistyksellä automaatin vikavalo jäi palamaan. Tästä vaan pieni epäily, että stereon takana jokin piuha saanut kontaktia tai kun otin istuimenlämmittimen säätönupikkaa irti auton sammutettua työnsin vähän vaihteitonuppiin vähän, että sain sen paikalta pois.
Aikaisemmin ei vikavalo ole palanut. Vaiteistolla nyt ajettu karvan alle 300 tkm ja öljyt vaihdettu nyt viimeiset 100 tkm 30-40 tkm välein. Mitään nypytystä tai muuta häiriötä ei ole ollut sitten 170 tkm huuhtelun jälkeen jolloin välillä nykäisi paikaltaan lähtiessä. Sen verran löysin foorumilta haulla, että vaihdeasentotunnistin voi olla menossa. Onko tämä kuluva osa ja voiko huoltamisella sen ikään vaikuttaa mitenkään.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Saab 95 2.3t autom.-06
Re: Automaatin vikavalo
Hyvä juttu. Säikähdin jo kuinka iso lasku tästä on tulossa.
käyttis: Saab 9-5 2.0t (*2.3T) vector A MY04 - 310 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm