Nelilovisen väännönkesto?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
squid
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2014 19:12

Nelilovisen väännönkesto?

Viesti Kirjoittaja squid »

Mulla on Aero nelilovisella, kun ei perhana järkikuntoista manuaalia löytynyt silloin, kun autoa olin hakemassa. Nyt sitä pitäisi vähän kutitella ja rupesi vähän jännittämään jo etukäteen. Mitä tuommoinen vaihteisto on mieltä, jos on vaikka 400 Newtonin jengi vittuilemassa sille?
-00 9-5 Aero A
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Nelilovisen väännönkesto?

Viesti Kirjoittaja suorsa »

400Nm. Oikealla/väärällä käytöllä enempi/vähempi. Öljynvaihto enempi kuin suositeltavaa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nelilovisen väännönkesto?

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Paljonkohan tulis lisää riskikerrointa jos vaikka ottaisikin 450nm 8O Eipä tota laatikkoa saa ees vedätettyä alaväännöllä joka laatikoita yleensä rikkoo.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Nelilovisen väännönkesto?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Pakat siellä alkaa lipsumaan 450Nm paikkeilla/jälkeen joten riippuu laatikon kunnosta miten pitkään voi ajaa. Terolla on asiasta ihan kokemusta kolkin vastaavan nelilovisen osalta.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1802
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Nelilovisen väännönkesto?

Viesti Kirjoittaja mikan »

Onko kenelläkään mitään havaintoa, että joku olisi onnistunut lisäämään laatikon väännönkestoa? En automaatin rakennetta tunne, mutta eikös niissä kaikissa ole samanlaiset konstit käytössä väännönkeston lisäämiseen? Levyjä eri materiaalista, eri määrä, paineiden nosto,..???

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Nelilovisen väännönkesto?

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Onhan tätä täällä joskus mietitty ennenkin..http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=154067
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Vastaa Viestiin